מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
25/10/16 23:37
5 תגובות

היי,

כבר המון המון זמן לא כתבתי כאן ועכשיו נכנסתי כדי לקרוא קצת וגם לשתף :)

אכילה רגשית אצלי, כמו אצל רבים אני מניחה זה עניין של תקופות, יש תקופות שאני שולטת יותר וכן מצליחה לאכול מאוזן ובריא ויש תקופות שאני לא שולטת. עכשיו זאת תקופה כזאת. אני לא יודעת אם זה בגלל החגים או סיבה אחרת. איך שלא יהיה אני כבר תקופה מוצאת את עצמי תמיד אומרת לעצמי שמעכשיו אני אחזור לאכילה מאוזנת ומסודרת ובסוף מוצאת את עצמי קונה עוד חפיסת שוקולד ומחסלת אותה ביום או עוד פיצה או גלידה וכו' (סתם הערה, אני טבעונית, כל הדברים שהזכרתי הם כמובן בגירסה טבעונית אבל זה לא באמת משנה אכילה רגשית היא אכילה רגשית).



וכן, אני כבר כמה שנים בטיפול אצל דיאטנית שאני נפגשת איתה פעם בחודש. אבל כאמור גם הטיפול לא תמיד עוזר לי לשמור, לפעמים אני שומרת יותר ולפעמים פחות. כך למשל בפגישה האחרונה שלה סיכמנו שאנסה לשמור על המשקל הקיים, אפילו לא לרדת אלא רק לשמור על המשקל הקיים. הצלחתי לשמור על זה מספר שבועות אבל עכשיו שוב נראה שעליתי במשקל.

אני גם עושה פעילות גופנית באופן קבוע (שחייה) ואפשר לומר שזה עוזר, בלי השחייה בוודאי הייתי עולה הרבה יותר במשקל אבל אני יודעת שזה לא מספיק ושצריך גם לשמור על התזונה.

אז איך בכל זאת מתאפקים ונמנעים מזלילות מיותרות?


תגובות

אוראל-נבון
24/10/16 21:09

היי נטע מה שלומך?רבים כמוך מתמודדים עם השאלה איך להתאפק/להתמודד/להימנע מאכילה רגשית?יש שסובלים מאכילה זו לעיתים כפי שתיארת על עצמך ויש שסובלים ממנה באופן קבוע והיא מלווה בבולמוסים, עלייה במשקל, תחושת אובדן שליטה אל מול האוכל ועלייה במשקל.אכילה רגשית, כשמה כן היא , אכילה מתוך ולאור רגשות שאנו חווים או מתמודדים איתם במודע/שלא במודע ולכן, מעקב אצל דיאטנית יהיה יעיל אך ורק בשילוב טיפול רגשי ולא רק מעקב אחרי תפריט או משקל.אני באופן כללי ממליצה למטופל/ת ,לפחות בתור התחלה , להתעלם מעניין המשקל (למרות שברוב הפעמים, זו המטרה שבעקבותיה מגיעים לטיפול) מכיוון שבקרב מטופלים רבים העיסוק במשקל לא תורם לטיפול. ברגע שמטפלים ברגשות /מחשבות , האכילה הרגשית חולפת מאליה וכתוצאה מכך מגיעה גם הירידה המיוחלת במשקל.בהצלחה,אוראל נבון

נטע5
25/10/16 20:43

היי אוראל, תודה על התגובה.
וכן, האמת שגם בלי קשר לנושא של האכילה הרגשית אני כמה זמן חושבת לפנות לטיפול נפשי אבל יש לי לא מעט התלבטויות לגבי זה. אני שואלת את עצמי עד כמה באמת אהיה מוכנה להשקיע בו. למשל אני זוכרת שלפני משהו כמו 5 וחצי שנים הייתי בטיפול שנמשך בערך שנה וחצי והפסקתי כי הגעתי למצב שעוד לא הסתיימה השעה של הפגישה וכבר הרגשתי שאין לי על מה לדבר. אבל האמת היא שפשוט לא היה לי ממש כוח או מוטיבציה להשקיע ולכן זה התמוסס.
אז עכשיו גם יש את החשש הזה שאני אהיה בטיפול אבל לא ממש אשקיע בו ומעבר לזה גם כשאין לי המלצות ואני לא מכירה עוד מטפלים קשה לדעת על מי אני \"נופלת\" (כי אני גם קצת מוגבלת מבחינה כספית, כך שאם אפנה לטיפול זה יהיה דרך קופת חולים, וזה קצת מצמצם את אפשרויות הבחירה של מטפל/ת). אבל אולי בסוף כן אפנה לטיפול לפחות כשאהיה סגורה על עצמי לגבי מה אני רוצה להשיג בו בעצם.

אוראל-נבון
25/10/16 21:55

היי נטע, בשמחה.לגבי טיפול נפשי/רגשי , אני ממליצה לך לגשת לטיפול שבו המטופל/ת אקטיביים במהלך הפגישה וכן במשימות יומיומיות. טיפול כזה לרוב לא נמשך שנה וחצי כפי שתיארת. שיחות זה דבר נפלא ואף מתבקש כדי \"לפרוק\" ולהגיע לתובנות, אך אני דוגלת בשיטה מעשית יותר תוך כדי השיחות, כפי שמתאים יותר לדעתי לאופי החיים כיום, למרות שאיני מתנגדת לטיפולים השונים. כמו כן, גם המטפל צריך להיות פעיל ולדאוג להחדרת מוטיבציה במטופל/ת לתהליך, בלי תלות בו כלל.בנוסף, אם את שוקלת טיפול רגשי/נפשי אני מניחה שיש לכך סיבה ואם הסיבה אינה ברורה ואינך יכולה לחשוף אותה לבד, כאן בדיוק נכנס תפקידו של המטפל.בהצלחה!אוראל נבון

נטע5
25/10/16 22:49

תודה, גם הטיפול ההוא היה טיפול מעשי, מדובר היה בטיפול של סכמה תרפיה, מעין שילוב של CBT עם טיפול דינמי (קצת קשה להסביר במשפט אחד על סוג הטיפול הזה אבל זה בהחלט לא היה טיפול של שיחות בלבד). אבל כאמור זאת גם שאלה כמה אני מוכנה להשקיע בטיפול, ולכן ההתלבטות אם לפנות לטיפול, כי מטפל יכול מאוד להחדיר מוטיבציה וכו\' אבל אם אני לא עושה כלום מעבר לפגישות אז חבל על המאמץ.

אוראל-נבון
25/10/16 23:37

אני בהחלט מסכימה עם זה שאם מטופל לא מעוניין בשינוי, הטיפול לא יהיה יעיל מכיוון שלאף אדם בעולם אין יכולת לעזור לאדם אחר אם הוא אינו רוצה בכך. אך נתקלתי במצבים שבהם גם ללא רצון מצד המטופל (כגון שהורי המטופל לוחצים עליו להגיע לטיפול ואף משלמים עליו) הטיפול תרם לו רבות.
אוראל נבון