מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהשהייה באוויר2#-פריקה

שהייה באוויר2#-פריקה

23/04/17 15:48
6 תגובות

אז די ממזמן פירקתי פה את כאביי ועצבותיי , עד כמה רבות הם

דיברתי על כך שאני אוטוטו רגל בצהל , וחששות , פחדים על כך

ובעיקר (דיכאון ) . שיתפתי על הרעיון שלי להתגייס לצהל , שמשם אולי אמריא להיישגים

אם זה היה , בעיות חברה החוסר התאמה השתלבותית ,קודיים חברתיים שאיני מבינה בהם כלל .

והשאיפה הייתה - שמשם אולי אצא אדם אחר על רגליים על הקרקע וחברים לחייים וכל הפלוסים והכלים שצהל מעניק .

בהתחלה לא רציתי בכך, אני וצהל ? שני אנשים לגמריי שונים

עם זה חרדות חברתיות ,החוסר קול שבתוכי ,וחוסר בטיחון ,ובקלות להימצא במצבים לא נעימים .

עם כך הושפעתי מהתרפיסט שלי שהיה לי בתקופה התיכון , שטען שאני עלולה להתייצב בצהל

מהילדה הלא מוצלחת שכולם בגילה עבדו על מנת להספק את עצמם ולהרגיש עצמאיים "שאני לא תלוי בהוריי על הרווחים שלי ", שחלקם חוו אהבה שיכלה להתבטא כמינית .תמייד הייתי כבויה חסרת אמצעיים , לא ידעתי להתיידד עם אנשים מלבד לאלה שבכיתה שלי , תמיד מצאתי את עצמי עם לבד אחד גדול וריקנות כמו של אישה בת 40 . כל יום רק פינטוזים שוואלה הם די מציאותיים לאחרים ודי קורה להם את זה בפועל , ולי ? רק בגדר חלום .

תמייד חוויתי זלזולים עם מהמשפחה מהסביבה ,גדלתי עם זה אפשר לומר הכל אצלי או שחור אפור , לבן זה סמל של שמחה לא ? או ריקנות .

הנשמה שלי חנוקה בדמעות ויגון וזה נורא מייגע ,הכאב שהם כבר אוטוטו יחגגו 19 ,

כן מהיילודה נפלטתי לנתיבים שרק צילקו אותי עם השנים. טוב זה רק מתחיל להציף אותי .

אז אני וצהל לא הסתדרנו בסוף , כמו כל צעד ענק שאני מחליטה להעשות , או נכשלת בו או המפחד כבר יודע להעשות את שלו .

אני אוטוטו 19 ,ועברה לה תקופה מהפטור עקב דיכאון וחרדה .

תאמת הרגשה היא נוראית , אמי התנגדה מלכתחילה של זה שאני פשוט אאבד שם ואהרס , לא נתתי לה ככ להשפיע עליי\ עד שעברתי את שרשרת חיול , ומה צפיתי כבר שם ..התאמו אותי כחיילת "חריגה"בתור התחלה והייחס לחייל חריג נוראי, חושבים שיש לך אוטיזם קשה , או כל הנחה אידיוטית , מי שישב בתא חריגים בזמנו שהביאו אותי אליהם היו זוועתים , חיילים חצופים שהם בושה לצהל, עם ביטחון יותר מיידי מופרז "יעני הוא חריג" אני אחליש אותו עוד יותר זה הם . ועם זאת וחיילת דוחה למיידי שישבה שם . ואני כבר הספקתי לעלות על משפט על נפקדות של כמה ימים אחריי שרשרת חיול שנתקפתי בפחד וחרדות \ עברתי מלא בימים של הגיוס, הרגשתי סימן מהשמיים שאיך שהגעתי לשרשרת חיול לא הטיסו אולי להטירונות , אלא הייתיי צריכה לעשות משהו רפואי . ובזמן הזה הבנתי שאני לא מתאימה לכן נפקדתי ,וביקשתי קבן לאחר מכך ,ועברתי עוגמות נפש מכל תחנה מייגעת שעברתי שם . הייתי נורא לבד שם הרגשה היא נוראית , אפילו המדים לא התאימו לי , הייתי נראית כמו ליצנית מכנסים שגדולים ממני בעשר מידות , כי המכנס היא לוחץ באזור הבטן . פשוט ליצן וספגתי את זה בשקט מהלעג של זה .אך בסוף הגעתי למדור שיחוררים. וכל הפרוצדורה הזאת נמשכה כמעט שבועיים עד לפטור. וזהו נפלטתי ממסגרת צהל . הרגשה הייתה עצובה כשחזרתיי הביתה מהאוטובוס האחרון שעליתי אליו ,ראיתי חיילים בתחילת דרכם בתחנה ,איך הם הצליחו להתיידד והיכרויות.

