מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
29/01/15 18:01
4 תגובות

שלום לכולם, אני בת 28 לפני כשלושה חודשים התחלתי להרגיש דיכאון, חוסר חשק לעשות כלום, נפרדתי מכל חברותיי שהתחתנו וכעת אני לבד. בנוסף יש לי בעיות קשב וריכוז ובעיות התארגנות. לא יודעת איך לטפל בעצמי. מאז שההורים שלי התגרשו אני מאוד לבד. מנסה לחשוב מחשבות חיוביות אך לא מצליחה, אין לי ריכוז וחשק לכלום . מרגישה מטומטמת ועייפה נורא. גם אין לי זוגיות בנוסף לכל, מרגישה שאכזבתי את הוריי, מרגישה כישלון. הוריי כל החיים היו גאים בי, אך אני תמיד הייתי טיפוס מרצה ולא היה לי כוח לכלום. בעייתית ביצירת קשרים חברתיים ומכורה לפייסבוק, לא יודעת מאיפה להתחיל לטפל.


תגובות

ניב1990
30/01/15 13:00

הדס, לגבי לרצות את ההורים אני חושב שאת צריכה לוותר על זה, את לא חיה בשבילם אלא בשביל עצמך. בעיות התארגנות זה לאו דווקא מעיד על בעיה, בד"כ כלל אנשים כאלה מבורכים ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסא. לגבי קשרים חברתיים, זה עניין של בטחון עצמי, פשוט לצאת ולדבר עם אנשים, וזה יכול לפעמים לקחת זמן, גם בחברות שהיא לא זוגיות צריך חיבור בסיסי, וזה שאין זה לא מעיד עליך כלום, פשוט תעברי לבן אדם הבא.

רעואל
31/01/15 17:51

הדס. אני רואה שיש לך כמה בעיות. לפי מה שאני קורא את יכולה מאד להיעזר בטיפול פסיכולוגי *קצר טווח*. אני הייתי ממליץ לך למצוא מטפלת שפועל בשיטה קצרת טווח (CBT היא הנפוצה) ולעבוד על הבעיות. חבל לדחות את זה. את יכולה לשפר את המצב עם קצת עזרה.
דרך הביטוח המושלם בקופת החולים את יכולה לקבל טיפולים פסיכולוגיים בעלות נמוכה.

Juliette
01/02/15 19:22

הי הדס, אני מניחה שכל מי שמייעץ, מייעץ מהניסיון שלו עצמו. אז לגבי - הדבר היחיד שבאמת עזר עם הדיכאון היה תרופות. זה התחיל בזה שפניתי לרופאת משפחה . התרופה שהיא נתנה לי לא עזרה לכן פניתי לפסיכיאטר. גם לו לקח קצת זמן למצוא את התרופה והמינון הנכונים אבל זה מה שהציל אותי ועדיין עושה את העבודה. מצב רוח רע, חוסר מוטיבציה, בדידות, חוסר ריכוז, תחושת חוסר ערך, עיפות - הם כולם סימפטומים של דיכאון -תוצאה של פעילות לא תקינה של המוח. למזלנו, באמצעים די פשוטים (תרופות) אפשר להחזיר את המוח לתיפקוד תקין.

ניב1990
02/02/15 20:26

לפני שמישהו פה לוקח תרופות או ממליץ עליהם, בבקשה תבינו את ההשלכות של מה שאתם אומרים. בתור התחלה (אני מקווה שאתם מבינים אנגלית) תצפו בסרטון הזה, שווה כל רגע. https://www.youtube.com/watch?v=esPRsT-lmw8