מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
15 תגובות

קיצור הקיבה שלי:



כל חיי הייתי שמן, כילד וכנער אהבתי לאכול תמיד - בחגים ובימי חול, בארץ וגם בחו"ל, אחרי שמשהו זרק לי הערה פוגענית וגם אחרי מחמאה שמנפחת את הלב באהבה, כששמח , כשעצוב, כשרע וגם כשטוב- אני מצאתי את עצמי במקרר, ירדתי על המזווה, חיסלתי כל מה שניתן היה ובמקרה חלף לידי.



בשנת 1998, כשאני בן 16 בלבד ושוקל 160 ק"ג החלטתי להילחם במוסכמות- בהורים, בחברה, בקופת החולים ולעבור ניתוח לקיצור קיבה(vbg) כדי לרזות ולאפשר לעצמי לפתוח בדרך חיים חדשה ובמערכת יחסים חדשה ביני לבין האוכל. אחרי הניתוח ואחרי שנגמרו מפגשי התמיכה שהתחייבתי ללכת אליהם, רק אז התחילה ההתמודדות הקשה והאמיתית.

עבדתי עם עצמי - בדרך הקשה - על פרידה מהדחף לאכילה רגשית - מהמפגשים הליליים עם המקרר והמזווה, ופרידה מלאה באבל עמוק וקשה ממגירת הממתקים והעוגיות.

עם השנים ופחות 75ק"ג למדתי מי אני מחדש, למדתי להפיק את המיטב מעצמי, לאהוב את עצמי כמו שאני, להעריך את הכוח שלי, להפרד מהאכילה הרגשית המפחידה ולצאת באמת לדרך חיים חדשה.

היום — 18 שנים אחרי, שבהם שמרתי על עצמי בקפדנות מול כל הקשיים, אני רוצה לחזק את ידי כל למי שעובר תהליך כזה עכשיו להצליח לרזות ולהשאר רזה שנים רבות כמוני. בזכות פרידה ראוייה ועמוקה מהאכילה הרגשית, בזכות קבלה עצמית, ובזכות שלווה ואהבה שאין לה גבול שמכניסה לחיים ריפוי אמיתי.



מהניסיון שלי כמנותח לקיצור קיבה וגם כמטפל הוליסטי בתחילת דרכו יש חשיבות עצומה לתמיכה הנפשית בדרך לייצר הצלחה אמיתית בתהליך ההתפתחות, בהרזייה, בשמירה על ההרזייה, בפרידה מאכילה הריגשית, בשיפור הדימוי העצמי ובהתאהבות מחדש ב"אני" החדש שנוצר בעקבות הניתוח.

ריפוי הגוף ללא ריפוי הנפש לעולם לא יהיה שלם, וכמו שאנחנו דואגים לעשות ניתוח ולעזור לגוף לעבור שינוי, חשוב שלא נשכח לדאוג גם לנפש להתמודד ולשמר את השינוי הזה.



ארז נוי

פסיכותרפיה הוליסטית אינטגרטיבית


תגובות

מדיצטיה מעניינת שיכולה לתרום רבות בתהליכים כאלה, לחבק את את הילד שבתוכנו לאהוב ולסלוח... https://www.youtube.com/watch?v=5lHiWyWU-Eo&feature=share

אביבית8
04/01/17 8:38

תהליך מדהים! מקביל לשלי, רק שאני עדיין בדרך...
הייתי מאד שמחה להיות מטופלת שלך אך אין ברשותי רכב ואני גרה במודיעין.
המון הצלחה!

אביבית, שלום רב!
אני רוצה לאחל לך הצלחה רבה בדרכך.
אשמח לעמוד לך לעזר ככול שאוכל כדי לעזור לך להגיע להצלחה וריפוי גם בתהליך שלך.

razm121
04/01/17 13:48

ארז ברוך הבא

שיתוף מרגש ומראה, שעברת הרבה ושיש משמעות, מאחוריי התהליך שלך ויש מטרה לכך.
כל הכבוד, על הדרך שאתה עושה ומתעל אותה, הן לעצמך והן לאחרים ולעזור. לדעתי האישית עזרה היא שליחות וכל מי שתורם מזמנו, הריי זה מבורך.

לגביי הפרסום בקבוצה,
הפרסום הוא אסור על פי חוקי כמוני והקבוצה.
לכן, אבקש לערוך מחדש את הפוסט ולהסיר, את הקטע הפרסומי בבקשה.
בדרך כלל, כמוני או אני מסירים ישר את הפוסט, אך לאור הפוסט המרגש והכנה, הוא לא הוסר אלא, ניתנת אפשרות לערוך את הפוסט.

