מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
פז.

פז.

מנהל קבוצה
14/07/15 15:05
7 תגובות

סוף סוף יש ברשת דיבור על העניין הזה פרט לאתר של הספר.

פניתי לאתרים שונים כדי שיעלו את זה למודעות אבל עדיין אין שום כתבה על זה.



יש גם הרבה אנשים שמרגישים "לא בסדר" כמו שאני הרגשתי ולא יודעים לזהות. אני גיליתי במקרה שיש לזה שם

HSP/


תגובות

אפרת_זיו
09/06/15 15:30

אחרי שגילית שיש שם זה הרגיע אותך?

פז.
מנהל קבוצה
09/06/15 15:52

כן. למרות שעדיין ההתמודדות קשה, יכלתי לדעת שאם יש לזה שם אז אולי יש עוד כמה כמוני. ואז כבר קניתי את הספר שגרם לי לבכות מהזדהות עם הכתוב.
מסתבר שאני לא סתם דפוקה, אלא יש לזה סיבה.
קשה לחיות ככה בעולם שכלי כ"כ, אני חיה מהבטן. הרגשות זה מה שמפעיל אותי. מנסה גם לשלב את ההגיון אבל הוא בד"כ בעדיפות שנייה או במקביל.

gg1
10/06/15 17:54

מזדהה איתך, פז. הספר הזה הוא ממש אוצר. גם המחברת שלו, ד"ר ארון, היא אישה רגישה. כנראה שרק אנשים רגישים מאוד מסוגלים להבין אנשים כמוהם. מה שמשאיר הרבה פעמים את התחושה שכתבת - שמשהו אצלנו, הרגישים, 'לא בסדר'. רופאים, מטפלים, וכולי - אם הם לא מודעים לעובדה שרגישות קיימת, זה יכול להיות מאוד מתסכל. אני מניחה שהרבה אנשים רגישים חווים את זה. רגישות היא לא בעיה אבל למרבה הצער הופכים אותה בחברה לבעיה כי לא מקבלים אותה. והנאשים הרגישים נשארים בלי מענה במקרה הטוב, ועם מענה לא מתאים במקרה הפחות טוב - כדורים מיותרים, בדיקות מיותרות.

פז.
מנהל קבוצה
12/06/15 9:36

לגבי הכדורים, אני על ציפרלקס בגלל שיש לי גם דיסתימיה עם התקפי דיכאון, כתוצאה מילדות קשה בשילוב עם HSP. הכדורים קצת ממתנים את הרגישות ועוזרים לי להתמודד טוב יותר. אני עדיין מוצפת לעיתים וצריכה אחרי יום מלא הצפות קצת להיות לבד אך זה כבר לא באותה עצמה ולא באותה תכיפות.
ה-HSP עצמה זו לא בעיה בכלל אבל כשלא יודעים להתמודד ולשאת את זה זה מאוד קשה. אני בעד לשתף את החברים והמשפחה בעניין הזה כדי שזה יוכר וגם כדי שידעו למה אני לעיתים לא משתפת פעולה או נעלמת. והכי חשוב אולי יהיו קצת יותר רגישים אלי וינסו להבין ולהכיל אותי בצורה הנכונה.

gg1
17/06/15 14:45

נשמע מורכב מאד.. את צודקת, הרגישות בהחלט מעצימה הכל, ובלי מודעות וכלים זה עוד יותר קשה. שולחת תמיכה וחיבוקים :)
אני ממש מסכימה איתך, תקשורת כנה ומשתפת ולשאוף להבנה ולהכלה זה מאוד עוזר באופן כללי, ובפרט לאנשים רגישים - כי לא כל האנשים מרגישים גם בשביל אנשים אחרים. לפני שידעתי שקיים בכלל מושג של אנשים רגישים חשבתי שמשהו אצלי לא בסדר שאני נפגעת כל כך בקלות מכל דבר וכל אחד. אני מניחה שמוכר לך העניין של לספוג רגשות של אנשים אחרים?

למי שמתחברת למישנתי ,,אשמח לשוחח להכיר על רגש ונפש ,,"איש אחד ומשאת נפשי הגדולה היא, לפגוש נשמה תאומה שכמוני - נמצא בחיפוש מתמיד, זקוק להיות מחוץ לארבע קירות, במרחב טבעי, פתוח ונושם - לחוות את הטבע באופן בלתי אמצעי: לחוש, להתבונן להקשיב, להרהר, לנשום בשקט ולהתפעם מהיופי מבלי למהר לשום מקום לחוש ולנשום את ריח הפריחות, האדמה והחורש אחרי הגשם, את אוויר הים המזכך' נשמה שיש בה שילוב של: עדינות ועצמה, עומק ומורכבות, רוגע וסערות נפש, חמלה ואמפתיה, אותנטיות ואמת פנימית, סקרנות וחקרנות, וכמיהה לטוהר ולחיבור מלב אל לב 0525410790

lily29
14/07/15 15:05

פז מזדהה איתך לחלוטין...