מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
10/07/14 12:54
2 תגובות

לא יכולה לאכול רוב הזמן. בחילה ותחושה שאני עומדת להקיא - אבל לא מקיאה. ואז בשעות שיש קצת מרווח בין אזעקות ואור יום ונרגע יחסית - אני בבולמוס מטורף אוכלת כמויות פסיכיות בלי לעצור ולא מרגישה שובע. מה זה זה? :((( גם לא עושה ספורט כי אני רצה ופוחדת בחוץ. אקיצר המלחמה הזאת תעלה לי!


תגובות

עדי-זוסמן-RD
מנהל קבוצה
דיאטנית קלינית ומאמנת בריאות,מומחית לטיפול ואימון של הסובלים ממחלות מעיים,מפתחת של שיטת הרמזור לתזונה עם מחלות מעיים, כגון קרוהן, מעי רגיז וקוליטיס.משחררת מאכילה רגשית בשיטות של אימון, תטא הילינג, קלפים טיפוליים, דימיון מודרך ועוד.מייסדת ומנהלת המרכז לבריאותמערכת העיכול "דרך הבטן", המטפל באנשים עם מחלות מעיים בדרך הוליסטית המשלבת ליווי תזונתי, אימון, רפואה סינית ופסיכותרפיה. 
13/07/14 15:42

הי נאיה. את מתארת מצב של סטרס. כאשר אנחנו בלחץ וסטרס, מערכת העיכול שלנו נמצאת במאין הפסקה, לא בכושר לעכל ולספוג מזון. במצב כזה דוקא הגפיים מקבלים יותר זרימת דם, כדי להתמודד עם הסטרס עפ"י הדרך הטבעית שנקראת "ברח או הלחם". זהו מצב שהמוח מזהה כמצב מסכן חיים, ועליו להביא להשרדות הגוף. כמו שלא נעמוד מול אריה שואג ונחשוב על בורקס. כשהמוח מזהה סכנה הגוף מתכונן לברוח או להלחם, ודאי שלא לאכול. לכן במצב כזה אינך מסוגלת לאכול, וזה אך טבעי. מה עושים? קודם כל חושבים ובודקים האם במציאות את באמת נמצתא בסכנה קיומית. אם לא (ולרוב אנחנו לא, גם במצב הנוכחי אם יש מרחב מוגן לידך ותא יודעת להגיע אליו בזמן), עלינו להתחיל לשדר למוח אותות הרגעה. כיצד? קודם כל ההבנה שהתגובה שלו מוגזמת. שנית, מאחר שהתקשורת בין הגוף למוח דו כיוונית, כלומר - מהמוח לגוף וחזרה, מומלץ להרפות את הגוף- את הכתפיים, הבטן, לעשות נשימות ולהתרכז בהן. הגוף המשוחרר ישדר למוח "הכל בסדר, נא להרגע", והמוח יוכל לשחרר את המצב של הסטרס מה שיחזיר גם למערכת העיכול שלך יכולת לקבל מזון.
אכילת יתר שאת מתארת שבאה לאחר שאינך יכולה לאכול היא פיצוי טבעי - הגוף כמו ממלא מאגרים לעת מצוקה. התרגילים שתעשי להרגיע את עצמך אמורים לעזור לך גם לאזן את האכילה.
מוזמנת לקרוא על כך עוד כאן http://adi-way.com/lo-shomrim-babeten/

נאיה
20/07/14 15:50

תודה