מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)אם לא קרוהן - איך ועם מי חוקרים?

אם לא קרוהן - איך ועם מי חוקרים?

15/05/17 14:10
1 תגובות

בת 52. אובחנתי כחולת קרוהן לפני כשנתיים למרות שמלבד דלקת והיצרות באיליום הסופי (שאושרו בקולונוסקופיה וב-CT) לא עניתי על אף אחד מהסימפטומים האחרים (ביופסיה, מדדי דלקת, סימפטומים אחרים מלבד מכאבי בטן, קלפרולקטין וכו'). הרופאה אמרה: "אנחנו יודעים איך לטפל בקרוהן אז נקרא לזה קרוהן". 5 חודשים אחרי תחילת טיפול חד-שבועי בהיומירה (אלרגיה לאימוראן הביאה אותי למיון עם דלקת בלבלב), שפתרה את כאבי הבטן, התחילה דלקת פרקים מיגרטורית (כפות רגליים וידיים בעיקר: נפיחות, אודם וכאב עם 'משך חיים' של כיומיים בכל פעם. 4-5 מוקדים משתנים). זריקות MTX 20 מ"ל, אחת לשבוע ופרדניזון שהתחיל עם 20 מ"ג וירד בהדרגה פתרו גם את הסימפטומים הללו.
במשך כל התקופה, מדדי הדלקת, קלפרולקטין וכו' - תקינים לגמרי.
זו כנראה אכן מחלה אוטואימונית אבל איך ועם מי אני יכולה לחקור איזו? ההיומירה היא 'פלסטר' של הגסטרו וה-MTX הוא 'פלסטר' של הראומטולוגיה. שניהם פתרו את הכאבים אבל הרי לא ב-א-מ-ת מטפלים בגורם/ים וההשלכות של דיכוי דרמטי כזה של מערכת החיסון מטריד אותי.
האם נכון לפנות לאימונולוג?


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
15/05/17 19:22

אני לא בטוחה שאימונולוג הוא כתובת יותר טובה מהרופאים שלך. עקרונית תתכך אבחנה מבדלת לגבי הסיבה למחלתך אבל קשה לי להאמין שזה ישנה מהותית את הטיפול בך. גם אם היה לך קרון חד משמעי הגישה הטיפולית היתה זהה והיה צורך בטיפול כרוני במחלה. במרבית הפעמים אין טיפול שניתן זמנית בלבד ומרפא את המחלה. לאור התגובה המצויינת שלך לטיפול שעובד על מערכת החיסון לא סביר שיש לך מחלה מסוג אחר כמו מחלה זיהומית שהיתה אמורה להחמיר מאד על הטיפול הנל . אני לא חושבת שמדובר ב"פלסטר". את לא מקבלת טיפול נוגד כאב כמו אקמול או אופטלגין אלא מקבלת טיפול שמדכא את מערכת החיסון ובכך מטפל בדלקת שיש לך ויכול למנוע נזק למעי ואולי גם למפרקים . מדובר בטיפול סביר ביותר מבחינת מידת הדיכוי החיסוני . כמובן שעם הזמן והמעקב יהיה מקום לשקול ירידה בטיפול בעיקר בטיפול הסטרואידלי . רפואה שלמה .