מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
אפרת_זיו

אפרת_זיו

מנהל קבוצה
12/10/16 19:45
7 תגובות

ועוד תובנות מהכנס האחרון;

דובר רבות על המשולש המזין עצמו של כאב-דיכאון-חרדה ונסקרו אפשרויות הקלה.



שימוש במדבקות לידוקואין 5% (כאב)

משחת זוסטריקס המכילה פלפל חריף (כאב)

מדבקות qutenza patch 8% יקרות במיוחד (סביבות 800-1000 דולר, הטיפול יעיל ל 3-6 חודשים). המדבקות (שטרם הגיעו לארץ) מביאות לשריפה של העצבים שגורמים את הכאב. מתאים בעיקר למי שיש לו רגישות יתר עורית.



לגבי נושא הדיכאון והחרדה;

מי שסובל מכאב סובל יותר מדיכאון - וההפך.

אצל מי שסובל מכאב כרוני בכלל ועצבי בפרט, המוח מוריד את הסרטונין ולכן נובע דיכאון. זה לא דבר שהחולה מחליט עליו/שולט בו בהכרח.

תרופות מסוג SSRI במקרים כאלה פחות אפקטיביים

תרופות דוגמת ויפקס וסימבלטה מתאימות יותר.



ליריקה (תרופה) - חוסמת קולטנים כך שפוטנציאל העצב יורד ומשוחררים פחות חומרים שגורמים לכאב. יחד עם זה יש לתרופה גם תופעות לוואי..



טרמאדול/טרמדקס - נרקוטית וגם עובדת כמו SSRI - מנגנון דואלי מעלה סרטונין.

(SSRI הכוונה למשפחת התרופות דוגמת רסיטל, ציפרלקס..)



עוד אפציות לכאב:

- זריקות דפומדרול (מוזמנים לשאול אותי בנושא כי חוויתי בעצמי)

- שריפת עצבים ע"י גלי רדיו

- השתלת אלקטרודות בגוף נגד כאב (אם כי זה פחות מתאים לחולים ראומטיים)






תגובות

dvora30
28/09/16 18:51

תודה על המידע.

Shoola
28/09/16 21:58

היי למה השתלת אלקטרודות פחות מתאימה?

Shoola
28/09/16 22:05

בנוגע לגלי רדיו בהחלט יש מה לשרוף, שישרפו הכאבים חחח , שיכחדו ולא יחזרו אלינו עד אמן

zemayesh
29/09/16 12:18

שלום לכולם!
מישהו התנסה בזוסטריקס ויכול לספר קצת על החוויה שלו?

אפרת_זיו
מנהל קבוצה
לשעבר מנהלת הקהילות והמדיה החברתית של כמוני.קופיהוליקית, צרכנית אינטרנט אובססיבית, ישנה למרחקים ארוכים, מתמודדת עם מחלה אוטואימונית הפוגעת במפרקים וברקמות החיבור של הגוף.
12/10/16 19:45

טרם התנסיתי אולם קריאה מראה שמדובר בהרכב המזכיר טייגר באלם ומשחות דומות. אני עושה שימוש תדיר ותכוף במשחות כאלה ובמדבקות. זה מקל נקודתית ולא כרוך, בדרך כלל, בתופעות לוואי.

shlomobarkan
05/10/16 16:04

שלום לכולם
נדמה לי שאנחנו לא מדברים מספיק על ההשפעה העצומה שיש לחיים עם כאבים כמעט בלתי פוסקים על חיי החברה שלנו, על יציבות המשפחה, על הקושי במציאת בן\\בת זוג, על הדיכאון והייאוש, על שמחת החיים. המחלה והכאב שזורים עם הדיכאון והבדידות. אדם חסר כאבים לא יכול להיכנס לעולמו של האדם הכאוב... הוא יכול אולי לרחם אבל אנחנו לא זקוקים לרחמים אלא למשהו אחר. הכאבים הופכים אותנו לאנשים \"אחרים\" אנחנו במובן מסוים לא כמו כולם... אין לי תשובות קסם לבעיות האלה אבל חייבים להכיר בכך שהמחלה הארורה הזו משפיעה עלינו וצריך להתמודד עם ההשפעה הזו. אנחנו רוצים וחייבים לחיות עם אנשים בריאים ואנחנו לא רוצים להסתגר בתוך העולם המיוחד שהגרלנו. ולכן חשוב מאד לטפל בבעיות הנפש שמקורן בכאבים ובייאוש הנגזר מהם.
אמרתי הרבה... ולא אמרתי כלום אבל רציתי לעורר את העיסוק בבעיה שכולנו מעדיפים להדחיק

אפרת_זיו
מנהל קבוצה
לשעבר מנהלת הקהילות והמדיה החברתית של כמוני.קופיהוליקית, צרכנית אינטרנט אובססיבית, ישנה למרחקים ארוכים, מתמודדת עם מחלה אוטואימונית הפוגעת במפרקים וברקמות החיבור של הגוף.
12/10/16 19:43

מדויק שלמה! איך היית ממליץ להתמודד? אני חושבת שליווי פסיכולוגי הוא הכרחי. לעיתים גם ליווי פסיכיאטרי. ייתכן גם ליווי זוגי.