מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
מינרבה1

מינרבה1

מנהל קבוצה
09/12/14 18:07
2 תגובות

למי שהתעיף מפוליטיקה



30 יצירות קלאסיות שכל אחד חייב להכיר


תגובות

מינרבה1
מנהל קבוצה
היכן רשימת החברים ?
09/12/14 18:15

לדעתי, המוסיקה היא תרופה....

מינרבה1
מנהל קבוצה
היכן רשימת החברים ?
14/12/14 11:51

מצאתי במקרה....מוסיקה זה מרזה....

טוב, לא בדיוק. האזנה למוסיקה תוך כדי ישיבה על כורסת הטלוויזיה בליווי ארוחה אינה דרך טובה במיוחד להוריד ולשרוף קלורית, אבל האזנה למוסיקה בחדר הכושר או במהלך פעילות ספורטיבית, עושה את ההבדל. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע מוסיקה באמת יכולה לסייע לכם בהורדה במשקל.

ד"ר אסנת רזיאל

מי מאתנו שעוסק בספורט באופן תכוף ויום יומי יודע שהשגרה של העיסוק בספורט היא מתנה גדולה, אבל בו בעת, היא גם האויב הגדול ביותר. הידיעה המוקדמת שלנו על המאמץ הסיזיפי הצפוי לנו לפני תחילתה של פעילות גופנית גורם לרבים מאתנו לוותר או לנטוש את רעיון האימון היומי. באופן הזה, זליגה של וויתורים עצמיים יכולה להוביל בסופו של דבר לנטישה של הספורט.

גיוון, הוא שם המשחק, והוא בא לידי ביטוי לא רק בספורט שאנחנו בוחרים לבצע אלא גם בדרך שבה אנו בוחרים להפיג את שעת הכושר שלנו.

מוסיקה כך מסתבר, יכולה לחולל פלאים. מחקר בריטי אשר נערך לפני כשנתיים מצא כי נבדקים בו אשר ביצעו פעילות גופנית תוך כדי האזנה למוסיקה במהלך האימון הגיעו לתוצאות טובות יותר ב 13% בקצב האימון ושריפת הקלוריות לעומת עמיתיהם אשר לא האזינו למוסיקה במהלכו של האימון.

הקצב והתחושה

שירי פופ רבים הם קצביים, יש להם ריתמוס קבוע שאנו בוחרים לשלב במהלך הפעילות הגופנית, לעיתים אפילו מתאימים את תנועות הגוף למקצב. ללא ממקצב, הפעילות שלנו יכולה לעיתים להיות סדורה פחות וקצבית פחות.

לא למקצוענים

ספורטאים מקצועיים מנוסים יותר מן הספורטאים החובבים, הסיבה לכך שאינם רואים ספורטאים מקצועיים שומעים מוסיקה במהלך אימונים היא פשוטה, הם כפופים להישגיות ומדדים שונים לעומת הספורטאי החובב, והמוסיקה יכולה להפריע להם להגיע להישגים הללו. אבל אתם, המחפשים את הספורט כהפוגה, ולא כצורך להתחרות, יכולים לקבל ממנה סיפוק של ממש שעיקרו הוא היכולת "למשוך יותר", מהטעם הפשוט, אנחנו נוטים להתייחס פחות למאמץ הפיזי הנדרש מאתנו כאשר לא חושבים על המאמץ עצמו. המוסיקה היא הסחת דעת מצוינת מכאבי השרירים, מאורכו של המסלול, מן המאמץ הפיזי הנדרש מאיתנו והיא מספקת אפיק חלופי שאין בו תלונות עצמיות, רק הנאה של ממש.

בחדר הכושר, בריצת הערב וגם בבריכה

מוסיקה ניתן לשמוע היום כמעט בכל מקום מבלי להפריע לאחרים. אוזניות ייעודיות ונגני שמע מצויים בוורסיות שונות ואפילו במהלך שחייה בבריכה יש אפשרות להאזין לה.

חשוב שלא לתת למוסיקה להסיח את הדעת, רק אם אתם מתאמנים בסביבה מבוקרת ונוטלת סיכונים שכן אותה הסחת הדעת שהיא מציעה יכולה להשפיע עליכם להיות פזיזים מדי ואתם עלולים להיפצע. אך כל עוד אתם מודעים לכך, נדמה כי רבים היתרונות שבהאזנה לפס קול מוסיקאלי שהוא ייחודי לכם, ומלווה אתכם בתהליך ההרזיה, הכולל כושר גופני. כך אתם באמת מסייעים לעצמכם לייצר פס קול לחיים, כזה שהזיכרונות ממנו חיובים וממלאי מוטיבציה.

איש איש וטעמו המוסיקאלי שלו, המוסיקה בהחלט יכולה להפוך לחבר הטוב ביותר שלכם לאימוני הכושר, זה שלא מצאתם עד עכשיו. היא זמינה ונוכחת בכל רגע והתרומה שלה לכם ולתוצאות האימון נהדרת!



ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il

מקור המאמר: Articles.co.il/אסנת רזיאל