מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
26/08/14 14:16
5 תגובות

שלום, שמחה להצטרף לקבוצה.

מצטרפת רגע אחרי ש\"ירדתי\" על חפיסת שוקולד שלמה חחח

אני נמצאת בתהליך של ירידה במשקל שנמשך כבר די הרבה זמן, בינתיים כבר ירדתי משמעותית במשקל כך שבהחלט יש גם הצלחות אבל בימים האחרונים, למרות רצוני מוצאת את עצמי נופלת למה שאולי אפשר לקרוא \"אכילה רגשית\". לא יודעת אם אפשר ממש להגדיר את זה כבולמוס אבל בהחלט אכילה מופרזת של ממתקים, בייחוד שוקולד על נגזרותיו השונות.

אשמח לעצות ורעיונות איך להתגבר על הדחף למתוקים (וכאמור בייחוד שוקולד).

לא בא לי להחזיר את הקילוגרמים שכבר הורדתי :)


תגובות

אני אוכלת רק שוקולד כהה (מעל 70%) וללא סוכר ומצאתי שאין בעיה לאכול כמה קוביות שכן הוא לא גורר את הרצון לאכול עוד ועוד...

נטע5
26/08/14 20:18

תודה על התגובה ד"ר דינה.
היכן אני יכולה למצוא שוקולד 70% פרווה? לא ציינתי בפוסט אבל אני טבעונית ולא צורכת מוצרים מהחי. והאם כאשר השוקולד ללא סוכר הוא באמת מספק את החשק למתוק?

החשק למתוק זה משהוא שצריך לעודד, ואם כמה ימים לא מתייחסים אליו הוא מתפוגג...זה השוקולד שאני אוכלת והוא לא מכיל חלב http://www.falqui.it/view-prodotto.php?id=35

נטע5
26/08/14 22:30

מעולה. תודה רבה :)

עדי-זוסמן-RD
מנהל קבוצה
דיאטנית קלינית ומאמנת בריאות,מומחית לטיפול ואימון של הסובלים ממחלות מעיים,מפתחת של שיטת הרמזור לתזונה עם מחלות מעיים, כגון קרוהן, מעי רגיז וקוליטיס.משחררת מאכילה רגשית בשיטות של אימון, תטא הילינג, קלפים טיפוליים, דימיון מודרך ועוד.מייסדת ומנהלת המרכז לבריאותמערכת העיכול "דרך הבטן", המטפל באנשים עם מחלות מעיים בדרך הוליסטית המשלבת ליווי תזונתי, אימון, רפואה סינית ופסיכותרפיה. 
26/08/14 22:46

הי נטע.
קודם כל, כל הכבוד על התהליך של ההרזיה שאת עושה! אני מקווה בשבילך שהוא תהליך מבוקר, הדרגתי, מלווה לא רק בשינוי "חיצוני" של אכילה, אלא גם בשינויים "פנימיים" של מחשבות ותפיסות סביב האוכל והגוף.
עכשיו לשאלתך: החשק למתוק בעיניי הוא "מכסה" לצורך אחר, לפעמים למספר צרכים שאנחנו לא יודעים לפרש נכון ובטעות, או מתוך הרגל, מפרשים כצורך במתוק. למעשה, נדיר מאוד שבאמת הגוף שלנו מבקש סוכר. לכן, זה בסדר גמור לאכול משהו מתוק ובריא, אבל כדאי במקביל לברר מה באמת מסתתר מתחת לחשק הזה, לא רק להציע פתרונות דלי קלוריות. לפעמים זהו מתח, עייפות, חוסר איזון תזונתי ועוד סיבות שיכולות לגרום לתחושת "בא לי מתוק".
אם בוחרים לאכול מתוק, וכאמור - גם זה בסדר, במידה הנכונה לך, אני ממליצה על תמרים או משמשים אורגניים, כדורי אגוזים או שקדים טחונים עם צימוקים ומעט דבש וקינמון.
מה דעתך?
עדי