מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
25/08/14 20:00
4 תגובות

בהמשך לשאלתי הקודמת בנושא סירופ האוקסיקוד.

לאחר שנים של התמודדות עם כאבים נוראיים וריצות אחרי אורתופדים בכירים פחות ובכירים יותר,

התברר לי שבעיית ה - CRPS שנגרמה עקב פציעת הקרסול הקשה עת שירותי הצבאי, אינה ניתנת

כיום לפתרון אורתופדי.



האורתופד האחרון שהייתי אצלו, דוקטור פנטלוביץ\', עילוי צעיר בתחומו וסגנו של פרופסור ניסקה במחלקה האורתופדית בבית החולים מאיר בכפר סבא, אמר לי לאחר בחינת הנתונים והתייעצות עם פרופסור ניסקה

שכדאי לעשות כרגע סי טי ו - MRI נוספים, אולם הוא לא סבור שיראו בהם משהו שאורתופד יכול לתקן.

למרות שמנח הקרסול מבהיל והקרסול איסכמי, פנטלוביץ\' טוען שבמקרה שלי הכיוון הוא נוירו כירורגי, לצד המשך לקיחת התרופות והטיפול הדו חודשי במרפאת הכאב בבית החולים העמק ( שאגב, היא מרפאה מדהימה ממש עם צוות מלאכים מסור מאין כמוהו ).



האם לדעתכם ולפי מיטב ניסיונכם כמטופלים וכרופאים, כדאי לי לנסות את הכיוון הנוירו כירורגי, שכן עד היום אני רק מעמיס על עצמי עוד ועוד משככי כאבים, בלי לנסות ולגעת בשורש הבעיה.



אשמח לקבל תשובות.



תודה.



רועי


תגובות

ורד-12
26/08/14 13:14

לדעתי תמיד שווה לשמע עוד חוו"ד ... בעיקר כשהמדובר ב CRPS

ורד-12
26/08/14 13:14

בברכת בריאות שלימה!

עידית-רונן
26/08/14 20:03

הטיפול ב CRPS הינו טיפול ע"י צוות רב מקצועי הכולל תרופות להפחתת כאב , פיזיותרפיה אינטנסיבית ושיחות במטרה לסייע בהתמודדות עם המצב. המקום הנכון ביותר זו מרפאת כאב המציעה טיפול ע"י צוות רב מקצועי, עידית.

varduku
מנהל קבוצה
30/08/14 10:20

ערן שלום,
אני מצטרפת לדבריה של עידית, לצערי, אין היום טיפול לתסמונת הארורה הזו. אני בספק אם קיים רופא שיסכים לטפל בבעיה אורטופדית במטופל שיש לו CRPS. הסיכוי כי התסמונת תתפשט או תחמיר בעקבות פעולה ניתוחית היא גדולה מאוד. מניסיון אישי שלי, מרפאת כאב הכוללת בתוכה טיפול אינטנסיבי להפעלת הרגל ע"י פיזיוטרפיה, הידרותרפיה, דיקור, וכן תמיכה נפשית כדי ללמוד לקבל את המצב וכן כדי לקבל כלים כדי להתמודד עם היומיום. מעבר לכך, יש שם תמיכה מקצועית, אישית והכרות עם אנשים אחרים שאפשר רק ללמוד מהם. לכן, אני ממליצה לך מאוד לפנות בהקדם אל מרפאת כאב באזורך. מאחלת לך רפואה שלמה והחלמה מהירה.