מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
אנונימי
אנונימי
15/03/16 18:43
0 תגובות

איך אתם יודעים שאימון המוח עובד - זו השאלה שתמיד שואלים אותי בהרצאות ובמפגשים במכון ומחוצה לו. אז הנה התשובה המוסמכת ביותר שיש בידי:





מאמר שהתפרסם השנה בעיתון המדעי היוקרתי PLOS - one ניתח קרוב למאתים מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות וושעסקו בבחינת הביצועים של אימון קוגניטיבי ממוחשב צוות החוקרים ביצע מטה-אנליזה (ניתוח סטטיסטי משוקלל) של 12 המחקרים הטובים ביותר מבין קרוב למאתים מחקרים שבחנו את השפעתן של תכנות מחשב קוגניטביות. התוצאה:



השימוש בתכנות מחשב קוגניטיביות הגביר את הזכרון לטווח קצר וארוך ואת המהירות של עיבוד המידע של המתאמנים!





תקציר

חוקרים ביצעו מטה-אנליזה (ניתוח סטטיסטי משוקלל) של מחקרים שבוצעו על מנת להעריך את תוצאות השימוש בתכנות מחשב קוגניטיביות. מכלל המאמרים שפורסמו בנושא נבחרו רק כאלה שהתייחסו למבוגרים בריאים, וכן שרמת המחקר בהם היתה בינונית עד גבוהה (לדוגמה, מחקרים שהמדגם הסטטיסטי בהם היה נמוך מדי נפסלו). בסה"כ נמצאו 12 מחקרים שעמדו בקריטריונים ונכללו בניתוח המשוקלל. בניתוח זה נמצא כי השימוש בתכנות מחשב קוגניטיביות מגביר את הזכרון לטווח קצר וארוך, וכן את המהירות שבה ניתן לעבד מידע. (כישורים אקסקוטיביים)

מקור:



Shao, Y. K., Mang, J., Li, P. L., Wang, J., Deng, T., & Xu, Z. X. PLOS one (2015)


תגובות