מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
09/12/14 19:52
7 תגובות

שלום,

אשמח לדעת האם מישהו מכיר תוסף תזונה בשם מאקה?

רופא המשפחה המליץ לי על התוסף הזה אחרי שהתלוננתי על סחרחורות שאני סובלת מהן לאחרונה, שלפעמים גם מביאות לכאבי ראש, ללא סיבה נראית לעין. (כל הבדיקות תקינות).

אשמח לדעת האם למישהו יש ניסיון עם תוסף זה וחוות דעת :)


תגובות

avsk
09/12/14 21:59

זה ממריץ. משהו דומה לקפאין, יתכן שמרחיב כלי דם או משפיע על זרימת דם. (כמו לתת למישהו שיש לו אופניים עם פנצ'ר משאבה ולהגיד לו לנפח את הגלגל כל 50 מטר).

מאקה הוא תוסף תזונה שמקורו בצמח פרואני בשם Lepidium meyenii. התוסף מפורסם כטיפול באין אונות אך במחקר בחיות נמצא כמעורר ליבידו (חשק). כמות המחקרים הקליניים שפורסמו מועטה מאד. איני מוצאת כל קשר בין התלונות שלך להמלצת הרופא אך ברור שאיני מכירה אותך ולכן לרופא פתרונים . ממליצה לך לשאול אותו על מה ולמה המליץ לך על טיפול זה . בהמלחה , אשמח לשמוע את התשובה , רונית

נטע5
10/12/14 7:23

ממה שקראתי קצת הבנתי שהוא עוזר גם לאיזון הורמונאלי.
לפני כמה שבועות עברתי ניתוח לכריתת רחם. יכול להיות שהרופא חושב שהניתוח גרם לחוסר איזון הורמונאלי ולכן הוא ממליץ על התוסף הזה. (סתם השערה שלי, לא שאלתי אותו עדיין).

ממש לא קיים מושג כזה ברפואה , אין תמיכה מדעית לכיוון הזה ובעיקרון זה לא תחום טיפולו של רופא המשפחה ..... עדיין ממליצה מאד לשאול את הרופא. איני מכירה אותך אך המידע הנוסף מחזק עוד יותר את הרושם שצריך ייעוץ מעמיק שיתן אפשרות להמלצות מבוססות ואחראיות . הרבה בריאות , רונית

נטע5
11/12/14 10:04

שאלתי אותו.
קודם כל אני רוצה לומר, לגבי ההערה של "לא תחום טיפולו של רופא משפחה" לרופא המשפחה שלי יש גם הכשרה בנטורופתיה ובייחוד התמחות בצמחי מרפא והוא עוסק בתחום זה בשילוב עם רפואה קונוונציונאלית, כך שבהחלט יש לו ידע בנושא הזה.
בכל אופן תשובתו הייתה שמה שיפה בצמחי מרפא הוא שהם עוזרים למגוון רחב של מצבים וצמח המאקה טוב גם לחיזוק באופן כללי וסתם כדוגמא הוא הצביע גם על כך שהוא יכול לעזור גם להפרעות קשב, דיכאון, מצבים פחות "מפורסמים" ומעבר לזה נתן דוגמא לצמחים אחרים שגם יכולים לעזור.
בכל אופן נראה שהמצב כבר משתפר והסחרחורות פוחתות. יכול להיות שזה בכל זאת היה חלק מההתאוששות מהניתוח למרות שבבית החולים שבו עשיתי את הניתוח אמרו לי שזה לא קשור.
היות וכבר מתחילה להרגיש יותר טוב כנראה שבכל מקרה כבר אתן לגוף להמשיך לרפא את עצמו ללא תכשירים או תוספים.

אני מאד שמחה לשמוע על השיפור שאת חווה וגם איתך לגמרי בהחלטה לאפשר לגוף להפעיל את מנגנוני השיקום וההתאוששות שלו .
בהקשר למה שכתבתי - התכוונתי לאמר שתלונותייך ומצבך מתאימים לטיפול עי גניקולוג.
משמח לשמוע שרופא המשפחה שלך בעל הכשרה בנטורופתיה וצמחי מרפא , מסכימה איתו שלצמחים יש השפעות נרחבות . צמח המאקה מוכר לי היטב, הצמח אכן מועיל לחזוק כללי אך רב המרחק בין צמח לתוסף תזונה ובכז במדע אנו מחפשים ראיות לתועלות בריאותיות מעבר להתרשמויות . ישנם הרבה צמחי מרפא ותוספי תזונה שיכולים לסייע לחיזוק במצבים שונים של חולי ובריאות . התועלות של מאקה בתחומים שצויינו (הפרעות קשב, דיכאון )לא הגיעו לכלל בדיקה ו/או הוכחה במסגרת ניסויים קליניים מבוקרים שהתפרסמו בספרות רפואית מקובלת (להבדיל ממחקרים שיווקיים) . רק בריאות , רונית

נטע5
11/12/14 15:31

תודה, ועוד הערה, כפי שכתבתי קודם, במחלקה הגניקולוגית בבית החולים אמרו לי שהסחרחורות לא קשורות לנושא הזה והם אלה שהציעו לי להתייעץ עם רופא המשפחה בעניין.
בכל אופן כאמור המצב מתחיל להשתפר.