מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)דלקת מפרקים פסוריאטית

דלקת מפרקים פסוריאטית

30/04/17 16:41
4 תגובות

שלום, אני בת 22 ולפני כשנתיים איבחנו אצלי דלקת מפרקים פסוריאטית.
אין עדות לכך בבדיקות דם או צילום אך יש בליטות פיזיות בכפות הידיים בעיקר.
לאחר כישלון של מגוון רחב של תרופות הומלץ לי על טיפול ביולוגי. דוד שלי לוקח את הטיפול הביולוגי ולאחר מספר שנים המצב שלו מידרדר ושום טיפול לא עובד עליו כמעט.
אני מפחדת להתחיל בגיל כזה את הטיפול ולכן אני מעל חצי שנה ללא טיפול, מעשנת קנאביס לא חוקי כי לא מאשרים לי בנתיים ומתמודדת עם היום יום ועם הכאב. עובדת ומתפקדת כמעט רגיל. בימים קשים משתמשת בפרקוסט 10. יש לציין שאני סובלת גם מפיברומיאלגיה מעל ל 10 שנים.
יש צורך בלקיחת תרופות וקידום מציאת פיתרון או כל עוד אני מצליחה לשמור על איזון אז זה בסדר?..
מה אתם חושבים?..יש למישהו ניסיון אחר עם הביולוגי שממש מלחיץ אותי?


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
03/05/17 22:54

חשוב להעריך אם יש דלקת מפרקים פסוראיטית פעילה או לא . לא תמיד רואים את זה בבדיקות הדם . בדיקה פיזקלית על ידי הרופא חשובה מאוד - וחשוב להעריך אם יש נפיחות של מפרקים , אצבע נקניקיה, דלקת באיזור חיבור גידי ועוד. במידה ויש דלקת פעילה הרי שיכול להגרם נזק למפרקים ולכן יש חשיבות לטיפול . חשןב לראות אם יש לך נזק מפרקים בצילומים . בחלים עם פיברומיאלגיה קשה , קשה להעריך לעיתים האם יש מרכיב דלקתי בנוסף וזה נתן להערכת הרופא המטפל בך. במידה ויש ספק של דלקת פעילה כדאי לנסות טיפול . אין מה לחשוש מטיפול ביולוגי. הסיכונים הזיהומיים נמוכים בפרט שאת בחורה צעירה ובריאה אם כי ומומלץ לקבל קודם חיסונים . חוץ מזה לא מדובר בהחלטה אין ממנה מוצא. את יכולה לנסות טיפול ל 3-4 חודשים ולראות אם יש שיפור. אם אין ניתן להחליט אם להפסיקו כלל או להחליפו בטיפול ביולוגי אחר. אין לי פרטים לגבי הדוד שלך אבל אני מניחה שמצבו לא התדרדר עקב הטיפול אלא למרות הטיפול - לא כל החולים מגיבים לטיפולים הקיימים ויתכן ויש לו מחלות אחרות שגרמו לדרדור במצבו. רפואה שלמה .

cctgcush
04/05/17 9:16

ראינו וקיבלנו הזמנה שיכולה לעניין שאר החברים ,לאחה"צ ערב של עמותת עינבר ישראל עם מיטב הרצאות ותכנים ביום רביעי הבא 10.5.17 בשעה 15:00 בשיבא תל השומר באולם האוטואימוני שבמגדל אשפוז,מצרפים התוכנייה שקיבלנו.

Attached Picture
יוספיטו
06/05/17 13:37

שלום ג'ינג'ה קראתי את הפוסט שלך ואני מאוד מזדה איתו כי גם אני סובל מדלקת פרקים פסוריאטית כמה שנים בעיקר בכפות ידיים ואצבעות וגם בכף רגל .לא הייתי מוכן לקחת טיפולים ביולוגיים כי חששתי מתופעות הלוואי .לאחרונה , כמה חודשים שאני מטפל במחלה בג'ל אלווארה לשתיה וקרם אלווארה המכיל MSM שהוא אנטי דלקתי ומאלחש והתוצאות טובות מאוד . מוצרים אלו לא נמכרים בחנויות רק אצל משווקים מורשים , אם זה מעניין אותך אנא צרי קשד עם המשווקת שאני לוקח ממנה , שמה נטע ארזי 0542000418 .

Yigi
12/05/17 16:10

במידה ויש פגיעה או התחלת פגיעה פיזית הרופא יכול לראות את הפגיעה בצילום רנטגן