מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
16/07/16 13:17
9 תגובות

שלום רב, אני סובל מזה שנתיים ממעי רגיש, כמו כן נמצאה רגישות ללקטוז. אני מטופל באנזימי עיכול ( קריאון) וקולפרמין המונע עוויתות. עקב התקף חוזר לאחרונה ( לאחר שנה של שקט יחסי) המליצו לי על טיפול בציפרלקס ( 5-10 מ"ג ליום). אני די מתלבט.. האם מישהו התנסה בכך ויכול לתת עצה בנושא?


תגובות

יעל37
11/07/16 23:01

אני גיליתי את המעי הרגיש שלי לפני כ-4 שנים ובהתחלה היו לי חרדות (הרגילות של אם אצטרך ולא יהיה שירותים באזור..אוטובוסים וכולי) והקב\"ן רשם לי ציפרלקס אבל התנגדתי..מסיבה אחת.. ציפרלקס מטפל בתסמינים של המעי הרגיז, הוא מרגיע אותם לפי מה שהבנתי...אבל זה לא פיתרון ארוך זמן. ברגע שתפסיק זה יחזור. מבחינתי.. שווה לנסות קודם בדרכים אחרות..
אני הלכתי לפסיכותרפיסטית שממש עזרה לי להתמודד עם המעי הרגיז ביום יום. כתוצאה מכך גם הסימנים ירדו מעט ואני פחות נבהלת כשהם חוזרים..
נסה פרוביוטיקה..זה אמור לאזן את חיידקי המעי הטובים והרעים במעיים ..כי לנו מסתבר יש חוסר איזון בדבר הזה.
זה אמור לשפר תסמינים (אבל אל תיבהל! בשבוע הראשון זה גורם לכאבי בטן וגזים ..אבל זה עובר אחרי שבוע)
אני מנסה עכשיו אנזימי עיכול של פפאיה של סולגר.. לא בטוחה עוד אם עוזר או לא כל כך..
נסה לראות איזה מאכלים יותר גורמים לך...למשל אני גיליתי שרוטב עגבניות לא טוב לי..(אם אוכל עגבניה אחת לא יקרה כלום אבל ברוטב זה אחרת לגמרי), משפחת המצליבים: כרוב כרובית ברוקולי.. נמנעת גם מקטניות ומחצילים.. ..אבל תזונה זה מאוד אינדיבידואלי.. צריך לנסות ולראות!
בהצלחה :)

possible
16/07/16 13:17

תודה על המידע הכל כך חשוב, אך מזה שנתיים שאני כל העת בניסיון לאזן, לא פעם קשה להחליט מה משפיע על מה ומתי... ולא פעם קשה לזהות איזה מזון יצר את המצב, אז כיום אני מנוע מסיבים תזונתיים, לקטוז, פרוקטוז, מצליבים, סולניים, קקאו. נשאר כל כך מעט ועדיין יש ימים טובים ותקופות שקטות ונפילות לא צפויות.... זה די משפיע על החיים, שלא לדבר על נסיעות וכיו\"ב... הקו האחרון זה הציפרלקס במינון נמוך... נראה לי שזה יהיה טיפול אבחנתי לשלושה חודשים... אם יעזור שם הבעיה ואמשיך, לא יעזור אמשיך במסע לזהות את הבעייתיות, או שזה כרוני וצריך למוד לחיות עם מה שיש. ושוב, תודה רבה על המידע!

never-give-up
04/04/18 15:06

שלום לך איש יקר, האם לקחת בסוף טיפול בציפרלקס במינון נמוך ? אודה לך אם תוכל להמליץ / לשתף תודה מראש

possible
04/04/18 16:03

הי, אכן לוקח ציפרלקס 10 מ״ג ליום.. ההשפעה מיטיבה בהחלט. קשה להגדיר עד הסוף כי בנוסף שיניתי תזונה, אורח חיים.. ניסיתי את הטיפול התרופתי לשלושה חודשים, עזר- המשכתי.. בהצלחה וחג שמח !

never-give-up
04/04/18 16:29

חג שמח :) תודה רבה לך על המענה!! אחרי כל כך הרבה שנים , ניסיתי כל דרך טבעית אפשרית. אמנם השתפרתי רבות , אך מתסכל אותי שאני לא מצליח לפתור את המצב לחלוטין . אני אומרלעצמי שאולי לא עשיתי מספיק, אולי יש עוד דרכים , אולי אני צריך עוד לתרגל... יש פשוט דברים שאני מפחד/ משותק/ נמנע מלעשות, לדוגמא לנסוע באוטובוס מטעם העבודה/ישיבות צוות/ וכו' , ( לעומת זאת טיילתי בעולם ונסעתי באוטובוסים מעל 20 שעות והתמודדתי, אך מתי שיש עליי אחריות , או שאני נמצא ליד אנשים שאני מכיר , המוח מתחיל לשדר לבטן לעבוד... אין לי כוחות התמודדות יותר ואני פשוט נמנע ) האם הכדורים מעלימים לגמרי את התופעה? או שרק מקלים? כמובן שזה אינדבידואלי, אך אשמח לשמוע כיצד זה השפיע עלייך?

לימור.77
11/06/18 12:05

גם אני סבלתי ממעי רגיז הרבה דברים לא עזרו לי ,ואז חברה המליצה לי על משקה אלוורה מיוחד טבעי ,וואו איזה שיפור חוויתי!! מצרפת פה את זה לרכישה זה מגיע עד הבית עם שליח!! https://www.flpil.co.il/index.php?route=account/register&seller_id=972000054524

possible
04/04/18 16:56

אני שולח לך את הנייד שלי בהסעה בפרטי.. אשמח לתת מענה מפורט

possible
04/04/18 17:00

*הודעה

possible
09/04/18 18:15

כתבתי הודעה פורטת