מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהמשהו למטפלות

משהו למטפלות

18/05/17 10:45
4 תגובות

אני אתחיל ואגיד שאני הכי מעריכה את המטפלות שלי בעולם. שגם אם לפעמים אני כועסת עליהן, זה לא באמת עליהן, זה על עצמי ועל ההפרעה ואני סתם מוציאה את זה עליהן. באופן כללי, בעיניי, כלל מי שבוחר במקצוע טיפול בכלל ובטיפול בהפרעות אכילה בפרט הוא אדם מיוחד וראוי למלוא ההערכה. עוד לא החלמתי לצערי, כן יש תקופות יותר טובות ותקופות פחות טובות, לפעמים תת משקל, לפעמים משקל תקין, צמצומים, אכילת התפריט, בולמוסים.. אני שונאת את ההפרעה, אין לי כבר שום זיקה אליה, חלום שלי להיפטר ממנה אחת ולתמיד, אבל זה חלום שאני עוד לא מצליחה להגשים באופן רציף. כל פעם עולה במשקל, נצמדת לתפריט, ממתנת את הספורט. הקילוגרמים שמתווספים, תחושת הכשלון, האכזבה שאני כבר לא רזה, התחושה הזו שאני לא יכולה לחיות עם עצמי ככה בלתי נסבלת ולרוב גורמת לי לצמצם חזרה. אז נוצר מין מעגל כזה: צמצומים- תת משקל- חרא מצברוח- חוסר אנרגיות- רגע של אומץ וההבנה שאין באמת תכלית- חזרה לתפריט- גיהנום- עלייה במשקל- חזרה של המחזור- שומן שמתווסף- בגדים שכבר קטנים- תחושה בלתי נסבלת שמובילה לצמצום מחדש וחוזר חלילה, וחוזר חלילה...
כשאני מצמצמת אני מרגישה קצת יותר טוב, מתחילה להרגיש קצת יותר ראויה, קצת פחות שמנה וקצת יותר מסוגלת. המשקל צונח, כולם סביבי מתחילים להלחץ ולדאוג: ההורים, המטפלות, החברים. פתאום כולם מבינים כמה החיים שלי בזבל, כשבעצם אני מרגישה יותר טוב עם עצמי. אז מתחילים לדבר על טיפול אינטנסיבי יותר, אשפוז, פסיכיאטר וכו'. כל הזמן הזה אני נמצאת ברע במיעוטו, כן אני קצת סובלת, קצת חסרת אנרגיות, קצת אובססיבית במחשבות אבל אני יחסית בטוב. הדאגה שלהם מעיקה עליי, הם משכנעים אותי כל פעם מחדש שהם יודעים מה טוב בשבילי שאם רק אוכל קצת יותר ואשתף פעולה, לבטח ארגיש יותר טוב, ואז אני משתכנעת. מגייס את כל הכוחות, חוזרת לתפריט, סובלת ועולה במשקל. זו התקופה הקשה ביותר, סבל טהור, גועל עצמי, תחושת כשלון ואכזבה מטורפת מעצמי. שם אני באמת סובלת, שם אני באמת דואגת לעצמי, רק שם אני מרגישה שאני כנראה באמת חולה ובאמת דפוקה. אבל דווקא בנקודה הזו, כולם נרגעים, כבר לא דואגים וכבר לא נלחצים. אני לא רוצה שילחצו או ידאגו, אבל שם אני צריכה עזרה, לא בצמצומים, איתם אני מסתדרת נהדר :(. בתקופה הזו אני הכי סובלת והכי צריכה שמישהו יתמוך בי (והכי קשה לי להודות בזה בעולם כן, אני מרגישה מעיקה). אבל דווקא בתקופה הזו אני מרגישה שכולם, אבל בעיקר המטפלות ( כי הן מבינות בזה, לא כמו רוב הסביבה שלי שדי קלולס בכל הנוגע להפרעה), לא שם. המשקל עלה, אין סכנה שמרחפת בחדר ואולי בגלל זה הן כאילו מורידות את הרגל מהגז, חושבות שאם המשקל תקין אז ייקח זמן אבל גם הנפש תהיה תקינה בסוף. הן לא מבינות שעכשיו אני הכי צריכה את התמיכה והדאגה שלהן כי אני באמת סובלת, שם אני הכי צריכה עזרה. ואולי אני טועה, וזה רק בהרגשה שלי, אבל בתקופות האלה מרגיש לי שהן פחות עוזרות לי. אני לא אגיד להן את זה בחיים, אבל חשבתי אולי לשתף פה כדי שהמטפלות שפה יידעו שיש תחושות כאלה בקרב המטופלות בהפרעות אכילה כי אני יודעת שאני לא היחידה שמרגישה ככה. זה לא נאמר בביקורת ממש לא, אני באמת חושבת שהעבודה של כל המטפלים בהפרעות האלה היא עבודת קודש.


