מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
01/01/14 17:46
2 תגובות

פולנטה עם ביצה עלומה ופטריות



01/01/2014 ,ששת שצ

פולנטה עם ביצה עלומה ופטריות



צילום: ששת שצ







המרכיבים:

שקית תירס קפוא

2 כוסות חלב

2 מכלי שמנת מתוקה

קופסת פטריות שמפיניון

1 בצל קצוץ דק

4 ביצים עלומות

( מים וחומץ להכנת ביצה עלומה )

קורט מלח

פלפל שחור







אופן ההכנה:

מביאים את התירס הקפוא והחלב לרתיחה, מוסיפים את השמנת ומבשלים תוך ערבוב והשגחה חצי שעה על אש קטנה.

בזמן הזה מנקים בנייר סופג לח את הפטריות וחותכים אותן לרבעים. מטגנים בצל בשמן זית, מוסיפים את הפטריות, בוזקים פלפל שחור טרי ומעט מלח ומטגנים.

מקפידים תוך ההכנות הנוספות לערבב את התירס שלא יידבק ולא יגלוש או יקבל קרומים.

מרתיחים 5 כוסות מים, מוסיפים כף חומץ. מכניסים בזהירות ביצים שהתוכן שלהן הועבר לקערית (חשוב לשבור את הביצים לקערית מחשש לקליפות או להתפוצצות החלמון. גם יותר נוח ויעיל) לתוך המים הרותחים אחת אחת, וכשהחלבון עשוי והחלמון נוזלי מוציאים עם כף מחוררת ומניחים על נייר סופג.

מכבים את האש.

מרסקים את התירס בסיר בעזרת מוט, או בבלנדר חזק. מעבירים דרך מסננת דקה כך שנקבל רק פולנטה נקייה ללא קליפות.

מעבירים את הפולנטה לקערית, מניחים כמה עלי מיקרו לקישוט, מעט פטריות, ביצה עלומה ובצד עוד פטריות. בוזקים מעט מלח ומגישים חם.

אניני טעם מעטרים בכמהין פרוס או מרוסק.







בתיאבון.


תגובות

בן-דויד
02/01/14 14:22

אני חושב שיש לנו חדר אוכל נהדר. אתמול בערב אכלתי גבינה צרפתית משובחת, אחת מלוחה עם שמיר והשנייה דומה לה אבל חריפה בלי שמיר.

בן-דויד
02/01/14 14:57

אני ממש שונא חזה עוף, אבל כשמגישים אותו עם ציפוי רירי כמו של דג הוא קצת טעים לי ונחמד. בעוף אני הכי אוהב את הכנפיים וגם מאד אוהב ירכיים, בעיקר ירך בכורכום, ובכלל אני מאד אוהב עוף. כשאני לא אוהב את הבשר בחדר האוכל אני תמיד מבקש עוף ואם אין עוף שואל מה יש צמחוני. מרתיח אותי שבחדר אוכל כל-כל-כך נהדר מוכרחים לתקוע כל יום שלישי את הארוחה המגעילה קוסקוס ודג. גם יש שם גבינה עם גרגרים שחורים שמגעילה אותי נורא, אבל את הגבינה עם השמיר אני מאד אוהב. יש גם גבינה עם פפריקה שאני מסוגל לאכול וליהנות ממנה קצת אבל לא מאד. לפעמים גם מגישים לנו לבנה. פעם הייתה לבנה עם המון שמן זית וזעטר, ממש היה טעים. שלשום חבר חדש טוב שלי הזמין חומוס ומאכלים והתקשר שאבוא לאכול אתו. כשיצאתי לקחתי פיתה עם המון המון חומוס וזה מילא והרגיע אותי כמו משקה טוב ונתן הרגשה ממש נחמדה. אני משתדל לשתות עכשיו פחות קולה מהמכונה, אני כבר קצת מכור למשקה הנהדר הזה ועלול להסתכר מזה ומכל המתוקים והשמנים שאכלתי בעיר. עכשיו עשו לי בדיקת דם, אני מאד מקווה שאין לי סכרת אמרו לי שלא נפטרים מזה כל החיים.