מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
23/06/14 20:58
1 תגובות

שלום לכם, אני בת 28 מס\' חודשים אחרי לידה קשה קיסרית. הכל עבר בשלום ב\"ה. היו פה ושם לחצים כמו אצל כל הזגות הטריים והורים הטריים עם הילד הראשון מעבר דירה חל\"ד לילות לבנות חוסר שינה לחצים בעבודה וכו,.מתמודדים נכון כולם עוברים את זה.אני בחורה אופטימית ודי חזקה נפשית. אבל בתקופה זו כמעט חודשיים התחלתי לסבול מקשיי נשימה כל יום כל היום זה תחושה מגעילה קשה מעיקה לחיות הורסת איכות חיים מפחידה . עברתי המון בדיקות למינהם עשיתי צילומי חזה C.T אושפזתי בבית חולים עברתי המון רופאים וכלום. הרגשה של חוסר אוויר וקשיים בנשימה עמוקה אני מרגיש שאין לי אוויר ושהאוויר שאני נושמת בנשימה עמוקה לא ניכנס לריאות. ומרגישה שלא משנה כמה אוויר אני יקח יש עדין תחושה של מחנק. דרך פיהוק אני כאילו מקבלת את האויר החסר. תמיד עייפה וחוסר אנרגיות. לפעמים יש כאבים באיזור בית החזה לא תמיד מקום קבוע מרגיש כמו שריר שתנפס. לפעמים כאב מוזר באריזור הגרון קורה כשאני כל רגע מנסה לקחת נשימה עמוקה. ומנסה לפהק כדי שיכנס אוויר. זה קורה לי במצבים שבהם אני לא במטח אבל כן מחמיר כשאני ניכנסת ללחץ. רופא מחשפחה ונירולוג החליטו לאחר כל ההסבר שלי וכל הבדיקות ויאוש של זמן ארוך צתחושה מתישה שזה נובע ממצב נפשי. נתנו טיפול בתרופת \"אסטו\" לחודש. להתחיל בחצי כדור ואז לכדור. האם מישהו מכיר את ההרגשה שלי? האם זה באמת מלחץ נפשי? ומאיפה נידבקה המחלה הזאת? האם מעשהו מכיר את הכדורים האלו? ומה ההשפעה מהם? האם אני יפתח תלות בהן בעתיד? האם הכדורים באמת עוזרים? האם הכדורים האלה מדכאים חשק מיני? בבקשה תעזרו לי אני בהלם אני לא מבינה מה זה ומה עושים עם זה ואיך מתמודדים. רק ההרגשת מחנק מטרידה אותי. חשוב לציין שישנה מעולה ולא מטריד כלום עד שאני לא קמה מהמיטה הכל מתחיל כל היום ועד הלילה שוב מחדש.


תגובות

אברהם-ביטקין
מנהל קבוצה
עובד סוציאלי קליני (MSW) בתחום בריאות הנפש ופסיכותרפיסט מוסמך בגישה קוגניטיבית-התנהגותית (CBT) ממוקדת טראומה.מומחה לטיפול בטראומה, חרדה ו-OCD.מטפל במרכז בריאות הנפש במודיעין עילית וכן בקליניקה פרטית ובאמצעות ׳סקייפ׳.מרצה בתחום בריאות הנפש קהילתית, ייעוץ וליווי המשפחות. 051-5741770
25/06/14 2:15

שלום ליסה.
התיאור של התחושות שלך מתאים לתיאור חרדה קלאסית: סיבוך נשימה, מועקה כמו "גוש" בשרירי בית החזה.
לגבי 'אסטו' - אני מקווה שיענו לך כאן אנשים בעלי נסיון בתרוה זו. במקביל, כדאי לקרוא עוד חוות דעת באינטרנט אך לדעת, שכל אדם יכול לחוות את התרופה אחרת, ומה שלא טוב לאחד יכול להיות מעולה בשבילך.
בכל מקום ממליצים על שילוב של טיפול תרופתי וטיפול פסיכולוגי מהסוג 'קוגניטיבי-התנהגותי' (CBT). בטיפול כזה ייעשה דגש על איזון נושא הנשימות, הרפיית לחץ ובכלל הגברת שליטתך על הגוף.
לפרטים נוסים אני מזמין אותך לבקר בבלוג שלי: http://www.bitkin.co.il
ולקרוא את הכתבה"כיצד נוצרת חרדה?"

לילה טוב,
אברהם