מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
02/11/14 19:01
4 תגובות

שבוע נפלא חבריי לקבוצה,

מילת היום שלי להיום היא – ה ש ת ק פ ו ת.

בכל יום אנחנו פוגשים אנשים, ילדים (גם את שלנו), וכל אחד מהם משקף לנו מישהו שנמצא בתוכנו, מצב עמו אנו מתמודדים או בוחרים שלא להתמודד איתו. השתקפות זו באה ללמד אותנו לא רק על מי שעומד לפנינו, אלא יותר מכל - על עצמנו. חשוב לזהות את ההשתקפות, לקבל אותה ואם יש צורך גם לעבוד על ההיבטים הפחות נעימים המשתקפים אלינו.


תגובות

אפרת_זיו
מנהל קבוצה
לשעבר מנהלת הקהילות והמדיה החברתית של כמוני.קופיהוליקית, צרכנית אינטרנט אובססיבית, ישנה למרחקים ארוכים, מתמודדת עם מחלה אוטואימונית הפוגעת במפרקים וברקמות החיבור של הגוף.
02/11/14 21:07

מעניין. מביא אותי לחשוב שאם אנחנו מחפשים השתקפות באחר אולי אנחנו יותר מידי מרוכזים בעצמנו במקום בו? ועוד משהו, והיה אם זיהינו באחר היבט פחות נעים, מה עושים?

ליאת-הנרייט-זילבר
מנהל קבוצה
שמי ליאת הנרייט זילבר, אמא לשני חיילים, מאמינה גדולה ביצירה ובהשראה.  במקצועי אני מורה למחול ותנועה, רפלקסולוגית בכירה, מנחת מעגלי נשים ומלווה נשים לצמיחה ולהעצמה דרך המילים, המגע, התנועה והשמחה. בשנתיים האחרונות עברתי אתגר בריאותי לא פשוט, אך בזכות אתגר זה יצרתי ספר וקלפים מעוררי השראה בשם "מילת היום". אני יוצרת בנשמה ואוהבת את החיים ♥ חיוך ושמחה הם חלק בלתי נפרד מחיי ♥  מאחלת לכולנו שנהיה בבריאות ובשמחה תמיד ♥
03/11/14 9:52

אפרת יקרה, אנחנו לא מחפשים השתקפויות, זה פשוט קורה. כשאנחנו מזהים היבט פחות נעים אצל האחר, אנחנו צריכים לבדוק עם עצמנו למה זה קורה. לדוגמא - אם אנחנו מזהים שיש באחר רגש של כעס ועצבנות, אנחנו צריכים לבדוק למה הרגש הזה מעורר בנו משהו...אולי בעבר היינו גם כעוסים על כל דבר, אולי זה פוגש אותנו עם זכרונות מהעבר הרחוק, מהילדות. צריך לדבר על זה עם עצמנו או עם חבר יקר, לכתוב את זה ולשחרר את זה.

רונן-חן
04/11/14 20:37

אפרת - אמנם קטונתי אבל אם משהו "מדליק" אותך אצל האחר (לטוב ולרע) יכול להיות שאת מכירה את זה "מהבית" - מעצמך. ואז במקום להוציא אנרגיה על להתעצבן תבררי עם עצמך למה את מגיבה כולכך חזק... אני ילך עם השתקפות כמה ימים - יש כמה דברים שאני צריך לבדוק.

adina
05/11/14 9:16

כולנו שונים ולכולנו יש ניסיון חיים שנרכש במשך החיים. לדעתי ההשתקפות נותנת זווית שונה לבדיקה וללמידה . אין מקום לביקורת ו\או הזדהות כי לא תמיד משהו מתאים לאחר ,מתאים לנו .רק להיות שם ... מתוך מודעות ולא לצורך רצון לתקן .