מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןקשיי נשימה - ואף אחד לא יודע מה הסיבה

קשיי נשימה - ואף אחד לא יודע מה הסיבה

17/05/17 13:27
1 תגובות

שלום, אני בת 28.
עוד בילדותי היו לי קשיי נשימה מידי כמה ימים לשעות בודדות. כאשר נכנסתי להריון פעם ראשונה בעיות הנשימה גברו אך לא ייחסתי לכך חשיבות מפני שזה לא הפריע לי לתפקוד הכללי. בהריון השני קשיי הנשימה ממש התגברו, והגיעו לתדירות יומיומית בעיקר בלילה. בהריון השני זה כבר הפריע לי לישון בלילה, לא יכולתי לשכב - וכעת אדגיש כי היה לי עודף משקל של 20 ק"ג. לאחר הלידות תדירות קשיי הנשימה יורדים משמעותית ולא מפריעים לי לתפקוד הכללי.
בהריון השני שכבר המצב נהיה בלתי נסבל, נסעתי למיון באמצע הלילה, והדבר היחיד שידעו הרופאים לומר זה - "תרדי במשקל והכל יסתדר" או "את בלחץ מההריון". אך... כן, ירדתי במשקל ושום דבר לא הסתדר. לאחר כמה זמן הגעתי לרופא ריאות שגילה שיש לי תת פעילות בבלוטת התריס. קיבלתי את התרופה אלטרוקסין, וקשיי הנשימה פחתו מאוד מאוד.
לאחר כשנתיים שלקחתי את האלטרוקסין, קשיי הנשימה גברו שוב (בזמן שבדיקות דם חוזרות ונשנות נראה כי בלוטת התריס מאוזנת). היום אני בהריון חמישי, וכל הריון קשיי הנשימה הלכו וגברו, אחרי הלידה פחתו קצת אך המשיכו.
הייתי בטוחה שיש לי בעיה בהורמון כל שהו, ואכן הלכתי לאנדוקרינולוגית מומחית והיא אמרה שלפי מה שהיא רואה, אין לי שום בעיה בשום הורמון.

אשמח לשמוע את דעתכם בענין, ממה עוד יכול להיות קשיי נשימה, לעיתים הנשימה בסדר ולעיתים היא קשה מאוד, בעיקר בהריונות.


תגובות

איזבל-מיקל
17/05/17 16:05

שלום יקרה ,את כותבת שאת בת 28 בהריון חמישי . הבנתי שבמשך ההריונות גוברים בעיות נשימה . אני פסיכותרפיסטית והילרית . אם בדקת מבחינה רפואית ואין שום דבר ,יש אפשרות גדולה מאוד שממש קשה לך פיזית ונפשית .הריון הוא עומס מכל הבחינות במיוחד שיש לך ילדים קטנים בבית . ממליצה לך בחום להיכנס לאינטרנט ולהקשיב למדיטציה נשימה .או לחלופי למצוא מקום ללמוד מדיטציה . מיינדפולנס או מה שנקרא mbsr הוא בדיוק עזרה בשבילך . בהצלחה