מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
14/12/13 8:19
5 תגובות

אני סובלת מחוסר יכולת להרדםץ לפעמים שינה עוזרים כדורי ל4-5 שעות ואחרי תקופה עוזרים פחות ואני ערה לילות מבלי יכולת להירדםץ ואני מחליפה תרופה וחוזר חלילה

ניסיתי כחצי שנה טיפול קונטיבי אצל פסיכולוגית לשינה הטיפול הסתים והמצב חזר לקדמותו

היתי רוצה לנסות טיפול אחר תאנה תצעי לי


תגובות

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
14/12/13 11:26

כאשר כל הניסיונות לישון נכשלים, ועדיף הרבה קודם לכן, הגיע הזמן לחשוב לא על הסימפטום אלא על הסיבה. לרוב בנושאי שינה הסיבה להפרעה איננה פיזיולוגית, בוודאי שאיננה רק פיזיולוגית. תתחילי לחשוב לא במונחי שינה אלא במונחי שלווה. זה דורש שינוי בחיים עצמם, ובחשיבה שלך לגבי העתיד שלך. זה לא כדור פלא זו דרך. בהצלחה.

תודה יעקב שהזכרת לי את גלי הים המרגיעים... הנה 10 דקות של הרגעות


http://www.camoni.co.il/index.php?idr=402&pid=869

אניקו יקרה.
נדודי שינה הם אכן עסק מכביד ביותר.
שאלה חשובה. בת כמה את?, האם מדובר באחד הסימפטומים של גיל המעבר? אני חושבת, שזו נקודה, שחייבים לברר בתוך התמונה הכללית.
אורית

aniko
15/12/13 8:48

תודה שחזרת אורית
אני סובלת הרבה שנים ברמות שונות של נדודי שינה בגיל המעבר היה מלווה עם סמטומים נוספים ושנים לחתי הורמוניםץ
היום אני אחרי גיל המעבר בת 66 ותופעת נדודי השינה החמירה נישארתי עם תלות מוחלטת בכדורי שינה שלא תמיד עוזרים

אניקו יקרה. האם את חושבת, שהסיבה לנדודי השינה היא פיזיולוגית בלבד?, האם יתכן, שהשינה הקצרה נובעת מחרדה או מדיכאון?, האם יכול להיות, שפיתחת מצוקה נפשית בגלל הפחד מנדודי השינה?. נראה שיש מקום ללכת למומחה להפרעות שינה ולעשות אבחנה מדוייקת. במידה ומדובר במשהו רגשי (את אומרת שהטיפול סייע לך בזמן שהיית בו מה שאומר, שאולי עדיין את צריכה להמשיך להיעזר בטיפול רגשי) יכול להיות שאפשר לשקול טיפול נפשי וטיפול תרופתי מרגיע שאינו קשור לכדורי שינה.

אחת השיטות לעורר שינה היא לעשות פעילות גופנית מאומצת כמה שעות לפני זמן השינה וכך להגיע "תשושה" לזמן השינה. אני מסכימה עם ד"ר יעקב בן שאול, שאחד המפתחות לשינוי נעוצים בעשיית שינויים בחיים. האם צורת חשיבה זו מדברת אלייך?, בנוסף, ישנם כדורים טבעיים כמו מלאטונין, שהוא הורמון שמשרה שינה ותוסף בשם גוד נייט פורטה "שמושך" את שעות השינה אלא ניתנים לרכישה רק במרשם רופא. ד"ר גדעון עירון מתל אביב עובד עם תוספים אלו.
ד"ר יפה (תל אביב) עובד עם הורמונים זהים ביולוגית. הוא מבצע בדיקת רוק, שנשלחת לחו"ל ובהתאם הוא ממליץ על הורמונים אשר מסייעים גם לשינה.
חשוב לי לאמר, שלא כולם תומכים בהורמונים אלו על אך שאנשי רפואה אחרים נשבעים בנפשם על היותם בריאים ןמסייעים אבל צריך לקחת בחשבון גם נקודה זו.
מה מכל אלו מדבר אלייך?
אורית