מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
דקלהbrainhq

דקלהbrainhq

מנהל קבוצה
05/02/14 8:23
2 תגובות

תגובות

דקלהbrainhq
מנהל קבוצה
ד"ר לפסיכולוגיה קוגניטיבית. בעלת חברת 'כפיים' - הזכיינית בארץ של מערכת אונליין הנחקרת בעולם לאימון המוח - BrainHQ מבית Posit Science (פרופ' מייק מרזניק). ושל המערכות ללימוד אנגלית ולשיפור עיבוד שמיעתי מבית Scientific Learning - Fast ForWord & Reading Assistant. www.capaim.com www.brainhq.co.il
05/02/14 8:37

אולי אנחנו נראים טוב יותר הפוך? :)
התבוננו בתמונה הזו, ההפוכה. נכון מרגרט והנסיך נראים בסה"כ סביר? הקליקו על הקישור ותראו אין הם נראים כאשר בסה"כ מסובבים את התמונה לכיוון הרגיל. מה הסיבות לכך? לא לגמרי ברור אך כנראה חלק מזה זו הציפיה של המוח לתבנית מוכרת וידועה - המוח עורך 'תיקונים' כדי שהתמונה תתאים לתבנית המוכרת המושתתת על זיכרון קודם.

קישור : http://www.positscience.com/brain-resources/brain-teasers/reversed-face

יגאל-עמית
05/02/14 9:56

מדהים....אבל תמיד ידענו שהמוח שלנו אופטימי, כמעט תמיד הוא משפר את המציאות, אם גבר רואה בחורה בחושך, תמיד יראה אותה מושכת יותר מאשר באור, המוח משלים את הפרטים החסרים כפי שהיה חפץ לראות.
אני כשמפתח אלגוריתם, מעדיף לנתח תמונה (בתמונה יש יותר פרטים), ואז מנסה להמיר את התובנות של המוח שלי לכדי אלגוריתם ממוחשב, כלומר להבין קודם כל למה המוח שלי מבין את מה שאני רואה בצורה יותר בהירה, ולנסות לחקות אותו בעזרת המתמטיקה.
לגבי התמונה, הפיות הולבשו בצורה הפוכה, שניהם מביעים פיות שאנו רגילים לראות של אנשים נינוחים ורגילים(כפי שמוצג למעלה), רק כאשר נהפוך נבחין בהיפוך.