מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
26/05/14 3:10
3 תגובות

שלום רב רציתי לקבל יעוץ בנושא CRPS

בקצרה זה הסיפור שלי

לפני כשבע שנים התקפלה לי הברך שמאל בזמן משחק כדורגל ומאז סובל מכאבים בברך שמשתנים עם כל שינוי מזג האוויר מאמץ על הרגל הלכתי למלא אורטופדים ושלחו אותי למלא בדיקות פעמיים עשיתי MRI ויצאה תקין ופעמיים עשיתי מיפוי עצמות שהראה לי דלקת קשה בברך שמאל וקלה בימין ועברתי אוטורסקופיה בברך שמאל והרופא אמר שניקה לי דלקת בברך. ואחרי כל השנים האלה סוף סוף לפני ארבעה חודשים הגעתי למרפאת כאב הרופא קבע שזה CRPS ואני מטופל בליריקה 150 פעמים ביום ופרקוסט 5 שלוש פעמים ביום. וזה עוזר לתפקד ביום יום.



1. רציתי לדעת איך אפשר לאבחן CRPS?

2.האם יש החלמה מזה? או שכל החיים על תרופות?


תגובות

57shlomi
26/05/14 17:37

לורדאן שלום לך ,
כדי לאבחן CRPS צריך להגיע לנוירולוג מומחה ,וברוב המקרים צריך לעבור בדיקות EMG ואחרות ,
להבריא זה כבר סיפור אחר' אני 8 שנים SRPC ומכיר עשרות חולים עדיין לא נתקלתי במישהו שהבריא ,
זה גם תלוי איזה CRPS יש לך יש דרגות ורמות שונות למחלה הארורה הזאת .
אתה מצליח לישון? לתפקד בעבודה? שאלות חשובות שיכולות להעיד על רמת המחלה וכמה היא קשה או לא ,
בכל מקרה מניסיוני יש רופא אחד שאליו רוב החולים הקשים יותר עולים לרגל והוא פרופסור איזנברג מרמב"ם ,הוא אחד הטובים לדעתי האישית ,הן באבחון והן בטיפול .

57shlomi
26/05/14 17:39

וכמובן מאחל לך בריאות טובה ....

varduku
מנהל קבוצה
27/07/14 14:42

לורדאן שלום לך.
לצערי, אבחון של CRPS לוקח הרבה זמן מאחר ובארץ הנושא הזה אינו במודעות הרפואית ולכן נוטים להתייחס לתלונות החולה בקלות ראש ונמנעים מלשלוח לבדיקות רפואיות. לשאלתך, CRPS מאובחן ע"י כמה משתנים במקום הפגיעה.
הבדלי צבע, הבדלי טמפרטורות בין האזור הפגוע לאזור המקביל, צמיחה או נשירה של שיער במקום הפגוע, במידה ומדובר בגפיים עליונות/תחתונות קיימת צמיחה מוגברת או צמיחה מואטת של הציפורניים, תיאור הכאב /התחושות ע"י החולה, בטייפ 2 של CRPS האזור הפגוע גם משתנה/מתעוות.

להגיד לך שאני מכירה או שמעתי או קראתי איזו עדות של חולה בארץ או בעולם שהחלים מהתסמונת הארורה הזו, אני לא יכולה להגיד. פאולה עבדול סובלת מזה כבר 11 שנים, עם הזמן היא למדה לחיות ולתפקד עם התסמונת הזו, עם משככי כאבים ועם טיפול נכון ויקר.

אני לא הכתובת הנכונה לייעץ לגבי כדורים. אני אכלתי את רוב הסוכריות שאמרו לי שיעזרו לי ולי, באופן אישי, הן גרמו נזק יותר מאשר הועילו. (יכולה להבין למה הפרוקסט עוזר לך .... מציעה לך לקרוא יותר לגבי תרכובת הכדור הזה ) . בנקודת זמן מסויימת, הפסקתי את כל הכדורים. אני מתנגדת לכדורים ואם זה עוזר לך - אני שמחה בשבילך.

למיטב הבנתי ועד כמה שאני יודעת התסמונת הזו היא פור אבר. אבל ויש אבל גדול, בעזרת טיפול נכון, משככי כאבים בריאים ונכונים יכולים להקנות סוג של איכות חיים סבירה לייט. זו עבודה תמידית 24 שעות. הרווחים נראים רק במרחק הזמן. לפעמים זה מייאש וכואב ומתסכל ונמאס ... ואז מגיע הרגע הזה ... שלמרות הכאב, אתה מצליח להזיז את הרגל או מצליח לעלות מדרגה .... וואווו ואז אתה מבין שההתמדה משתלמת.

הטיפול הנכון הוא שיקום פיזי משולב עם תמיכה נפשית.
הכולל טיפולי פיזיוטרפיה, טיפולי הידרותרפיה, חדר כושר ועוד.

התמיכה הנפשית, אתה צריך לתמצת את חייך ולספר מה עבר עליך עד ליום בו השתנו חייך ... כדי שתוכל לקבל כלים להתמודדות עם השינוי המשמעותי בחיים שלך.

מרפאת כאב היא בהחלט המקום הנכון עבורך.
שיהיה לך המון בהצלחה. רפואה שלמה !!!
נשמח לשמוע עדכונים.
שבוע טוב ומבורך.