מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
18/02/15 14:06
5 תגובות

שלום רב,

אני בן 43 סובל כמעט כ-18 שנים מאנקילוזינג ספונדוליטיס (AS) מעולם לא היו לי הכוחות להתעסק מול הבירוקרטיה אולם לאחרונה הבנתי מהראומטולוג שלי שניתן לקבל נכות מביטוח לאומי, יש לציין שאני עובד במשרה מלאה (עבודה לא פיזית) למרות היותי מוגבל בחלק מהתחומים (כשרואים אותי הולך ואת היציבה שלי מיד שמים לב שאני סובל מהגב, אני כפוף ומוגבל בתנועה) האם זה משפיע על קבלת הכרה בנכות שלי בביטוח לאומי?

מישהו יכול להנחות אותי כיצד מתקדמים מכאן? איזה טפסים למלא וכדומה? הםא צריך בכלל עו"ד לצורך הפנייה לביטוח לאומי?


תגובות

פנינה-ספקטור
מנהל קבוצה
עובדת סוציאלית מומחית שקום.
19/02/15 12:26

שלום. עלי להסביר לך שחוק נכות כללית אנו נותן קצבה עבור נכות אלא עבור אובדן כושר השתכרות. באם הינך עובד מלא חשוב מאד לדעת מה גובה משכורתם. באופן גס אם הינך מרויח יותר מ 5000 ש״ח ברוטו חבל על זמנך ואין טעם שתגיש. אם אתה מרויח הרבה פחות אתה יכול להגיש תביעה ולעבור קודם כל ועדה רפואית שתקבע את אחוזי נכותך שצריכים להיות מינימום 40% כדי שתקבע לך ועד נוספת שתדון באבדן כשרך להשתכר. אי לכך עצתי לך בשלב זה לבדוק הדברים. כמובן שעדיף שתמשיך לעבוד בכל מקרה כמה שאתה יכול בתקווה שעבודתך מתאימה לנכותך. אם תתקשה תמיד תוכל לגשת למוסד לביטוח לאומי לבדוק זכויותיך. למשל אם עבודתך מאד פיזית והנך חסר מקצוע יש ביכולתך לפנות גם רק במסלול של שיקום מקצועי. גם אז תצטרך לעבור ועדה לקביעת אחוזי נכות רפואיים והם חייבים להיות לפחות 20% נכות כדי לבדוק אחכ זכאותך לשיקום. בהצלחה

פנינה-ספקטור
מנהל קבוצה
עובדת סוציאלית מומחית שקום.
19/02/15 12:28

אין צורך בפניה באמצעות עורך דין בטח שלא בשלב זה. מקווה שהבהרתי לך הדברים

עו-ד-אופיר-בן-משה
מנהל קבוצה
מתמחה בתביעות נזיקין, תביעות ביטוח למיניהן וליטיגציה אזרחית על כל רבדיה, לרבות: רשלנות רפואית, תאונות דרכים,  רשלנות מקצועית תביעות רכוש,תאונות עבודה ,.דיני ביטוח (סיעוד, אובדן כושר עבודה) ועוד כמי שייצג במשך שנים חברות ביטוח וגופים מוסדיים, מכיר היטב כיצד המערכת פועלת מלפני ומלפנים.  כמו כן משמש בהתנדבות כיועץ המשפטי של יחידת חילוץ והצלה "בראל". תחומי התמחות: תביעות בגין נזקי גוף – רשלנות רפואית, תאונת דרכים, תביעות ביטוחיות, תאונות עבודה, תאונות למיניהן. תביעות ביטוח. תביעות רכוש. תביעות נגד ביטוח לאומי.    
19/02/15 12:40

שלום רב,

יש לבדוק האם הנך עומד בקריטריונים לזכאות לקצבת נכות כללית הן מהבחינה הרפואי, הן מבחינת אי הכושר והן מבחינת גובה משכורתך (ככל שהנך משתכר מעל סכום מסוים, אינך זכאי לקצבת נכות כללית גם אם עברת את הסף הרפואי המזכה).

ניתן לפנות לעורך דין הבקיא בדיני הביטוח הלאומי לצורך קבלת ייעוץ ראשוני. ניתן גם לברר את כל הפרטים באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי. בהחלט גם אפשר להגיש טפסים בכוחות עצמך.

בהצלחה.

ilanch
21/02/15 19:19

תודה רבה על התגובות... ב"ה אני עובד ומתפרנס בסדר גמור, אני לא מחפש קצבת נכות חודשית אבל כן מחפש הקלות כאלו ואחרות אם זה בנקודות זיכוי במס הכנסה, אם זה הקלות ברכישת רכב, תו חניה וכדומה... כל זכות כזו או אחרת אשר מגיעה לי כחוק..

גולן-לוי
25/02/15 17:55

תראה אפשר להגיש לבד את הבקשות אם אתה כבר בקיא ויודע מה צריך או שקיבלת עזרה מרופא או אפילו מתייעץ ממישהו מהמשפחה שלך שיודע.. אבל ממה אני יודע כדאי לך להתייעץ עם עורך דין שהיה חלק מהועדות האלה ככה שיודע גם מה קורה מבפנים וגם איך הכי טוב לתבוע ולבגיש את הבקשה והכל, אני יכול להמליץ לך על עורך דין אושרה קידר היא מומחית בכל התחום הזה של הועדות הרפואיות אנחנו הגענו למשרד שלה וממש עזרו לנו כמו והצליחו להשיג לנו את הכסף, אם אתה רוצה אני יכול לתת יותר פרטים על המשרד