מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
29/09/14 8:24
2 תגובות

אחרי תקופה ארוכה עם תסמינים משונים הגעתי למומחה במרכז לטרשת נפוצה. לא הרופא הרגיל שלי שהיה בחופש. נוירולוג אחר. אמרתי לו שבין היתר הרגליים שלי מרגישות חלשות לאחרונה. זה עניין שהפחיד אותי כי הרגשתי שהן לא עושות בדיוק מה שהמוח רוצה באותו זמן. הן הרגישו כאלה מעופפות באוויר ומצד שני כבדות. קשה להסביר - כמו שקשה להסביר את רוב התחושות שנגרמות מהמחלה. לי זה הרגיש כמו חולשה, אז כך הגדרתי. הוא אמר לי \"את יכולה ללכת? - אז הן לא חלשות!\". כאילו שאם אני לא על כיסא גלגלים אין לי לגיטצמיה לדבר. ביקשתי שבכל זאת ישלח אותי לבדיקת פוטנציאלים מעוררים שבודקת את ההולכה העצבית. הכל היה תקין, פרט להולכה ברגליים שהתדרדרה והיא כבר לא בטווח התקין. לא דמיינתי! הגעתי לנוירולוג הרגיל שלי שלקח את התוצאות מאוד ברצינות (אנחנו עדיין לא יודעים מה קורה כי נראה שלא היה התקף חדש). אבל הנוירולוג השני צריך לבקש ממני סליחה! מה לעשות שאני לא יכולה לתאר את התסמינים כמו שהוא מכיר אותם \"לפי הספר\". הוא היה צריך להתייחס יותר ברצינות, לנסות להבין ולדבר איתי על הפחדים שלי.


תגובות

רחל-33
09/11/14 2:50

כואב הלב לראות כמה אמשי מקצוע צריכים להיות רגישים לזולת ולהיזהר לא לפגוע

yali
23/11/14 7:50

אחות בבית חולים שצעקה עלי כאשר הייתי בבית חולים בת"א כאשר הייתי בהתקף אפילפטי ולא יכולתי לדבר. אותו בית חולים שאשפז אותי במחלקות פנימיות ליד גופות של אנשים מתים.. בטוענה שאין מקום במחלקה האונקולוגית.
רופאים נוירואונקולוגים באותו בית חולים שלא מכילים מטופלת עם gbm בגיל צעיר שכל חייה נהרסו האמירה של רופא נוירואונקולוג שהגיב בזלזול לגידול חוזר באומרו לעשות בדיקת mri לאחר 4 חודשים כאשר הגידול גדל בכל חודש ב 20%.. רופאה נוירואונקולוגית שלא מרשה לבכות.."תבכי אצל העו"ס"ועוד.. למדתי להיות אסרטיבית. לעבור לבית חולים אחר. לעבור את הניתוח השני במוח בבית חולים אחר שלא הלחיץ אותי לעבור ניתוח תמורת כסף..הלוואי ש ה mri הבא הגידול יהיה סטטי או קטן יותר. שאוכל לנהוג לאחר הפסקת הפירכוסים. שאצליח לעבוד ולקיים את עצמי בכבוד.
yali