מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
21/06/15 22:43
3 תגובות

בלי דיאטה: השינוי הקטן שיגרום לכם לרדת במשקל

מחקרים חדשים מחזקים את הקשר שבין מחסור בשעות שינה לעלייה במשקל. לטענה החוקרים מחסור שינה של חצי שעה בלבד יוביל לצריכה של 200 קלוריות מיותרות ביום, שהופכות לתוספת של קילו במשקל אחרי חודש



חוסר שינה מקשה על איזון הסוכרת

המחקר השני הוצג בכנס אנדוקרינולוגי בסן דייגו, ובו נבדקו 522 חולים שהתגלה לאחרונה כי הם סובלים מסוכרת סוג 2. בתחילת המחקר תועד כי הנבדקים שלא ישנו מספיק במהלך השבוע, היו בסיכון גבוה ב-72% להשמנת יתר, ביחס לאלו שישנו כראוי.



אחרי שישה חודשים של מעקב, התברר כי הם היו בסיכון גבוה עוד יותר להשמנת יתר, ובנוסף התקשו לשלוט באיזון הסוכרת וברמת הסוכר בדם. אחרי שנה של מעקב התגלה כי על כל חצי שעה חסרה של שינה אדם סוכרתי, הסיכון להשמנת יתר עלה ב-17% והעמידות לאינסולין עלתה ב-39%.



לדברי החוקרים, ההורמונים מופרשים מהגוף באופן מחזורי במהלך השנה. חוסר בשינה משפיע על המערכת ההורמונלית, גורם להגברת התיאבון, אכילת יתר ומחסור באנרגיה וחיוניות.


תגובות

ד-ר-דינה-ראלט-PhD
מנהל קבוצה
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  
14/06/15 22:32

נחמד לישון :)
מנתונים שהוצגו במהלך כנס SLEEP עולה קשר בין פעילות גופנית ובין שינה בריאה, אך ממחקר חדש עולים סימנים לפיהם סוגים מסוימים של פעילות גופנית עשויים להיות עדיפים על פני אחרים. מהמחקר עלה כי פעילות גופנית דוגמת הליכה, פעילות אירובית, רכיבה על אופניים, גינון, משחק גולף, ריצה, הרמת משקלות ויוגה/פילאטיס, מלווים ברגלי שינה טובים יותר בהשוואה לאלו שאינם עוסקים כלל בפעילות גופנית.
http://www.e-med.co.il/emed/new/usersite/content.asp?CatID=30

ד-ר-דינה-ראלט-PhD
מנהל קבוצה
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  
14/06/15 22:41
ד-ר-דינה-ראלט-PhD
מנהל קבוצה
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  
21/06/15 22:43

וגם, מדיטציה יכולה לעזור בהרזיה... ראו את הרשימה של כריסטין גורמן:
http://blogs.scientificamerican.com/observations/how-mindfulness-and-home-cooking-helped-me-lose-12-pounds/