מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
אנונימי
אנונימי
20/09/14 20:47
6 תגובות

שלום רב לכולם וחג שמח!!!



שמי מיכאל ואני חדש באתר. לפני תשעה חודשים עברתי תאונת עבודה, ובה פרצתי שלושה דיסקים בגב התחתון (L3,L4,L5,S1) כתוצעה מהרמת משקל כבד.

מאז המצב הבריאותי שלי לא משהו בלשון המעט. סובל מכאב כרוני שמלווה אותי אותי לעורך כל היום ומקרין לרגל ימין, לפעמים סביל ולפעמים ממש לא. התחלתי את הטיפול בכאבים בעזרת מוסקול, טרמדקס וארקוקסיה, כמובן בשילוב של פיזיוטרפיה פרטנית, של כמה חודשים טובים. במקביל פניתי למרפאת הכאב, שם עשיתי זריקת בלוק אפידורל, שאחריה הכאבים רק החמירו. כיום אני נותל פרקוסט, אתופן 400, ואם זה לא מספיק אני מחזק במוסקול לקינוח..

אני עושה טיפולים הידרוטרפיים בהמלצה של רופא הכאב לחיזוק השרירים המייצבים, עושה הליכות כמעט כל ערב משתדל לפחות אבל לפעמים הכאב משאיר אותי בבית.

פניתי לפרופסור מומחה לעמוד שידרה, שלא רצה לדבר איתי יותר מדי, אבל אמר שאין לו שום בעיה לעשות לי ניתוח. אני נורה נזהר ושומר על עצמי, ואני מכיר הרבה אנשים שיש להם את אותה הבעיה, חלק אחרי ניתוח וחלק עדין בורחים ממנו כמו מאש. הבעיה בניתוח כזה היא שהניתוח לא באמת פוטר את הבעיה אלה רק מקל על הכאב והלחץ על חוט השידרה. ולכן הניתוח הבא הוא רק עיניין של זמן. אני לא רוצה ללכת לכיוון הזה כל עוד לא מיציתי את כל הטיפולים האפשריאים האחרים. קניתי מיטת גרויטציה הביתה ואני עושה מתיחות כל בוקר כדי למנוע התקשות של השרירים. אני בחור צעיר בן 24 ואני לא רוצה להכנס ללופ של נתוחים. כמו שרופא המשפחה שלי תאר את זה.. (שקט לכמה שנים) ברצוני להתיעץ איתכם האם קנאביס רפואי יכול לעזור לי לכאב הכרוני, להפחית את השימוש בכל התרופות שמניתי, לאכול קצת יותר טוב כי אחרי קוקטיל קטלני כזה על הבוקר הולך לי כל התיאבון. ואולי אפילו לנועה ביתר חופשיות.. וכמובן להמשיך להמנע מהניתוח הלא מזהיר הזה.

תודה לכל העונים, ושוב חג שמח לכולנו:)


תגובות

אפרת_זיו
21/09/14 11:26

לדעתי זו שאלה ככ אישית שרק אתה ורופא כאב יכולים להשיב עליה..

נועה7
21/09/14 12:46

היי,
האם בפיזיותרפיה ניסית טיפול בשיטת מקנזי? זו שיטה שבה המטפל בודק את כיוון התנועה שמתאים לבעייתך ובכיוון תנועה זה נותן לך תרגיל שעלייך לבצע בבית. בפריצות דיסק לרוב התרגיל יהיה לכיוון יישור גב תחתון ( ולא תרגילים לכיוון כיפוף כגון הבאת ברכיים לבטן כי אלו דוחפים עוד יותר את הדיסקים לאחור ואז גורמים עוד יותר ללחץ על קצות עצבים) שכאילו ״מחזיר״ את הדיסקים חזרה למקומם ואת השרירים לאורכם הנורמלי. השיטה מאוד יעילה ומוכחת מחקרית ובסיכוי טוב מאוד עשויה לעזור לך יותר מכל טיפול פיזיו אחר אפילו ממתיחות. ממליצה בחום לנסותה אצל פיזיותרפיסט/ית מומחה בשיטת מקנזי ולא לרוץ לניתוח לפני שמיצית את השיטה הזו.

נועה7
21/09/14 12:49

שכחתי להתייחס לשאלתך לגבי קנאביס רפואי: אכן זה עשוי לעזור לכאב, אבל לא נראה לי שזה בהתוויות. בכל מקרה הכאבים מפריצות דיסק לרוב אחרי כמה חודשים יפחתו גם בעצמם. בכל אופן ממליצה בחום על שיטת מקנזי.

Mish24
21/09/14 16:56

שוב שלום לכולם ותודה רבה לעונים!! אני לא יודע בדיוק איזה פיזיוטרפיה עשיתי, אבל בסוף התהליך שלה נאמר לי, שאין לי מה לחפש שם יותר. מזה הבנתי שהם כבר ניסו הכל! בנוגע לקאנביס אני יודע שההתוויה אומרת כך: כאב כרוני, ממקור אורגני מובהק (שבר, זיז, בלט ופגיעות עיצביות למיניהן) וטיפול של לפחות שנה במרפאת כאב. השאלה אולי לא ניסחתי את השאלה שלי נכון.. אני מאוניין לשמוע מאנשים עם אותה הבעיה שכן קיבלו טיפול של קנאביס ולא הסכימו לעשות את הניתוח.. ואם יש כאלו אנשים בכלל..
אני עושה תרגילים כל יום(תרגילים מהפיזיוטרפיה) שהומלצו לי בהתאם לביעיה שלי.
מפיענוח של הסיטי שלי עולה שיש שחיקה של הדיסק בגובא L5S1 מה שלפי הבנתי אומר לכמעט ולא נשאר מהדיסק עצמו כלום.. ועוד שני בליטות אחוריות שגם הן לוחצות על העצבים.

נועה7
21/09/14 21:24

נכון כאב עיצבי כרוני הוא בהתוויה, אבל צריך להיות מטופל מינימום שנה במרפאת כאב.
אני ממליצה בחום להתקשר לפיזיותרפיסט ולשאול אם קיבלת טיפול בשיטת מקנזי. לפי מה שאתה כותב נראה לי שקיבלת תרגילים לשיפור תנועתיות וחיזוק שרירים מייצבים בגב ובבטן. מקנזי זה תרגיל אחד, לרוב בפריצת דיסק זה לכיוון יישור גב תחתון, בשכיבה על הבטן או עמידה שעושים אותו כל כמה שעות ( לוקח דקה אחת סה״כ). מניחה שאם היו מטפלים בך בשיטה הזו היו מזכירים את שמה והיית יודע. לא כל הפיזיותרפיסטים מכירים את השיטה. אז תברר אם טופלת לפיה ואם לא טופלת אז תברר מי במכון מומחה לשיטה ותבקש לעבור סידרת טיפולים בשיטה זו שהיא מוכחת במחקרים כמועילה במקרים כמו שלך!

תמר109
30/09/14 8:39

בוקר טוב מיכאל, אני ממליצה לך לפנות לרופא המקצועי שמטפל בך ולדבר איתו על נושא הקנביס הרפואי. למרות מסמך ההתוויות תמיד טוב לנסות. אשמח לעזור לך עם יותר פרטים, אם אתה מעוניין להבין את התהליך...