מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
02/09/14 12:50
2 תגובות

שלום, אני בן 20, לפני כשנתיים התגלתה אצלי אפילפסיה, שאלתי היא איך אני מסתדר עם זה בחיים.

למשל באיזה עבודות אפשר לעבוד, אילו מקצועות אני צריך ללמוד שאפשר לעבוד איתם אחר כך, איך אפשר לגדל ככה משפחה.

תודה מראש על התשובות.


תגובות

אפרת_זיו
02/09/14 14:39

הי זאב, ברוך הבא. כיום עם טיפול תרופתי, השמיים הם הגבול והמחלה לא צריכה לעמוד בדרכך. אפילפטיים רבים הנם בעלי משפחות. וכל החולים שאני מכירה עובדים ומתפקדים, לומדים וחיים את החיים. ככל הידוע לי - ואיני רופאה - הדבר היחיד שמומלץ להתרחק ממנו הוא מה שכרוף במים ותנועה מרובה. למשל - מציל, נהג.. חשוב להתייעץ עםן הרופא ולהשמע לו וכמובן לקבל את הטיפול המתאים עבורך.

שלום זאב. אנשים עם אפילפסיה, כפי שאפרת ציינה, לומדים, עובדים, מבלים מקימים משפחה ועושים הכל לצד הטיפול והמעקב אחר המחלה הכרונית. אני ממליץ להתייעץ עם הנוירולוג שלך כדי לוודא שאכן אין דברים מהם כדאי להימנע (לדוגמה אני משער ש- DJ במועדון זה לא מומלץ), אך אינני אוהב הכללות. לכל אחד טריגרים אותם לומד כחשודים כמעוררים התקף אפילפטי מהם כדאי להימנע אם אפשר, השכיח הוא אומנם אורות מהבהבים בקצב מסוים, אך לעיתים אנשים עם אפילפסיה מגלים ומציינים טריגרים שאינם שכיחים והצוות הרפואי לא חשב עליהם. בנוסף, עם הזמן ניסיוני הראה כי אנשים יודעים לנבא ושמים לב לסימנים המקדימים להתקף (כמו האאורה). ההתראה, הניסיון והביטחון מול התקף (אם יתרחש) מאפשרים התמודדות עימו בדרך שלא תפגע בפעילות או אורח החיים ואנשים מוצאים אסטרטגיות התמודדות גם אם מתרחש באמצע ישיבת צוות בעבודה.
כמובן שהטיפול התרופתי וההמלצות הנוספות שתקבל ותיישם, יובילו לכך שתדירות ההתקפים תהיה נמוכה ככל שניתן.