מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
25/12/16 0:02
2 תגובות

שלום . אני בת 38 נעה בין פורומים של נוירולוגיה לחפש משהו דומה לתופעות שאני חווה ומוצאת קווי דמיון עם הסימפטומים של נרקולפסיה.

אשמח אם תדעו לכוון אותי יותר. הסימפטומים הדומים שקראתי- שיתוק שינה לפני ואחרי שינה-. לפני שינה אני נשכבת (יכולה להרדם רק על הגב) ודי מהר הרגליים נהיות כבדות ומשותקות ולאחריהן כל הגוף. אני נרדמת מהר ועמוק אם אני עייפה. אם לא, יתכן שאשאר משותקת ללא יכולת דיבור גם לזמן ארוך בין כמה דקות לשעתיים. לעיתים גם אחרי שינה אך אז זה נמשך כמה דקות השיתוק ואז אני קמה. אני יכולה להתעורר בפתאומיות באמצע הלילה עם קושי רב לחזור לישון. מרגישה ערנית מידי. אולי גם חוששת לחזור לישון. במהלך היום אני יכולה להשתתק אפילו בישיבה תוך כדי שיחה אני מרגישה שהעיניים כבדות וכל הגוף משתתק מהקצוות- עורף כפות ידיים ורגליים עד שכל הגוף משותק ללא יכולת דיבור רק העיניים יכולות לזוז בעיקר אם השיחה נושאת תוכן רגשי. לעיתים אני נרדמת תוך כדי. פעם אחת נהגתי באוטו והרגשתי לא טוב. עצרתי בצד ולפתע הרגשתי שהעורף שלי כבד ומושך את כל הראש אחורה. הייתי חייבת באותו רגע לישון עם תחושה של כמעט עילפון וכמובן הכבדות והשיתוק של הגוף.

במהלך היום יש לעיתים תחושה של כמעט עילפון הרגליים מאוד עייפות וגם הידיים. ברגליים זה יותר בולט . אני סובלת מסיוטי רדיפה ותחושה שיש מישהו בבית.

זה התחיל בנערות. היו צוחקים עליי שאני נרדמת בכל מצב. לא יכולה להחזיק יותר את העיניים ונכבית. זוכרת מעט מאוד מיום האתמול בגילאים אלו. בגיל 20 התעלפתי כשהייתי לבד בחדר וישנתי 20 שעות רצוף על הרצפה.

השוני בסימפטומים- זה לא קורה בזמן צחוק. בדרך כלל זה יותר מכמה דקות. לרוב חצי שעה. לעיתים שעתיים ושלוש. אני לא תמיד נרדמת אלא רק חווה שיתוק ללא יכולת דיבור.

פעם לקחתי תרופת הרגעה והשתתקתי לשלוש שעות בלי יכולת אפילו לבלוע רוק.

בקיצור לא נעים בכלל ואני כבר לא יודעת למה לשייך.

אשמח לכל תגובה.

תודה


תגובות

אפרת_זיו
08/06/16 10:52

שלום לך. האם עברת כבר בדיקות כלשהן? מעבדת שינה? EEG?

נוסעת
25/12/16 0:02

קצת באיחור, לא ראיתי שהגבת, אבל עדיין בחיפוש:)
לשאלתך עברתי EEG וגם MRI מוח יצא תקין. לא הייתי במעבדת שינה.
תודה