ורק אני לא הפסקתי להכיר אף אחד שם בכל התהליך הזה , חוץ משמות של חיילים שנואים .

עוד כאב , עכשיו אני במצב שאי ידיעה לאן היעוד שלי , העצב של שוותרתי שם משתלט עליי

כרגע המצב על הפנים (אין מסגרת \ אין עבודה \אין חברה תומכת\ולא משפחה)

אני הורסת לעצמי את החיים .. אני יושבת בבית לא יוצאת מהבית , בוהה בקירות

אמי רק מטרד במקום לעזוור לי לצאת מהמצב אנוש הזהה ,רק מחמירה עם זה רק ירידות .

חשבתי על שירות לאומי , אבל לא יודעת לאן להתאים את עצמי, ואילו אנשים לפגוש בשביל זה .

קשה לי להחליט החלטות ואז לקייים אותם, כי אני לא מאמינה בעצמי כבר ,ואין בי כבר אמונה מהסביבה . אני לא יודעת למי לפנות שיציל אותי מהמצב המבייש הזה .

למה פאקינג אני לא יכולה לחיות חיים נורמלים ??!

חברים ,בילוים ,עבודה,אהבה, הכל מתעכב בדלאי ענק והזמן לא מרפא רק מחמיר את זה

נמאס לי מהמסכות" שאני בסדר " ושאני בסדר שאני לא מגיעה לקצה חוט ושזה כך בקביעות .

וממש לא, הכל נספג לתוך הלילה ונפלט לתוך הכרית

"נמאס ..לי." כרגע אני מרגישה חלולה וריקנית ,שאין בי ניצוצות של רגשות אנושיים אמיתיים .

מזה שמחה , מזה צחוק , הרגשה הזאת שמתאהבים ,כל הרגשות האלה מתות אצליי

העצבות פשוט תפסה את מקומם ,אין לי אמון באנשים ולא בחברות, תמייד מצאתי את עצמי שאנשים מנתקים קשר אייתי ,אחר שהם "השתדרגו " ואני הגרסא הישנה שלהם . אין לי למי לצעוק הצילו אני גוססת בתוכי . מאבדת צלע אנוש וכל שנה שחולפת זה רק מחריף .

ואני לאט לאט מתחילה להתרגל לזה ,בידעה שזה התאבדות עצמית .

יש לי ככ מלא חלומות שכל יום שעובר אני רק מתרחקת מהם .

החוויה שלי מצהל מאוד השפיעה עליי לרעה מאווד

וערכה עצמית שלי ודימוי עצמי שלי צנחו להם .

לכן השנה הזאת מסתיימת לי כשנה נוראית , אני מיואשת רק מהלקליד עד כמה .

אני רוצה לצאת מהמצב הרע הזה שאני נמצאת בו ,וגם להשתקם כמו האנשים שאני מכירה ואיפה הם נמצאים עכשיו.

נראלי אפסיק פה את הפריקה חופרת .

תודה למי שמגדיש זמן וקורא את זה \ מקווה לטוב.


תגובות

LeaveAriAlone
23/04/17 16:11

נשמע חוויה מייאשת ומעליבה, לבי איתך. אם תרצי לפרוק או לדבר אני כאן בשבילך :)

וואו את לא מאמינה כמה אני מזדהה איתך , הרגשתי לרגע כאילו אני זו שכתבה את הפוסט , אני בת 18 לפני גיוס וכרגע כל מה שמטריד אותי ומעסיק אותי זה צהל , אני כל כך רוצה להתגייס אבל מצד שני סובלת מחרדות ודיכאון , אמא שלי גם כן מתנגדת כי חושבת שמראש לא אצליח להתמודד עם הקשיים שם ושזה גדול עליי , אני כל כך מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות עם עצמי ומפחדת כל כך שאחליט החלטה שגויה , איך הצלחת בסוף לאזור אומץ וממש לצעוד מה שנקרא לתוך צהל? אני תמיד דמיינתי בראש שאגיע ואברח מהאוטובוס חחחחחח אם כמה שזה נראה מצחיק בראשי זה דיי עצוב איך החלטת בסוף?

