מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהאסטמה ואלרגיות

אסטמה ואלרגיות

23/04/17 1:54
13 תגובות

הי,
אני בת 29 . עושה עבודה מאוד פיזית וגם ספורט (שקצת הפך להיות מסובך בחודשים האחרונים)
בשנתיים-שלוש האחרונות האלרגיות שלי שתמיד היו ברמה של פריחה כאב בטן.. הפכו פתאום למסכנות חיים. לקח לי המון זמן למצוא רופא שיקשיב לי בכלל... ורק אחרי שהתלוננתי על רופאת המשפחה והחליפו לי רופא , הרופא החדש העלה את האפשרות של אסטמה(הוא התחיל מיד טיפול אחרי שנה של תלונות שלא זכו למענה) .. הרופאת ריאות כתבה שהיא לא בטוחה אבל אי אפשר לשלול .. זה היה לפני כחצי שנה.

הצרה היא שהדבר הראשון שקורה בהתקפי אלרגיה אצלי זה התגובה של הריאות והגרון . וזה הפך להיות פשוט מפחיד . לפני שבועיים היה לי התקף שוחררתי הביתה בלילה זה היה יום שישי- ביום ראשון התסמינים חזרו כמו משום מקום ובמהירות .. הייתי בביתחולים 24 שעות , הסבירולי שיקח כמה ימים עד שיפסיק לכאוב לי לנשום.. שהריאות שלי עשו מאמץ להמשיך לעבוד ולכן זה כואב. כמעט 2 בלילה עכשיו לא הצלחתי לישון שוב פשוט כי לא היה לי אוויר ..האינלציה פותרת את זה בנתיים..
בשבוע שעבר לראשונה אחרי המון זמן עשיתי את כל הפעילות האירובית שתכננתי, ההבדל היחיד מהשבועות שלפני זה הוא שלקחתי יותר מהמשאף הקבוע.
מעבר לפחד ,אני טיפוס די פעיל והבלגן הזה מפריע לי נורא, הפער בין הימים הטובים לגרועים עצום יש ימים שאני יכולה לרוץ בקלות יחסית 10 ק"מ ויש ימים שכל כך קשה לי לנשום שלעמוד זה כואב.
האם יש פתרונות למצב?
האם יש הסבר כלשהו למה אצלי הריאות והגרון הם המגיבים הראשונים בהתקפים?(ברור לי שלאסטמה יש השפעה אבל התשובה של הרופאים שאצל כל אחד זה אחרת ואי אפשר לדעת לא משאירה איזה פתח לפתרון)

תודה.


תגובות

DavidR
23/04/17 16:22

מניסיוני כמטפלת הוליסטי זה בד"כ על רקע רגשי. יתכן שאת עובדת יותר מידי עם הראש ולא נותנת מספיק מקום לרגש. יש דרכים שניתן לשחרר זאת ולקבל כלים שיפתרו את הבעיה.

פנינה-27
23/04/17 22:18

אני יודעת שלחץ משפיע על אסטמה. אבל לפחות אצלי זה קורה בדרך כלל בימים שאין לחץ בכלל דווקא כשרגוע יותר ויש מקום להתפרק והוציא את כל מה שמרגישים. באופן מוזר דווקא הימים היותר לחוצים עוברים יחסית בקלות. אני לא יודעת בדיוק למה. ההסבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו זה שיש הבדל גאוגרפי ואולי יש הבדל במזג האוויר וסוגי הצמחים בין האזורים. אני מודה שאני יותר מדי מודאגת מהמצב בשלב הזה כדי לחפש פתרונות שהם מחוץ לרפואה המערבית המקובלת . תודה בכל מקרה.

דודו15
23/04/17 20:01

מתוך כול מה שכתבת לא ברור בדיוק מה יש לך, האם כאשר קשה לך לנשום , יש לך חירחורים שיעולים שגורמים לקשיי נשימה, האם יש לך חולשה כללית, האם יש לך קוצר נשימה , האם קושי הנשימה זה מעין מחנק שמלווה בחירחורים ושיעול תוכלי לפרט ולדייק , בכדי לדעת אם להציע לך טיפול שאני עברתי

פנינה-27
23/04/17 22:13

אני אנסה לתאר את מה שקרה היום: למרות שהיה לי לילה בעייתי ..התחלתי את הבוקר ממש בסדר .הריצה הארוכה של השבוע (הייתי צריכה משאף פעם אחת באמצע הריצה בערך אבל הרגשתי מעולה עד סוף האימון). אחרי האימון הוקפצתי לעבודה. אחרי שעה בערך התחלתי להרגיש חלשה תחושה שכל פעם שאני מנסה לקחת אוויר נכנס פחות ממה שצריך. התחלתי להשתעל תוך כמה דקות .. עד סוף המשמרת לקחתי את כל8 שאיפות האפשריות הונטולין... היה יום אחד כזה גם בשבוע שעבר. אני יודעת מהפעמים הקודמות שהם רושמים כניסת אוויר מופחתת כשאני מגיעה ככה למיון ויש צפצופים,הם חזקים לא צריך להקשיב כדי לשמוע אותם כל מי שלידי כשזה קורה מבין שאני במצוקה.. כשאני מתעוררת בלילה מזה זה כשאחוז החמצן הוא בין 90 ל93. ..בהתקפי אלרגיה היו גם מדידות יותר נמוכות... מכל מה שקיבלתי מהרופא מה שעוזר זה המשאף בודיקורט והארוונט באינלציה .

