מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןגברים עם סרטן השד

גברים עם סרטן השד

08/05/17 15:14
0 תגובות

שלום לכולן/ם,
שמי רעות קרישר ואני סטודנטית לתואר שני באנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה. התזה שלי עוסקת בחוויותיהם של גברים עם סרטן השד בישראל- מחקר שעד כה לא נערך בישראל. אני פונה אליכן/ם בבקשת עזרה באיתור גברים שחלו או חולים בסרטן השד.

מזה כשנה שאני עושה מאמצים לאתר גברים דרך בתי חולים שונים, אך ללא הועיל, מכיוון שאין ברשותם רשימות עדכניות של חולים. נוסף לכך, לא קיימות קבוצות תמיכה לגברים עם סרטן השד. סרטן השד הינה מחלה בעלת סימון מגדרי-נשי בולט, הנחשבת לתופעה נדירה בקרב גברים. בקהילה הרפואית ובציבור הרחב ישנה מודעות גבוהה לסרטן השד בנשים, ואילו סרטן השד בגברים נותר כתופעה נדירה ולא מוכרת הן בקהילה הרפואית הרחבה והן בציבור. גברים רבים אינם מעלים על דעתם שהם יכולים לחלות, ואינם פונים לייעוץ רפואי גם לאחר הופעתם של התסמינים; רבים מאובחנים בשלבים מתקדמים של המחלה ולא שורדים.
בכל שנה מספרם של הגברים המאובחנים עם סרטן השד בישראל ובעולם גדל, אך מערכת הבריאות עדיין לא יודעת "לעכל" גברים החולים במחלה. הבנה טובה יותר של חוויותיהם של גברים עם סרטן שד עשויה לשפר היבטים שונים של תהליכי האבחון והטיפול בהם, ולעורר מודעות למחלה בציבור ובקהילה הרפואית.

באופן אישי, בתור נכדה לסבא שחלה בסרטן השד, אני מודעת לצורך שבהעלאת המודעות למחלה בקרב גברים, לעידוד אבחון מוקדם ובנתינת קול ולגיטימציה לגברים לדבר על חוויות החולי והקשיים שבהתמודדות עם מחלה אשר מסומנת בצבע מגדרי שלא ניתן להתעלם ממנו.

אנא מכן/ם, אם אתן/ם מכירות/ים גבר שחלה או חולה במחלה, אנא העבירו אליו מסר זה. אשמח ליצור קשר עמו או עם משפחתו ולשוחח. ניתן לפנות אלי כאן בהודעה פרטית, או במייל- reut.lee@gmail.com.
תודה רבה ובריאות טובה,
רעות


תגובות