מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
04/09/16 9:59
2 תגובות

היי, אני מנסה למצוא "שם" לבעיה שאני סובלת ממנה שנים. יש עליות וירידות, יש תקופות יפות שאין לזה כמעט זכר ויש תקופות של שפל שאחת מהן מתרחשת בחודשים האחרונים. קשה לבודד את התופעה, כי אני סובלת ממספר מחלות רקע, שכל אחת כשלעצמה עלולה לגרום להפרעות שינה.

ובכל זאת: תמיד השינה שלי היתה קלה. הייתי יכולה להתעורר מספר פעמים בלילה, לחפש את המיטה בצהריים אחרי יום עבודה ולשכנע כל מעסיק לתת לי לפצל את המשרה, כדי שהצהריים יוקדש לשינה.

לפני שנתיים עברתי הערכה במרפאת שינה. יצא שאיכות השינה שלי היא 83% ושבערך כל שעה אני מתעוררת למשך דקה. הלוואי ומצבי היום היה כמו אז...

מה שקורה הוא שלאחרונה לא היתה לי בעיה להירדם, אבל אחרי 4 שעות בערך מאחת ההתעוררויות הייתי כבר מתעוררת סופית עד הבוקר וכצפוי - מתקשה מאד בתפקוד. בימים האחרונים בדיוק ההיפך - ישנה בלי סוף.

ומה מאד מפריע לי? שיש לי התקפי תשישות קיצוניים באמצע היום ואף אחד לא מסוגל להבין אותי.

כי זו לא סתם חולשה או עייפות. זה כאילו הגוף שלי מעמיד שעון חול ואומר לי - עוד X דקות אני לאט לאט אנטרל אותך עד שבקושי תוכלי לתפקד. יהיה לך קשה לקום ולעבור מכסא אחד לכסא שני, להתרכז, אפילו לנהל שיחה וכל רגע שלא נשכבי לנוח/לישון - המצב רק יחריף. ככה מצאתי את עצמי מורידה אפילו את תדירות הרחצה שלי - חשש שלא אוכל לעמוד על הרגליים. מנסה למצוא דרכים לעורר את הגוף ולווסת את מחזור העירות-שינה שלי. לקחתי חופשה מהעבודה כדי להתאושש והמצב לא השתפר. לקחתי ויטמינים ומינרלים, שיניתי תזונה, הוספתי ספורט, אני הולכת לטיפול פסיכולוגי, הכל מכל הכיוונים ואני כבר מיואשת.

ואז הבדיקות מגיעות תקינות - MRI מוח, בדיקות דם. ועוד יותר מתבססת אצלי התחושה שמשהו לא בסדר ולא מוצאים מה ואולי אני פשוט חריגה בפינוק שלי ולמה אני לא יכולה לשלוט בגוף שלי?

ואני קוראת וחושבת כל שני וחמישי שאולי יש לי X או Y, לא להרגיש שאני כל כך לבד בתוך הסיטואציה האכזרית הזאת.

והיום קראתי על נרקולפסיה. אחרי שאתמול נרדמתי במונית וגם בתור למיון.

וחשבתי - אולי "התקפי" התשישות הקיצוניים (תאור "שעון החול") הם סוג של נרקולפסיה? פשוט אני מצליחה בקושי רב למשוך את עצמי בלי להירדם ולכן כל כך קשה לי? מה שאחרים יכולים להגיד לעצמם - אני פושט אלך לישון הערב מוקדם, אצלי לא עובד?

אציין שמחסור השינה גרם לי לחלות.

ניסיתי כדורי שינה שלא עזרו.

יש לי למומחה שינה בעוד שבועיים.


תגובות

אפרת_זיו
04/09/16 9:59

הי ליה. מעניין מה יגיד מומחה השנה (תעדכני!). עם אילו מחלות רקע את מתמודדת? סביר מאד להניח שיש קשר.
ומה לגבי פיברומיאלגיה? זה עלה על הפרק?

תמר37
06/02/18 15:53

היי, באיחור של בערך שנתיים ואם עדיין רלוונטי אשמח לדבר על הנושא (בתור חולת קטפלקסיה)