מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
14/09/14 10:03
1 תגובות

היי,

שאלות לעדי.

אני חולה קרוהן :)

אשמח לשמוע את דעתך על טיגון ביתי (שמן זית בריא לטיגון? טיגון בשמן עמוק? טיגון בכללי...)

בנוסף, אני אוכל הרבה פצפוצי אורז עם סויה (כתחליף לדגני בוקר). האם זה מאכל מומלץ/לא מזיק?

תודה,


תגובות

עדי-זוסמן-RD
14/09/14 19:17

הי אדיר. אני לא ממליצה על טיגון לחולי קרוהן. טיגון גורם לחימום של השמן בו מטגנים, מה שגורם להווצרות חומרים מזיקים ומעודדי דלקת במזון. אמנם נכון שככל השמן רווי יותר, הנזק קטן, לכן שימוש בשמן קוקוס לדוגמא עדיף על שימוש בשמן צמחי, כמו שמן זית. עדיין אנחנו חוזרים לחימום של השמן, שכאמור אינו מומלץ לחולי קרוהן. זה נכון במיוחד במצבי התלקחות או שלב המעבר (השלבים האדום והצהוב עפ"י שיטת הרמזור), אך גם לא מומלץ כדרך קבע בשלב הירוק (הרמיסיה המלאה).

לגבי שאלתך על פצפוצי אורז עם חלב סויה: זה ללא ספק עדיף על קורנפלקס עם חלב רגיל, אך זה עדיין איננו מזון בריאות. החשיבה שאני מלמדת את המטופלים שלי היא לא מה מותר/אסור לי, אלא מה מועיל / מזיק לי. איזה ערך תזונתי אתה מקבל מהארוחה הזו? כמה היא נוגדת דלקת, עשירה בויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון למיניהם? כמה היא קרובה לצורתו הטבעית ביותר של המזון? אם התשובות לשאלות אלה אינן מספקות את המענה לגוף שלך, כדאי להתחיל לחפש תחליף בריא וטבעי יותר לארוחת בוקר. לדוגמא, דייסה, שייק בננות, מיץ גזר.
רק בריאות, אדיר
עדי