מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
18/10/14 11:07
6 תגובות

שלום לכן/ם,

כתף קפואה הינה בעיה אורטופדית נפוצה מאד.

הבעיה מתבטאת בכך שלא ניתן להזיז את הכתף - ללא כאבים קשים ובהתשך לא ניתן להזיז אותה כלל כיוון שהיא \"קפואה\". זה לא מלווה בתחושות קור אלא בחוסר תזוזה. לרוב הבעיה מתחילה בהרמת היד אולם בהדרגה עוד ועוד תנועות נוספות - הכל תלוי באילו גידים נפגעו. במצב החמור ביותר המרווח המפרקי נעלם ואז מכנית אי אפשר יותר להזיז את היד. הכאבים מופיעים בכל ניסיון לתנועה - בהתחלה בכוון הגידים שנפגעו אחרי כן בכל הכוונים, ובנוסף בכאבים במגע במפרק למשל שכיבה בלילה על הצד הפגוע. לא פעם במקומות בהם הגידים נקרעו הדלקת המלווה גורמת להתרבצות סידן על הגידים וכך מתקבלת הסתיידות אולם זו עשויה להספג לאחר הריפוי.

לרוב סיבת הכאבים הינה קרעים בגידים של מסובבי הכתף. לרוב הגידים יתחברו מעצמם בשלב כזה או אחר אך ניתן לעשות ניתוח לתפירתם. בנוסף יש אפשרות שהמצב נובע כתוצאה משחיקת הסחוס או שינויים מבניים.

מומלץ מאד לגשת לאורטופד המומחה בבעיות כתפיים לעשות אולטראסאונד, ולעיתים אם יש כוונה לנתח עושים גם MRI. אם אכן הגידים קרועים הטיפול הטוב ביותר הוא פיזיותרפיה כאשר החוהל מתבקש לתרגל בבית עם גומיטה למרות הכאב כ- 3 פעמים ביום. אם הכאב מונע תרגול יעיל אנו - רופאי הכאב יכולים לחסום אותו ע\"י הזרקה לעצב הכתף או טיפול בגלי רדיו אולם זה רק מקל על הכאב - לא פותר את הבעיה. את בעיה הקרעים יש לפתור או ע\"י פיזיותרפיה או ע\"י ניתוח.

אם הבעיה חמורה יותר כמובן שהאורטופד יכול לכוון לטיפול הרצוי אבל תמייד אנו יכולים לנסות להקל ע\"י טיפול בעצב הכתף.



לגבי המכשיר שהודגם כאן - נראה כמו מכשיר TENS. אפשר להשיגו בהשאלה ביד שרה ואם הוא נמצא יעיל - לרכוש עלותו אמורה להיות כמה מאות שקלים ובכל מקרה רוב קופות החולים נותנות השתתפות במסגרת הביטוח המשלים אם יש המלצת רופא.

לגבי שחיקת סחוסי ברכיים - במקום הראשון בעיית עודף משקל - אם ישנה כזו - הורדת המשקל בחזרה ל- BMI תקל מאד.

במקום השני בעיית זרימת דם - ולכך תורם כמובן עישון, יתר לחץ דם שומנים בגם וכן הלאה. גם כאן הפסקת עישון. שינוי הרגלי תזונה ואיזון יכולים להפיק הטבה מסויימת או לפחות עצירת ההדרדרות.

בנוסף קיימת חברה ישראלית בשם אפוס שהוקמה ע\"י שני אורטופדים שהמציאו צורת פיזיותרפיה חדשה שנקראת אפוסתרפיה, שמאפשרת תיקון הציר של הרגל ובכך הקטנה משמעותית של שחיקת סחוס כתוצאה מציר הליכה לא תקין ובמקרה כזה אף שיקום חל קמהסחוס שנפגע. שווה לבדוק - אם אורטופד מומחה לברכיים חושב שיש עדיין סיכוי לשיקום - האפוסתרפיה אף היא מוכרת ע\"י חלק מקופות החולים בביטוח המשלים.

יש כמובן את ההזרקות של הסטרואידים, והזרקות של חומצה היאלורונית וגורמי גדילה למפרק. התייעצו עם אורטופד.

אחרון אחרון חביב - יש את קהילת כאב בכמוני - קהילה מאד ערה ותוססת, ואתם תמיד מוזמנים אלינו להתייעץ בנוגע לכאבים לחלוק ולשתף ולקבל טיפים!

ד\"ר גור מנהלת קהילת כאב.


תגובות

marlenb
24/10/14 18:34

תודה רבה רבה על התשובה !!! אני אכן בתהליך של ירידה במשקל (מנסה לפחות) והתחלתי קצת הליכות. מקווה שאשתפר.
שבת שלום, מרלן.

זוהר212
31/08/17 20:41

היי קוראים לי זוהר ואני סובלת מכאבי ראש חצי שנה בבדיקות הרגילות הכל תקין ובסדר. הרופא אומר שזה מלחץ משהו שמאוד לא אופייני לי וגם בחופש סבלתי מהכאבים אני מתעלפת ומסוחררת ואובדת עצות אשמח לעזרתך

ד--ר-גור-רות
01/09/17 18:30

שלום זוהר. אשמח לעזור - אבל איני יכולה לעשות את זה באינטרנט. תריך לקבוע תור ולהגיע לבדיקה עם כל החומר.
ד"ר גור.

אליהו-16
06/04/22 23:51

שלום רות אני בשנים האחרונות סובל הרגשה נוראית בפנים הרגשה של חום מטורף לחץ בפנים התכוצות כזאת הרגשה של צריבה אציין שכל זה קרה לי אחרי ניתוח אף שעברתי אולי נפגעתי בעצב או משהו אשמח לדעת איך יוצרים איתכם קשר ?

ד--ר-גור-רות
30/04/22 16:41

שלום רב. 

ניתן לשלוח הפניה מרופא משפחה למרפאת הכאב בשיבא. בקש את מרפאת ראש- פנים צוואר. 

ד"ר גור. 

צדיק-חי
23/09/23 23:58

היי דר גור רציתי לשאול עברתי תאונת דרכים על אופנוע שברתי צאוור נס גלוי עקב התאונה נפגעתי בברכיאל פלקסוס סובל מכאב עיצבי בכף יד מאוד קשה עקב כך טופלתי במדבקות ללא ידיעה את גודל החומרה של השימוש בהם נרקומן לגמרי זועק לעזרה להגמל אני אדם חזק ואני יכול להגמל אבל הכאב מה לעשות עברתי שני ניתוחים בבית חולים איכילוב דר שפירה לא קרה כלום עדיין פגוע השאלה מה את חושבת שיש עוד לעשות בנידון 

נכון הכאב הזה נורפטי כאב לא פשוט בכלל לסבול אותו וגם התלות במדבקות תמיד עייף לישון או מסטול מה עושים מה אני זועק ואין מענה אולי לך יש מה לומר בנידון לעשות אדם פשוט נרקומן ברשיון כי מענה לפגיעה הזאת ???