תגובות

יקירה, מה שאת רושמת שזה סופר סופר חשוב!!! והכי חשוב, שתגידי את זה למטפלות שלך. זה כל כך חשוב שמטופלים יעזרו למטפלים שלהם לעזור להם :). מה שאת כותבת מובן, מוכר והגיוני וממש ממש חשוב להגיד את זה למי שמטפל בך. בטוחה שזה יתקבל בהבנה וגם יכול לעזור להתקדמות בטיפול לעבר יציאה מהמעגל הרשע הזה שאת מתארת לנו כאן.

ד״ר-מיכל-בן-מאיר
מומחה כמוני
פסיכולוגית קלינית, עובדת בקליניקה פרטית באזור פרדס חנה-כרכור.  את לימודיי עשיתי בניו יורק, ארה"ב וכשחזרתי ארצה לפני 10 שנים השתלבתי בעבודה במרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם, שם עבדתי במשך שבע שנים.  התמחיתי בהפרעות אכילה דרך כתיבת עבודת הדוקטורט בנושא תקשורת ריגשית באנורקסיה נרבוזה וכמו כן דרך ניסיון קליני עשיר עם נערות ונשים המתמודדות עם הפרעות אכילה.  אני מאמינה שאחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם הפרעת אכילה ובתהליך ההחלמה הינו בקשת עזרה ותמיכה, וכיום, כאשר האינטרנט מציע קהילות שונות לתמיכה ניתן לבחור להיעזר וללמוד שאת לא לבד במערכה.  אשמח להציע מנסיוני ולשלוח יד ואוזן קשבת (ווירטואלית) למי שזקוקה. *(הנכתב לעיל הינו בלשון נקבה אך מיועד גם לנערים וגברים כאחד).    
18/05/17 12:43

תודה לך על השיתוף הכנה. אפשר להתייחס לדברייך בהרבה אופנים אך תרשי לי להתמקד באחד. שנשאר איתי. כתבת שאת מאד מעריכה את המטפלות שלך אך שאף פעם לא תשתפי אותן בתחושותייך. הספציפיות סביב ״נטישתן״ בעת שהמשקל תקין ונפשך עוד זועקת. אני מתמקדת בנקודה הזו מכיוון שבתור מטפלת אני יודעת כמה קשה לשתף אבל כמה זה קריטי להתקדמות בתהליך העבודה על הנפש. אז בעצם שאלתי אליך היאמדוע לשתף פה ואותן לא? אני מודעת לכך שלכולנו יש משאלה שיראו אותנו, יבינו אותנו גם בלי שנצטרך לשתף ולהסביר. זוהי משאלה מובנת וטבעית אך בתור אנשים בוגרים יש לנו מרחב בחירה אם וכיצד להיעזר באנשים סביבנו. אני מאמינה שהצומת אליה את מגיעה שוב ושוב חסומה מכיוון שעוד לא מצאת את הדרך לבחור להיעזר באמת וזה אומר לשתף גם את החלקים הלא מרוצים, הכועסים, המאוכזבים ודרך זה לעבוד עבודת עומק יחד עם המטפלות שלך. מקוה שתספרי ושזה ייקח אותך קדימה גם אם בצעדים קטנים אך בטוחים. ושוב תודה לך.

אור-0
19/05/17 22:37

תודה לכן על התגובות!! לא נעים לי להגיד להן כי אני מרגישה שזה להעביר עליהן ביקורת, כי זה כמו להגיד שהן לא עושות את העבודה שלהן כמו שצריך. לא יודעת, מרגיש לי שזה מטומטם להרגיש כל כך רע כשהמצב הגופני תקין ולהרגיש יחסית טוב כשהמצב הגופני שלי פח. אני גם מאוד מובכת בטיפול, כבר בערך שנתיים שאני בטיפול ועדיין רוב הפגישות מביכות אותי, אני לא מרגישה בנוח, עדיין יש שתיקות מביכות שאני מתעבת. אני לא מצליחה להיפתח לגמרי, אפילו לא קרוב לזה, המצב שלי, הרגשות שלי והמחשבות שלי מביכים אותי. כאילו אם מישהו יידע באמת מה אני מרגישה, באמת איך החיים שלי נראים, איך זה להיות בראש שלי, הוא יבין כמה אני דפוקה ומטומטמת...

אור, הכנות שלך נוגעת ללב. את מלאה בביקורת עצמית ובבושה גדולה. כל אלה, מאד לא מטיבים איתך ואינם מקדמים החלמה. יש לך הזדמנות נהדרת לעבוד על זה במרחב טיפולי בטוח ואוהד. התכנים האלה שהעלית כאן עכשיו, הם מקום מצוין להתחיל בו. את יכולה בטיפול שלך לדבר על הכל. על הבושה, על הפחד שיחשבו שאת דפוקה, על הפחד להשמע ביקורתית וכפוית טובה. אני באמת מאמינה, שאם תביאי את כל אלה לטיפול, גם תופתעי לטובה מתגובת המטפלת שלך וגם תהיה לך פריצת דרך.