מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
08/08/15 19:23
7 תגובות

הי, שנה הייתי ללא טיפול תרופתי כלל. מאמונה כמוך , שיש בכוחי לרפא את עצמי... לצערי הרב, החיים הראו לי את ההיפך הגמור... חודש שעבר אושפזתי בהדסה עין כרם לטיפול בהתקף קשה, ואחר"כ לטיפול בלמטרדה...שניתן פעם בשנה בלבד... אבל אז גם הגיע החום הנורא שגמר אותי ברמות שלא יתוארו... מה השיטה שלך אם מותר לשאול?

תודה,

מירי


תגובות

הטיבעי
מנהל קבוצה
05/08/15 12:07

היי מירי

אמן ומצבך יתייצב

דרך הריפוי הטיבעי הינה קשה, ארוכה ומפרכת. דורשת התמסרות והקרבה של אורחות החיים והמחשבה המוכרות.
אני עברתי התקף והדרדרות קשה בעודי על רביף. למעשה הייתי עכבר מעבדה של משרד הבריאות האמריקני ואח״כ של רופאי הטרשת בישראל שניסו עליי את הרביף. הבנתי שבריאותי בידי. היום כשנתיים אחרי אותה הדרדרות אני במקום אחר, הרבה יותר טוב. רוב הבעיות הפכו לחלק חלוש ומטושטש בחווית החיים. הדרך :
ראשית כל תזונה אורגנית טבעונית. ד״ר ווילס מחשיבה בשר כחלק מן התפריט אך מתכוונת לבשר אורגני. הבשר המגיע מתעשיות הבשר רווי ברעלים. עיקרי בתזונה : כמות גדולה של עלים ירוקים (קייל,תרד, אראגולה בוק צ׳וי), , ירקות כרוביתיים (כרוב, בצל, שום). אי צריכה של כל מוצרי החלב, וסוכר לבן. מסתפק במעט דבש אורגאני וחלב שקדים, סויה וקוקוס. אי שימוש בשמן קנולה. שמן זית רק כתוספת לסלט. חימום וטיגון קל אך ורק בשמן קוקוס.
לאחרונה המעטתי מאוד בצריכת גלוטן וחומוס ואני חש שיפור. פרט נוסף עקרוני הוא עבודה עם מטפל בשיטות סיניות : דיקור, התעמלות לשחזור ושיקום תבניות תנועה פיזית שאבדו. יציבות, כוח, שיפור משמעותי במרחקי הליכה, יציבות מוטורית בהחזקת חפצים, הפעלת מכשירים פשוטים כמיספריים, פתיחת אריזות, גריבת גרביים וכו׳. אני צורך החודש גם תמצית פטריות נוזלית הנקראית ״קורדיספס״ והשפעתה מורגשת וניכרת. איני נזקק לשנצים במהלך היום ופחות שעות שינה בלילה. גם התחושה המוכרת שאני נושא 100קילו על ראשי נעלמה.
לדעתי גם אם משתמשת בלמטדרה הרי שבכל מקרה שינוי גורף בדיאטה הינו הכרחי לחיזוק המערכת, איזון הכבד הפגוע מן התרופות, וייצוב מערכת העיכול, שם גם מיוצרים ויטמינים הכרחיים B12, A, K, E וכיו״ב. מערכת העיכול יכולה גם היא להיות מקור לדלקתיוית בגוף וחשוב לשמור עלייה נקייה מרעלים ומאוזנת.
פעילות נוספת חשובה הינה העיסוק ביוגה קונדליני ומדיטציה. הנעה אנרגטית ושקט נפשי הינם חשובים מאוד. רוב הטרשתיים יודעים שלחץ נפשי הינו גורם משמעותי בהחמרה ואני יכול להעיד על כך באופן אישי. כל ההתקפים שלי קשורים בתקופות של לחץ נפשי, רגשות של פחד, תסכול ואכזבה.

החום הקשה בישראל החודש הינו מכביד אך כמו שאמר לי חבר ״לכולם קשה השבוע. קשה מאוד״
תינוקות התייבשו בטיולים לצד הוריהם. זה פשוט מזג אויר קשה. שתי הרבה מים והתמזגי ככל האפשר.

דעי והתכונני ששיקום הינו פעולה ארוכת טווח אולי תמידית. כן מחלה קשה מאוד יש לנו אך חשוב לומר את שאמרו לי כל מרפאיי וחולים אחרים שהשתקמו :MS saved my life"
כוונתם היא שיש משהו מאוד לא נכון באורחות חיינו, התזונה והמחשבה. צריך שינוי גורף בכולם בהכל. לא כדאי לדבוק בהרגלים הישנים והמוכרים כי בהם טמונה הבעייה.

אזרי אומץ בתקופה קשה זו אך זכרי : טרשת נפוצה זה לא הסוף אלא רק ההתחלה.

