מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה

Q10

14/05/17 4:17
6 תגובות

אני סובל מכאבי ראש צוואר, כתפיים ,שכמות,
אני לוקח ציפרלקס 20 מ"ג בערך חודש ורציתי לשאול אם תוסף Q10 יכול לעזור לכאבים אלו ואם אפשר לשלב


תגובות

סימה-לבני
20/05/17 19:08

שלום רב,

Q10 קואנזים קיו עשר, הינו תוסף תזונה,

לא מצאתי דיווחים על אינטרקציה בינו לבין ציפרלקס Escitalopram .

השאלה היא מדוע דווקא Coenzyme Q10 .

יש שחושבים שהוא עוזר נגד כאבי שרירים, תופעת לוואי של סטטינים להורדת כולסטרול.

האם זה המצב גם אצלך?

אם תעיין במידע שמומחי MAYOCLINIC פרסמו באשר ליעילות ה Q10 תראה שיעילותו בהפחתת תופעות הלוואי של הסטטינים לא הוכחה, אך מאחר שאינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות, יכול הרופא שלך להמליץ על טיפול שכזה לניסיון ובהתאם להחליט אם להמשיך או לא.

חשוב לציין שהרציונל מאחורי הטיפול ב Q10 הוא שהסטטינים מרוקנים את מאגריו בגוף. ראו מידע ממיוקליניק כאן, באנגלית.

אם הינך סובל מכאבי ראש צוואר כתפיים שכמות, יש מקום לבדוק את כל התרופות האחרות שאתה לוקח, אפילו להבדק ע"י אורתופד, או לפחות לפגוש פיסיותרפיסט/ית או מסאג'יסט/ית כדי שתנסה/ינסה לשחרר שרירים תפוסים.

כמו כן, יתכן שהתעמלות מותאמת תעזור במקום שהקודמים לא ישפרו, 

חשוב שתוודא את נחיצות הטיפול לפני תחילתו, גם אם מדובר בתוסף תזונה שקרוב לוודאי שאינו רעיל עד 1200 מג ליום. ראה קישור לתקציר מאמר בנושא זה כאן.

למידע נוסף על Q10 בויקיפדיה באנגלית כאן  (המידע שבעברית איננו מספק, ראה כאן.)

 

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

 

דן-1
25/05/17 0:08

ירדתי מהתוסף Q10 בסוף זה לא כזה עוזר לי לכאבים עשיתי גם דיקור סיני וגם אני עושה מסאז'ים זה עזר לי מאד אבל הכאבים בגב והצוואר והראש חזרו המליצו לי על תרופה ליריקה שאני ישלב עם הציפרלקס רציתי לשאול אותך דוקטור איך התרופה הזאת 

סימה-לבני
27/05/17 23:41

שלום רב,

 

התרופה ליריקה Pregabalin מיועדת לטיפול בכאבים נוירופתיים.

לעלון לצרכן שלה הקלק כאן.

האם אתה לוקח תרופות נוספות חוץ מציפרלקס?

לגבי שאלתך איך התרופה? התשובה היא שעד שלא תנסה לא תדע.

לצערי בעולם התרופות, חוץ מהמחקרים שמצביעים על כך שתרופה עובדת יותר או פחות, ושיש לה תופעות לוואי כמו שרשומות בעלון לצרכן, כל השאר הוא פשוט ניסוי וטעייה.

אני חושבת שעליך לבדוק נושאים נוספים כמו צורת ישיבה, פעילות גופנית שאתה עושה, תרופות שאתה לוקח, ואולי יש צורך בבדיקות הדמיה נוספות כדי לקבל אבחנה.

אם אין אבחנה ואין אפשרות לקבל אבחנה, אזי אפשר להחליף רופא, או לנסות, ולהמשיך לנסות, עד שתמצא התרופה הגואלת, או עד שהסיבה לכאבים תחלוף מאליה.

 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

דן-1
30/05/17 5:37

אני לוקח 2 תוספים 1 גאבא 500 מ"ג והשני ויטמין b6 אני מדגיש שוויטמין b6 100 מ"ג עוזר לי מאד גם למצב רוח וגם לכאבים לאחרונה המליצו לי תרופה בשם סימבלטה שהיא גם לטיפול בדיכאון וגם משככת כאבים 

ובנוסף אני גם עוסק בספורט ושומר על תזונה הייתי גם אצל הרופא ושאלתי אותו על ליריקה ועל עוד כמה תרופות כמו קסנקס קלונקס הוא אמר לי שזה לטיפול לכאבים חזקים לא כמו שלי עכשיו אני מתלבט אם להישאר עם הוויטמין b6 או לעבור לסימבלטה. צריך את עזרתך דוקטור.

 

סימה-לבני
31/05/17 22:56

שלום רב,

 

בשאלתך הראשונה ציינת שאתה לוקח ציפרלקס שזהו אנטידפרסנט ממשפחת ה SSRI

בשאלה הנוכחית אתה שואל על סימבלטה, שזהו אנטידפרסנט ממשפחת ה SNRI ומיועד לטיפול בדכאון וגם בכאבים נוירופתיים.

ראה עלון לצרכן כאן.

האם אתה מתכוון לקחת את הסימבלטה בנוסף או במקום הציפרלקס?

כמו כן,

אתה מציין בשאלתך שאתה לוקח גאבא, ואתה מתעניין בליריקה שמכילה Pregabalin לעלון לצרכן הקלק כאן

האם אתה מתכוון לקחת את הליריקה בנוסף או במקום הגאבא?

 

אני מרגישה מהמידע שאתה מוסר, שאין רופא אחד שמטפל בך, כזה שרואה את כל התמונה, כי מדובר כאן בכפילויות, וחוסר סיסטמטיות בטיפול התרופתי.

כל התרופות שאתה מציין הן טובות ויעילות כשהן עובדות, ויש שהן מתאימות להם ויש שלא.

אני מציעה לך לבחור רופא שאתה יכול להעביר לו את כל המידע שהעברת כאן, ולבנות ביחד איתו תכנית טיפול שבה תוכל לבדוק עליך את התרופות, ולבחור את הטיפול המתאים ביותר.

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

 

דן-1
02/06/17 18:32

הלכתי לרופא הוא הביא לי מוסקול 500 מ"ג פעמיים ביום ל10 ימים וכבר שלקחתי את הכדור הראשון הרגשתי ממש שיפור