הפרסום אסור הן מהסיבה שפשוט, פרסום אסור בכמוני ומהסיבה שמבחינתי היא יותר חשובה,
הצוות המקצועי ואני, לא יודעים מי עומד מאחורי הפוסטים הנרשמים. בין אם זה איש מקצוע או בין אם לא, האם טיפול כזה או אחר מתאים למנותחים בריאטריים וכאן, קטונתי ויש את אנשי המקצוע שיכולים להביע את דעתם.

לכן, למען הבטחון של החברים פה בקבוצה (עד כמה שניתן) ובגלל שמדובר בפורום שנמצא באתר שמאגד היבטים רפואיים, הפרסומים, של אנשים שלא מכירים או שלא דיברו ותאמו קודם וכו\', אסורים.

נשמח לשמוע אודות הדרך שלך ועל ההתמודדות, טיפים למנותחים חדשים וכל מה שלדעתך, יכול לעזור ולקדם את המנותחים.

תודה רבה ובהצלחה.

bki1
04/01/17 13:54

אני חושבת שרז צודק.
לא יודעת מה הנוהל לגביי פרסום אבל זה צריך לעבור הסכמה של אנשיי האתר שאחראים על כך ועל ידי רז ואנשים שאחראים על התשובות המקצועיות. זה ממש מרגיש לי טוב, שיש אנשים שעוקבים ורואים מה קורה בקבוצה!!

דפנה31
04/01/17 14:56

לדעתי פרסום זה דבר שלא צריך להיות פה
לא היה עד היום, אין סיבה שיהיה מהיום

bki1
04/01/17 13:55

ארז וואו ממש דרך עשית
אנשים נוטים להגיד דברים לא במקום ולגרום לנו לעשות דברים לא טובים
טוב שלמדת לקבל ולהבין שהם פשוט לא חכמים במיוחד

מנואל1
04/01/17 14:05

אני מאוד אוהב את האתר הזה והקבוצה, עזרו לי המון בייחוד רז ולימור הדיאטנית.
אוהב את הזמינות היחסית יותר גבוה ובהתאם כמובן לאתר שלא פייסבוק וגם את זה שאין פרסום שכל דקה מישהו אחר דוחף מוצר כזה או אחר וכן, מסכים עם מה שנאמר. לא צריך לפרסם פה. ככה יש יותר נקיון ויותר רצון אמיתי לענות ולא עם אינטרס.
לא מתכוון חס וחלילה לארז.

תודה רז על ההארה!
ארז, עושה רושם שבהחלט עברת תהליך משמעותי עם עצמך.
מוזמן לשתף אותנו פה בתובנות שלך.
מטרת הקבוצה היא לחזק ולהתחזק:)

תודה רבה רונית! אני אשמח לשתף מפעם לפעם סיפורים חוויות ותובנות מתהליך ההרזיה שלי ואני מקווה שישמשו מקור השראה. אני יודע מהניסיון האישי שלי שבתהליך של הרזיה ע\"י ניתוחים לקיצור קיבה ניתנת המון המון(ואולי קצת יותר מידי) תשומת לב לנושאים הרפואיים והתזונתיים ולצערי פחות תשומת לב לנושאים נפשיים ולהקשרים שבין נפש בריאה בגוף בריא. למישור הנפשי יש השפעה מכרעת בהצלחת תהליך ההרזיה ושימור ההרזיה לאורך שנים ועל כן אשמח להרחיב כאן בפורום את נקודת המבט על הקשרים שבין ההצלחה לרזות לבין ההצלחה להפרד מ\"אני\" ישן שמלא בשנאה עצמית, בכאס וכאב, ולהתאהב ב\"אני\" חדש, אוהב ומיטיב עם עצמו, שהולך בנבנה לאחר הניתוח.

דוד-קליין1
25/01/17 8:51

נשמח לטיפים ולהתנהלות נכונה מצידך

קשת.בענן
12/09/17 21:34

וואו ספר ספר מחכים לשמוע

שלי.דיין
14/09/17 10:44

ארז נשמע חתיכת סיפור מה שלומך בימים אלו?

היי שלי - ירידה במשקל ושינוי כ"כ גדול באורך החיים זה תמיד חתיכת סיפור.... אילו היו לי אז מקורות השראה כמו הקבוצה הזו אני בטוח שהתהליך הזה היה יותר קל וברור. רק ממרחק הזמן ובחלוף השנים השכלתי להבין שכדי שהשינוי הזה ישתמר לארוך זמן עלי לגלות בעצמי משאבים ונכונות לעבוד על בעיית ההשמנה שלי מהשורש הנפשי שלה, בנוסף לאספקט הפיזי, כדי להשלים ולקבל באהבה את המציאות החדשה של החיים שלי. בקרוב אני אעלה כאן פוסט נוסף על הסיפור האישי שלי שיתמקד יותר במסע הרגשי שהתלווה לניתוח שלי.

razm121
16/09/17 11:17

מחכים לשמוע