מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
peri104

peri104

מנהל קבוצה
14/05/13 7:55
4 תגובות

הנה הוא תיכף מפציע

חג החגים החג שבו ניתנה לנו התורה הקדושה

שמייחדת אותנו מהאחרות ומעניקה לנו רגעי תקווה

חג הקציר, חג הביכורים, חג של מאכלי גבינה מכל הסוגים ובכל הגדלים

מאחלת לכולנו שנה לבנה מלאה בתבונה,

מלוא הטנא אהבה שמחה ריקודים וברכה

חג שבועות שמח !


תגובות

shayush
14/05/13 10:26

אמן כן יהי רצון! ואני מאוד אוהב חקלאות, ליד ביתי נמצא קיבוץ אפק, ובשדותיו כרגע הכותנה והתירס גדלים, והחיטה כבר נקצרה. לפני 20 שנה ויותר שהיה תקציב לקיבוצים לחגיגות גדולות, טקס שבועות הראשון שבו הייתי היה בשנת 88 בקיבוץ יגור, הייתי בן 5. בשנת 89 הייתי בקיבוץ אפק, ישבתי על ערימת חציר ועל טרקטור. אגב בשנת 88 ראיתי בפעם הראשונה ערימות חציר בשדה, שנה לפני אני זוכר דברים שקרו, אבל לא הכל כי הייתי רק בן 4, אז לא שמתי לב אם ראיתי ערימות חציר.

מרווה
14/05/13 12:08

חג שבועות הוא ציון דרך בלוח השנה כי בו מתחיל הקיץ . אבי ז"ל היה נוהג ללבוש אפודה מתחת לחולצה ורק כשהיגיע חג השבועות היה סוף סוף מוריד את האפודה שכן מבחינתו הקיץ מתחיל. אני אוהבת את החג בגלל מאכלי החלב והאווירה הארץ ישראלית - אחד משלושת הרגלים . אנו שוכחים ששבועות הוא ראשית כל חג מתו תורה ורק אחר כך חג הקציר. כעת מתחילוה עונת החתונות . שירבו שמחות בישראל ואצל כל אחד מאיתנו.
חג שבועות מלא שמחה.

shayush
14/05/13 14:47

ב-6.6.89 בסוף היום בגן הגננת אמרה: "מחר אמא של שירן (ילדה מהגן) תביא עוגת גבינה, כי בחג השבועות נהוג לאכול מאכלי גבינה." ילדה אחת אמרה: "אני זוללת", והגננת השיבה: "לא זוללים!" זהו שבועות השלישי בחיי שאני זוכר, ואז גיליתי שאוכלים מאכלי חלב וגבינה. יום למחרת אמא של שירן אכן הביאה את העוגה, וקיבלנו אותה בארוחת עשר, אני לא הצלחתי לאכול את כל העוגה, כי אני לא אוהב גבינה, אבל אני כן אוהב את שבועות. ושלושת הימים של החג היו חמישי, שישי ושבת, אגב כשזה שוב יצא בסופ"ש רק בשנת 96 23-25 במאי! בשנת 90 שבועות היה כמו השנה מבחינת ימי השבוע, וזה יצא בדיוק 3 ימים אחרונים של מאי! יום ראשון 27 במאי בשיעור האחרון המורה רשמה על הלוח "חג השבועות" ושאלה מי יודע איזה עוד שמות יש לחג? היינו בכיתה א' אז הילדים בכיתה התחילו לנחש כל מיני שמות, אני לא זוכר בדיוק, אבל יש מצב ש"חג הגבינה", ילד אחד שמו "ג'ימי דוידוב" אמר "חג המים", והמורה אמרה בסדר ורשמה על הלוח. אח"כ לדעתי אם איזשהו סימן מהמורה מישהו אמר "חג הביכורים", המשכנו לנחש, ואז לא יודע איך זה עלה לי בראש, אבל התפרצתי "חג הקציר" ובאותו מקרה המורה לא כעסה על ההתפרצות, אלא אמרה לי "כל הכבוד"! ואז היא בעצמה גילתה לנו שם נוסף של החג "חג מתן תורה" וסיפרה לנו על בני ישראל שקיבלו את התורה ממשה על הר סיני. מה דעתכם על כל הזיכרונות מהעבר?

peri104
מנהל קבוצה
\"עליכם להשתלט על האירועים בחייכם, כדי להפוך את עצמכם לשלכם\" (פלונדה סקוט מקסוול)   מנהלת קבוצת תמיכה  בפייסבוק  לאנשים יקרים שעברו ומתעדים לעבור תהליך הרזיה כלשהו בחיים באמצעות בריאטריה . periroth77@gmail.com  
16/05/13 10:39

shaysh מקסים .

מרווה תודה על השיתוף