מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
15 תגובות

כל תרח הוא פרח



זה אינו תעלול פרסומת. זהו מתכון לחיים ארוכים ובריאים. אנחנו חיים במדינה צעירה שלא חונכה להזדקן, ולפיכך אנשים מתים בגיל חמישים ונקברים בגיל שמונים, ובין לבין הופכת איכות-חיים לנכות-חיים.להשמנה יש השפעה רצינית על הערכת גילו של האדם. כמות המזון הנצרכת יכולה לעיתים להחסיר או להוסיף עד 20 שנה להערכת הגיל של אישה או גבר ומי שמכמת לא מתקמט.

\"לאכול או לחיות\" הייתה הכותרת שהופיעה ב\"ידיעות אחרונות\" ב-14.12.2003 (כתבת ynet) בכתבה המתארת את תוצאות ניתוח קיצור הקיבה שעבר פרופ\' משה ענבר, מנהל המחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי איכילוב. פרופ\' ענבר שמשקלו הגיע ל-170 ק\"ג השיל ממשקלו 70 ק\"ג וגזר על עצמו אורח-חיים סגפני על מנת לשמור על ההישג. המזון עתיר-הפחמימות שהיה בעוכריו הוצא מתפריטו והוא למד בדרך הקשה, שצריכת פחמימות מדודה מהווה מנוף לאריכות ימים טובים.

אמצע החיים או סוף הדרך - הכול תלוי בתזונה מאוזנת הנגזרת מצריכת פחמימות מדודה. תפריט מאוזן הוא מרכיב חיוני בהתמודדות עם הזיקנה ובמניעת מחלות כרוניות.

גוף האדם פועל כמכונה משוכללת מאוד שמודעת לצרכים שלה, ואם לא ישבשו את מערכותיו ולא יסממו אותו במנת-יתר של פחמימות יצרוך את מזונותיו באופן מאוזן. בלא לחם תישאר מרבית החמאה במקרר ושמן הזית הטעים ישאר ברובו בבקבוק אם לא יתנו לו פיתה וזעתר. גם מוצרים מן החי כספקי חלבון יסרב הגוף לצרוך ללא הגבלה אם לא יאנסו אותם להחליק במורד הגרון ארוזים בפיתה, בכיסוני בצק, או משוקעים בהררי אורז ותפוחי-אדמה.

הזיקנה הממארת היא בראש וראשונה כשל תזונתי. זקנים מתים מפני שמערכות הגוף נחלשות ונשחקות לבלתי יכולת לייצר חלקי חילוף. אבל ניתן לנצח את תיקתוק השעון הביולוגי אם נשמרים מפני בגידת הגוף. בסך הכל מדובר בתעלול של הטבע, שמעניק נעורים ורעננות בשפע, וממהר להשתלט על מתנותיו עוד בטרם הספקנו להתרגל, אבל ניתן לרסן את הטבע באמצעות הזנה מאוזנת ושמירה קפדנית על משקל השמור לצעירים.

הרי אני כבן שמונים ואחת, מינוס עשרים קילוגרמים של נתחי בשר שהישלתי מעלי בגיל חמישים ושמונה והטבע ומי שמעליו ממלא את רצוני לשמר בקפידה את מה שהוא בנה ביד אוהבת.

ותודה לרעייתי הבשלנית המקצועית נאוה, שאיתה אני בירח הדבש 52 שנה, שדחתה על הסף את העצה מבית-מדרשה של הדיאטה הקלאסית אשר הופיעה ב\"ידיעות אחרונות\" ב-14.1.07 תחת הכותרת: איך משפרים את איכות החיים בגיל השלישי .

\"….כדאי להימנע משומנים רוויים כמו חמאה, שומן בשר, שמן קוקוס ומרגרינה. על כמחצית מהקלוריות היומיות לבוא מפחמימות מורכבות כמו תירס, לחם, פסטה, תפוחי-אדמה ואורז\".

עם מתכון כזה הייתי אמור להיות בעת הזאת עם עשרים קילוגרמים נוספים ומראה של ישיש בן 96 במחלקת תשושים בבית-אבות. במקרה הטוב נשען על הליכון ובמקרה הרע שקוע בכיסא גלגלים, עדיין מאוהב באישה שאיתי אלא שהדרך לליבה היה עלול להיות רצוף מעקפים.




















תגובות

denur1
06/05/13 18:13

צודק, הפחממות הינן הדבר הראשון בו יש לקצץ, כל המרבה (בקיצוץ) הרי זה משובח. יש עוד כמה דברים חשובים אבל שום דבר אינו משתווה לקיצוץ כמות הפחממות.
כל הכבוד שאינך מניח לנושא.

תודה לך deur1 היקר,
חבל שאנחנו במיעוט
והרוב הוא עיסה פחמימתית
רוטטת. לך תסביר להם
שהחיים יותר מתוקים
מגלידה ומשוקולד.
ב ה ו ק ר ה,
ב ר ו ך

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
06/05/13 19:53
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3499277,00.html
מעניין איך את תתמודד עם הטענות בכתבה זו
מינרבה1
06/05/13 20:31

לדנור,

בלי פחמימות, בלי בשר , בלי עוף ,בלי דגים, בלי מוצרי חלב, בלי פירות, מה נותר לי ?
ירקות ????
.

ד"ר יעקב בן שאול היקר,

מה שלא מדיד לא עמיד. פחמימות נמדדות במשקל.
אם לא אומרים לי במפורש כמה גרם פחמימות אני צריך לשים בצלחת, אין לי ברירה אלא לחפש מקורות
מהיימנים וזה מה שמצאתי וזה עולה בקנה אחד עם מה שאני שם בצלחת 23 שנה בקירוב.

