מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהגמילה מכדורים - מחפשת חברים וחברות למסע

גמילה מכדורים - מחפשת חברים וחברות למסע

13/05/17 19:50
10 תגובות

היי לכולכן ולכולכם

אני בתהליך של גמילה.
פעם ראשונה שאני אומרת את זה במפורש.
אני רותחת על פסיכולוגים ופסיכיאטרים. לא רוצה אפילו להתחיל לכתוב על זה.

ניגשת לעניין הענייני:
מזה כחמש או יותר שנים הייתי על 3 כדורים: למוג'ין, סימבלטה וריטלין.

מלמוג'ין ירדתי לפני כחודשיים שלושה.
זה קרה בטעות!!!!
בגלל כל מיני נסיבות לא היה לי מרשם בזמן, ממש שלא כהרגלי!!!! ופתאום חזרתי לישון בלילות וביעותי הלילה פחתו!!!!!!!
(אחרי שנים!!!!!)

כעת אני מנסה להיגמל מריטלין.

כבר ניסיתי לפני כמה זמן והיו לי תופעות גמילה מזעזעות - שרק כעת אני קוראת שאני לא היחידה שעברה אותן: כאבי עצמות או שרירים מטורפים, קפיצות לא רצוניות של הגוף, בלבול, בכי בלתי נפסק, דחפי התאבדות. כל אלה חלפו ברגע שנשברתי ולקחתי כדור.
היום (הספציפי הזה, 13 במאי) הורדתי את מינון הריטלין (מעשרים מג) לעשרה.
(בעבר הגעתי עד שישים מג)
והמצב לא נורא בינתיים.
עייפות, אז נחתי.
כאב ראש ויובש בפה, אבל המצב רוח פחות או יותר בסדר.

כרגע בסימבלטה אני לא נוגעת. אני נשארת איתה.
ורוצה להמשיך את המסע לירידה מהריטלין


יש לי פגישה עם פיכיאטר חדש בעוד כשבועיים כדי להתייעץ איתו על הגמילה.
אבל אני לא סומכת יותר על אף פסיכיאטר בעולם!
וגם לא על פסיכולוגי!
(יסלחו לי אנשי המקצוע שאולי פה)

אני מוכנה לשמוע מנסיונם וממה שלמדו, אבל לוקחת הכול בערבון מאוד מאוד מאוד מוגבל!
הידע שלהם עד היום רק סיבך אותי בצרות צרורות!!!!!!

האם יש כאן אחים ואחיות לצרה ולהשתקמות?....


תגובות

תומר-1
13/05/17 20:45

גמילה מכדורים צריכה להיות בפיקוח רפואי נכון פסיכיאטרים ברובם חלאות אך קיימים גם צדיקים נתנו לי מינון אדיר הפחתתי לכמות מזערית כי מצבי מעולה נסי EMDR

מופי
14/05/17 3:51

תומר שלום, תודה על התגובה. אני לא חושבת שפסיכיאטרים ברובם חלאות דווקא, אבל לי יש בעיה איתם: הם דוגלים בפיתרון תרופתי! אני קצת צוחקת כמובן אבל אני מתכוונת שזה מה שהם יודעים, זה מה שיש להם להציע. הבעיה שהם אמורים להיות ה"יודעים". שמחה שמצבך מעולה(:

מופי
14/05/17 3:51

לאנשי המקצוע שכאן, לא התכוונתי לפגוע ומצטערת אם כך הובן.

רון171
13/05/17 22:42

שלום רב מופי ומאחל לך רוגע ובריאות.אני לא בעל מקצוע או ממוחה גדול.אלה סובל גם. ומגיב לך מה שעל ליבי. סליחה שאני פונה אלייך בצורה כזאת אבל העוינות שמופגנת כלפי פסיכולוגים ופסיכיאטרים מעט מיותרת לדעתי.בסך הכל הם בני אדם.וההבדל...שהם יודעים יותר טוב ממני וממך להגיע לרמת טיפול ועצות כמה שיותר קרוב להקל עלינו.ברור לי שהם לא צריכים הגנה ממני.ואני די חדש כאן וגם אני סובל ממשככי כאבים. וחולם להיפתר מהם.ולדעתי יש כאן צוות שנותן מחוכמתו עצות ודרכי טיפול שהם בטוחים שראויים לנו אחרת אין להם מה לחפש כאן.זה שאת כאן זה כבר חושף אותך אולי לתגובה מהם?וזה ברור. אך כמו שאמרת תקחי את זה בע״מ וזאת זכותך. שימי לב לתמונה הכוללת ושקרה לך דבר יפה...מבלי לשים לב נהיית פסיכולוגית של עצמך ופתאום את מחליטה להיגמל כי הרגשת שמשהו טוב קרה...וזה בזכות חוסר משכך כאבים כי לא היה לך בגלל סיבה מסויימת,וזה רק מראה לך ניסים גלויים בדרך להחלמתך מה שלאחרים זה לא קורה.השני... הורדת מינונים כי השכלת להבין לעשות את זה וראית כי טוב.בואי תעזרי לנו להחלים מתוך רוגע ושלווה כי מרביתנו זקוקים לה ולא מתוך כעסים.ומי יודע?אולי בסוף תהי פסיכולוגית/פסיכיאטרית מן השורה. אז אני מאחל לך ולכולם שלא נצטרך משככי כאבים ומאחל לך שתבריאי ותחזקי אותנו בהחלמתך ואל תוותרי.ואם נדע שהחלמת וטוב לך אז זה נקודות אור לנו. רק בריאות.

מופי
14/05/17 3:54

רון 17, תודה שכתבת לי ותודה על הדברים הטובים. העניין הוא שאני אכן כועסת. ומצטערת שהכעס שלי לא נעים לך. זה מובן לי.

מופי
14/05/17 3:55

ומאחלת גם לך רון 17 הרבה טוב

רון171
14/05/17 6:40

היי מופי בוקר טוב. אני מאוד מעריך את זה שלקחת את הדברים בצורה חיובית. שמח שהכל בסדר יקירתי זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים....רק את הטוב. מתפלל למענך שתפרחי ואל תרפי בדרך להחלמה.יום ושבוע נפלא.

מופי
14/05/17 16:08

תודה רבה רון 17

הכל מובן. אם הייתה היכולת לפגוש כל אדם פעמיים ביום ולהשקיע בו באופן רצוף וממושך היה נעשה פחות שימוש בכדורים. גם מטפלים הם קרבנות מסוימים של השיטה ומעבר להכל צריך לזכור שהכדורים הם גם בעלי הזכות להציל חייים....

מופי
20/05/17 1:17

אורית, תודה על התגובה. באיזה אופן גם מטפלים הם קורבנות של השיטה?... וכן, כדורים הם בעלי הזכות להציל חיים אבל גם להרוס ולגמור בני אדם. ראי מקרה אסי דיין. הבעיה היא שהמטפלים נחשבים בניסמכא, ובטח ובטח הפסיכיאטרים, ושיטות כמו מדיטציות שונות נחשבות עדיין, במאה ה21, משהו שאינו במרכז. על כן, כשאני בטיפול ומצבי הנפשי לא טוב, אני מגיע לפסיכיאטר שרושם לי כדורים, ולא לאיש מדיטציה לדוגמא שמעודד אותי להתאמן ולתרגל שליטה על הנפש שלי. זאת הבעיה: שאין באמת אופציות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ושהמטפלים לא באמת נותנים אופציות - בנוסף לפסיכיאטרים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!