דודו15
23/04/17 23:54

שלום פנינה , טוב לפי דעתי את מתחילה לפתח תסמינים של ברונכיט,מה שנקרא דלקת של הסימפונות כלומר היצרים של צינורות מערכת הנשימה , וגם אסתמא שתוקפת אותך בקוצר נשימה או קשיי נשימה,את יכולה לנשום טוב ופעמים זה תוקף אותך, ( לא להיבהל חכי), עם כל הכבוד למשאפים ולאנילציה הם רק מקלים אך לא פותרים את הבעיה , והמחלה לא נרפאת,וזה שאת הולכת מרופא לרופא ולא מוצאת פתרון זה ההוכחה לכך, , כל התרופות והמזונות שמוצעים לא פותרים בעיה, יש כיוון אחר יש שיטת תרגילי נשימה שנקרת שיטת בוטייקו שמורידה את האסתמה והברונכיט לרמה נמוכה עד כדי כך , שמביאה אותך לרמה טובה פי כמה מהמצב שבו את נמצאת, ושאפילו לא תחווי את ההתקפות שיש לך כיום , זו שיטת תירגול שנמשכת כמה חודשים כדי להגיע לרמה הזאת , יש עליות וירידות , וצריך סבלנות והתמדה ,אך שיפור בעלייה מתמדת,זה מצריך השקעה והתמדה בתירגול ,זה לא מחזיר ל מצב של אדם שאין לא כלום אך מביא שיפור מדהים,תפתחי את האינטרנט ותלמדי על השיטה, כשיש צפצופים וחירחורים התרגילים מורידם אותם לרמה נמוכה מאוד ואז הקלה גדולה,יש סדנאות ע"י מדריכות שהוכשרו לכך, אך לפני זה את צריכה לדעת מה הבסיס הרפואי שלך ,לצורך זה יש לעשות את כל הבדיקות הבאות1- את כל בדיקות הדם+ הויטמינים:D,B12, קלציום ועוד,תבקשי מרופא המשפחה, 2-בדיקות דם של אלרגיות, ואקודופלר של הלב(בדיקת תקינות הלב) מרופא אלרגי, 3-C.T של הריאות מרופא ריאות, ורק אחרי כל הבדיקות האלה לא לפני כן, אם כל הבדיקות תקינות , כדאי לך לנסות את שיטת התירגול בוטייקו, אני בטוח שזה יתרום לך לשינוי , ואיתו השלוה והבטחון בבריאותך, אני עברתי את כול השלבים האלה וכל התרופות שקיבלתי משאפים אנטיביוטיקה סירופים אנילצייה סטרואידים הם רק הקלו , והמחלה שוב ושוב תקפה אותי,ורק תירגולי הנשימה עזרו לי באופן משמעותי ביותר,עד כדי כך שאני לא חווה שום תסמינם ומרגיש ממש טוב מאחל לך הצלחה נסי זאת. ,

פנינה-27
23/04/17 23:58

תודה אם יש דברים ברקע שישבשו משהו מהבדיקות שכתבת אז זה לא יעבוד לדעתך? בכל מקרה אחפש מידע על זה..

דודו15
24/04/17 0:07

לא בכלל לא ,רק צריך לודא שאין דברים עם ליקויים חמורים זה הכול, וטוב לדעת שאם הבסיס טוב אז ההצלחה בשיטה מובטחת יותר

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
30/04/17 15:31

פנינה שלום ממה שאני מבין האינהלציות והמשאף עוזרות לך לתסמנים. אני מציע איזון טוב יותר של האסטמה (משאף משולב סטראידים+ מרחיבי סימפונות ארוכי טווח) וונטולין לפי פעילות גופנית מאומצת. והמשך מעקב. לגבי העיצת של דודו, אקו לב כדאי להשלים אבל אני לא רואה סיבה כרגע לברור מקיףה כולל CT חזה . שיטת בויטיקו בהחלט יכולה לעזור כטיפול נוסף למשאפים. (משלים)

פנינה-27
30/04/17 16:16

אז זה בסדר שאני צריכה ונטולין לפני פעילות מאומצת? ראיתי את ההמלצה הזאת באינטרנט אבל מהרופאים קיבלתי תחושה שזה לא לגמרי בסדר ... אם בריצה של 10 ק"מ אני צריכה להשתמש פעמיים בונטולין זה תקין?זה בערך פעם אחת בכל 5 ק"מ ריצה כרגע ... מתי צריך לעצור אימון? כשאני לא יכולה יותר או ברגע שצריך את המשאף?? לגבי המשאפים:יש קושי גדול מאוד כי רוב המשאפים שנסינו עד עכשיו גרמו להחמרה ולא להטבה .. היה משאף שהיה גרום להתעלפיות ואחד שגרם להחמרה בכאבים שיש לי גם ככה. והיה אחד שגרם לקוצר נשימה.. המשאף הנוכחי עוזר הדבר היחיד שאני שמתי לב זה שהדופק שלי גבוה יותר באופן קבוע בגלל זה (קרוב ל70 במקום סביב 55..). אם יש משאף (ללא לקטוז) שלדעתך מומלץ לנסות אשמח לשמוע.. תודה

bikko
09/05/17 21:07

לא פלא שאת בבעיה שכזו אגב בדקת פעם את קיבולת הריאות שלך אם לא עשי זאת וגם נסי בריכה שחיה משפרת כנראה שריצות גורמות להתקפים האוויר בחוץ לא משהוא ורק בריאות

bikko
09/05/17 21:15

תשובה לפנינה בויקורד וקיווואר הם ללא לקטוז אבל גם הם גורמים לקוצר נשימה

bikko
09/05/17 21:15

בודיקורד

שלומקu
08/07/17 12:35

ניתן להתייעץ ברופא ואולי לשלב כחלק מהטיפול בטסטמה ואלרגיה טיפולים טבעיים, כתזונה וצמחי מרפא.