אהבה
בריאות
בהירות
אמונה

מירי9
05/08/15 20:13

הי, התחלתי לכתוב לך באריכות על מה שעשיתי וזה פשוט נעלם..רזי המחשב משהו..
בכל מקרה: אני כבר 6 שנים ללא גלוטן, ללא מוצרי חלב על מוצריו, ללא בשר, אוכלת אורגני, משמתמשת בשמן זית, או בשמן קוקוס, אוכלת אגוזים למינהם (אגוזי מלך, קשיו, זרעי חמניות, תמר מג'הול אורגני, שקדים הכל על בסיס טבעי בלבד),
שותה רק מים, לא שתיה ממותקת ולא מוגזת. את הדיאטה של דר' וולס אני מכירה מזמן והיא זו שהובילה אותי לתזונה הזו.
לא מטגנת מזון, במקביל במשך שנתיים רכבתי על אופני יד במסגרת "אתגרים", שחקתי טניס שדה, עכשיו פעמיים בשבוע בפילטיס עם מאמנת אישית. שנים התאמנתי בחדר כושר ואימון של תרגילים לחיזוק השרירים שלא מתייחסים אליהם....
לפני שנתיים בחור צעיר שהתעסק בנייד שלו נכנס ברכב שלי , העיף אותי 20 מ' קדימה ואחרי שבועיים קרה הנורא מכל ואני מתניידת בכיסא גלגלים. עד היום לא הצלחתי לקבל את הכיסא. הורד'תי את הידיות והרגליות בכסא וכך אני מתניידת בישיבה מזרחית על הכיסא, כי רק כך אני מרגישה זרימה של דם ברגליים. אני יכולה ללכת עם זוג קביים והשתפרתי עד לגל החום הזה..
אני לא מוותרת לעצמי, טיפלתי 6 שנים אצל מדקרת סינית מדהימה, דמיון מודרך, הומופתיה כשנתיים,מאמנת אישית פעם בשבוע...
בעבר הייתי שוחה המון.. כרגע אסור לי עד שהמערכת החיסונית שלי תתחזק עקב הטיפול בלמטרדה..ואחזור לזה ...
כ"כ הרבה דברים נסיתי.. והיד יכולה לרשום עוד המון דברים...אבל קצת..על רגל אחת.
המבאס שלמרות הכל, המחלה פעילה עדיין, לא מרפה.. אתה יכול לנסות ולהבין מבמה אני שוגה?
אני מסורתית ויש לי אמונה באלוהים ובדרכי, לא אוהבת אקסיומות, ולא מאמינה בדברים שלא מסתדרים לי בראש..
אגב אני רשומה באתר Lumosity שהבסיס שלו זה הפעלת המוח במשחקי חשיבה שונים...
אני יודעת שאסיים לכתוב לך ואז אזכר בעוד מליון דברים שלא אמרתי לך.. אהה אני גם עובדת חצי משרה באוניברסיטה, אני באר שבעית, יש לי שתי בנות מדהימות (17,19) . אני בת 46 אבל זה רק הגיל הכרונולוגי שלי , לא מרגישה שאני בגיל מתבגר..
זהו אני מניחה ,אשמח לשמוע דעה ממשהו שמאמין בטבעי ..
מירי

הטיבעי
מנהל קבוצה
06/08/15 10:20

היי מירי

אורחות חייך נשמעות נכונות מאוד. התזונה, הפעילות הפיזית והרוחנית. אין לי תשובות לשאלה ״למה המחלה פעילה ? ״
איני רואה משגה. הטרשת תוקפת מידי פעם, והתשובה היחידה לזאת הינה שיקום אפשרי מהפגיעות. אני חווה שיפור איטי אך המשכי ביכולות שלי ללכת, להתייצב ועוד. עדיין צולע וכואב, הליכתי קשה ומוגבלת ועם זאת לא מוותר משום שהשיפור הינו בלתי פוסק. דוגמא: אמש ישבתי בבר עם חברים וחשתי רעב קשה. יצאתי מהבר והלכתי בקלילות לפיצריה הסמוכה. זה דבר שלא הייתי מסוגל לעשות עד לפני יומיים. ההחלטה לצאת מהבר וללכת לפיצריה הייתה מבוססת השראה ולא מחשבה. אינטואטיבית. עוד גרם של שיפור.

המשיכי בדרכך אל תתני לייאוש להשתלט עלייך. את לא הייאוש. זה רק חלק מהחוויה. מחשבה. הרגש שלך הוא כה יותר חשוב. כוונתי להרגשה, לא לרגש הנובע ממחשבות.

שיהי יום קל ונעים

מירי9
06/08/15 18:30

תודה "טיבעי" על תשובתך המהירה !
כרגע אחרי כמעט 10גרם סטירואידים בגוף ..מחכה גם שהלמטרדה תעשה את שלה.., אני ממשיכה בכיוון שאמרתי לך במייל הקודם, זה הופך להיות כ"כ אני שאני לא מרגישה צורך באוכל אחר.
...היום למשל הגעתי לשיעור פילטיס..(אני הולכת רק עם קביים ) והיה טוב אז רק בשורות טובות ותמשיך לרפא את עצמך בהצלחה !
מירי

רונן-חן
06/08/15 18:29

מירי, אני חושב כמו הטיבעי: גם לי נשמע שאת עושה רק דברים טובים. אני לא יודע למה המחלה פעילה, כמו שאין לי מושג איך הגעתי לכיסא גלגלים... קבלי חיבוק חזק!

מירי9
06/08/15 22:10

הי רונן, את כיסא הגלגלים "קיבלתי" בתאונת דרכים מתחת לביתי, כשבחור צעיר הסתכל בניד שלו במקום על הכביש..העיף אותי 20מטר קדימה, וכעבור שבועיים של כאבי תופת נאלצתי להתנייד בכיסא גלגלים..
אני יכולה ללכת בעזרת קביים מרחקים קצרים יחסית.. מתפללת שהבקשות שלי לבריאות כבר יגיעו!
מירי

מירי9
08/08/15 19:23

הי רונן,
סליחה עכשיו קראתי שאתה לא יודע איך הגעת לכיסא גלגלים...מזדהה איתך לחלוטין...
קראתי היום כתבה במגזין "מנטה": "גזירת גורל", שמדברת על טכנולוגייה חדשה שתאפשר בבוא העת "לגזור" חלקי גן פגומים "ולהדביק" במקומם חלקים תקינים...אולי יש תקווה לאנשים כמונו.... אמן !