לילה18
24/04/17 15:30

אנונימית יקרה , לפני מה שהבנתי מהקב''ו ככל הנראה שיש סיכוי שאת תעברי טירונות שונה, שהיא טירונות תומכת לכל אלה שיש להם בעיה מסויימת , או גם לקות למידה נמצאים בטירנות הזאת שזה כעיקרון ממוקם בצפון . אז המרחק מאוד רחוק תלוי איפה את גרה . את הרצון להתגייס שלי הובע ע''י התרפיסט שלי שהשפיע עליי להתגייס , מרוב שהייתי ככ הרוסה מכל הבחינות אז הלכתי על זה כגלגל הצלה לשינוי טוב בחיי . כל תהלכי גיוס שלי עברתי אותם לבד עם אפס תמיכה מהצד על כך , מלא ריבים עם אמי ודאגה שצהל יישמע איזה מין ילדה אני בצורה מאוד מוקצנת . ייחס אישי מהלשכת גיוס אליי הייתה נוראית , המתנות נוראיות בתורים ,אם זה גם לחכות 5 שעות שאת על בטן ריקה לאיזה סתם חייל רופא . לא ממש אכלתי שם ,נגעלתי מהאוכל שלהם וגם ,לשבת לבד שם לא הכי נעים . בואי נגיד הם לא הכי מלבלבים לאלה שבאים אליהם עם נתונים נמוכים או בעיה נפשית כלשהי. גם לא ככ מעדכנים אותך על ימי גיוסך שככה באתי עם כל הציוד הכבד בתיק הענק שלהם שסחבתי אותו עד אליהם בגב שלי , בהנחה שאני נוסעת לטירונות . ובסוף סתם טחנו אותי בהמתנה ארוכה מחורבנת לרופאה מגעילה עם הכל ואז אמרו לי ללכת הביתה ,כי הפרופיל שלי לא סגור עדיין. וזה הרגע שהכי ערער אותי ושבר ,הייתי ככ לבד עם משקל של העולם עליי ועם הנסיעות שכל האוטובוס מפוצץ ומפה קבלתי חרדה ,הייתי שם לבד התייחסו אלי בצורה מעליבה. סתם בני 19 שיושבים שם חושבים שהם מעלייך. אבל-----זה חוויה שונה לכל אחד יש סיכוי שאת תעברי אותה בפחות ייסורים ,כל אחד זה פרופיל שונה . כל עוד את מוצאת את עצמך שם מתיידדת או חברייך באים ותומכים באך זה ייעבור לך בטוב , לא תרגשי את הכאב . לצערי אני הייתי לבד בזה . וגם ידעו לאן להתאים אותך , אל תסגרי על זה שהאנשים שהיו אותך בתהליך על זה יהו נחמדים . יהין מצבים שיפגעו בך או יעליבו אותך גם בצורה הכי פשוטה שלהם, כי הם מתייחסים חרא למשלבים חריגים , אז לא שווה לקחת אותם ללב . אחריי שאת תעברי את שרשרת חיול, פה אולי תחליטי אם את מעוניינת להתגייס ,זה מה שגרם לי להחליט . כי זה תהליך מאוד מייגע את מסיימת את היום הזה בלילה ,וכל יום שקוראים לבוא איכשהו את יוצאת מהם בלילה . אבל אני מאחלת לך בהצלחהה!! ומקווה שאת תעברי את זה בצורה הכי חיובית שיש כי זה יכול לתרום לך .

לילה18
24/04/17 15:32

תומכים בך *

קרן-אור-2
24/04/17 9:54

הצפה של רגשות... מאחלת לך להתרומם מהקושי במהרה!

טל-מוזס
24/04/17 22:10

לילה יקרה, תודה ששיתפת בפירוט. נשמע שעברת חוויה קשה שלא הצליחה לתקן את מה שקיווית. מקווה שבבוא הזמן תצליחי לראות במה שעשית ניסיון משמעותי בדרך לחיים שעליהם את חולמת, כי נשמע שיש לך לצד החרדות גם הרבה רצונות ושאיפות. אל תוותרי אליהן. חבל שמשפחתך לא תומכת ואולי לא מאמינה. האם יש מישהו שבכל זאת יכול או יכולה להקשיב ולייעץ? אני אציע לך רעיון מעט קיצוני אך יכול מאוד לסייע. אשפוז יום פסיכיאטרי. זו מסגרת תומכת ועוטפת למדי, מקסימום 12 שבועות. את יכולה לטפל בחרדות וגם למצוא כיוון. עבודה, התנדבות הכול פתוח. אפשר לחשוב גם על עוד רעיונות. מה שבטוח הוא שאת זקוקה לאוזן קשבת ולתמיכה. מה את אומרת?