ד"ר איריס שי, ראש צוות המחקר הבינלאומי שנערך בקמ"ג ופורסם ב-17.7.2008 בעיתון המדעי "ניו-אינגלנד אוף מדיסין" – אורז, תפוחי-אדמה ולחם כבר אינם מרכיב מרכזי בצלחת.
בראיון עיתונאי מפרטת ד"ר איריס שי את תמצית המחקר ב-53 מילים:
"בניגוד לדיאטות בהן נדרשים חישובים, הדיאטה דלת הפחמימות היא מאוד פשוטה, כי הפחמימות יורדות לרמה מינימאלית, וכל מה שאין בו פחמימות הוא לכאורה מותר, כך שמי שעושה את הדיאטה הזו, לא צריך להסתובב כל היום עם מחברת ועט. הרמה המינימאלית שאנחנו צריכים לתפקודי הגוף השונים היא בין 50 ל-60 גרם פחמימות ליום" . (ליאם אקשטיין 11.9.06 Nrg מעריב).

יכולת הספיגה הפחמימתית של הציבור הישראלי:

על פי דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אספקת הפחמימות בישראל עמדה בשנת2011 על 520 גרם לנפש ביום.

"הרמה המינימאלית שאנחנו צריכים לתפקודי הגוף השונים היא בין 50 ל-60 גרם פחמימות ליום" (ד"ר איריס שי, ראש צוות המחקר הבינלאומי שבוצע בקמ"ג).

שים לב לפער בין 520 גרם פחמימות ובין 60 גרם
פחמימות ליום.

חיזוקים מצאתי גם אצל פרופ' קרל גוגנהיים ואצל
פרופ' אהרן בונדי שערך טבלת השוואה בין הרכב כבשים והרכב בני-אדם באחוזים. ממנו למדתי שדיאטה מאוזנת באדם ובצאת משקפת את הרכב הרקמות, דהיינו היחס בין שרירים ושומן. עודפי פחמימות הם עודפי שומן והתמעטות השריר.

תודה על תשומת הלב
בהוקרה,
ברוך

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
06/05/13 21:17

בלי ציניות, אתה מנתח לעניין. זה הזמן להעלות את הרף עם כתבה 2, את השלישית אחסוך ממך - אבל היא היתה אמורה להיות על איך הסינים חיו מאות בשנים אך ורק על אורז מלא. הנה הקישור
http://hamutziot.com/%D7%A4%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9B%D7%93%D7%90%D7%99-%D7%9C%D7%90%D7%9B%D7%95%D7%9C/

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
06/05/13 21:23

8 סוגי פחמימות שכדאי לכם לאכול
זו כותרת המאמר, למקרה ופספסתי משהו בקישור.

ד"ר יעקב בן שאול היקר,

לא מבין היכן הציניות. הלא אנחנו ידידים המכבדים זה את זה. לא מבין על מה מדובר בשני הפוסטים הנ"ל
ומה עניין הסינים וצריכת האורז מאות שנים. אנחנו חיים בעידן המודרני כשהאדם הוא ייצור בעל שתי רגליים וארבעה גלגלים. את האנרגיה שלנו אנחנו מקבלים בתחנת הדלק ולא זקוקים ל-520 גרם פחמימות ליום לצרכי אנרגיה . וויליאם בנטינג אבי
הדיאטה דלת הפחמימות הבין שהאדם היושבני
זקוק למיעוט פחמימות כפועל יוצא מהתיעוש והשינוע
שדורש פחות מאמץ של ידיים עובדות.
ב ה ו ק ר ה
ברוך

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
06/05/13 22:29

עם הניסוח הזה אני כבר מסתדר היטב. ברשותך, אסכם הדברים ונראה אם אנחנו מסכימים: כל הפחמימות הופכים בגופינו לגלוקוזה. משקל נמוך ככל שניתן רצוי ומקושר לאריכות ימים, פחמימות פשוטות הן מזיקות ולא רצויות (לדוגמה במסגרת ריבה). לגבי פחמימות מורכבות וביחס לאנשים בריאים, ובמיוחד אם מקור הפחמימה בצומח, הרי רצוי להגביל את הצריכה שלהן, בוודאי שבמסגרת של הורדה מבוקרת במשקל (דיאטה). דוגמאות לפחמימות מורכבות מהצומח הן רבות: אורז מלא, קינואה, עדשים ועוד ועוד.

ד"ר יעקב היקר,

מי שלא מכמת בפחמימות מתקמט. אני מתייחס
למשקל הכולל של הפחמימות שנכנסות לצלחת שלי.
לדוגמה - אורז אני לא מקרב אל פי כי הוא עתיר פחמימות, יש בו 24 גרם ב-100 גרם והוא אינו מרכיב
בתפריט היומי של הכולל 60 גרם פחמימות.
בהוקרה,
ברוך

ד"ר יעקב היקר,

לחץ על הלינק דלהלן ותופתע
http://babin.co.il/sr_project/archives/210

מינרבה1
07/05/13 8:58

ותראה כמה עולים המתכונים ....

עמית-אלתם
07/05/13 13:01

מדוע אתה כה משוכנע שהגעת לגיל 80 בגלל הגבלת הפחמימות,אולי בגלל שאתה נשוי באושר לדבריך,המדע כיום נותן לתמיכה זוגית /משפחתית/חברתית/התנדבותית משקל עצום

עמית אלתם ידידי ועמיתי,
כמה שאתה צודק תוכל להיווכח אם תלחץ על הלינק
http://babin.co.il/sr_project/archives/240