מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאפשר להיות אני

אפשר להיות אני

27/05/17 20:16
10 תגובות

חדשה פה ורוצה להגיד תודה! יש לי מקום שאני יכולה להיות אני.
בטיולים עם חברים כשרואים אותי בולעת כדורים אז אני אומרת " ויטמינים" או "גלולות" כשזה כדורים פסיכאטרים. בימים רעים מאוד כששואלים מה קרה? את נראית על הפנים אני עונה " ראיתי סדרות בטלויזיה עד 4 לפנות בוקר, וצוחקת".
הילדים יודעים שלאימא לפעמים יש מגרנות - כשקשה לי לתפקד אחהצ ( לא קורה הרבה. אבל כשזה קורה...רגשות אשם).
וכאן. כאן אני יכולה להגיד את האמת.
אני תלויה ב4 כדורים כדי להיות שפויה. וגם זה לא תמיד.
אני לוחמת יום יום על החיים שלי.
על לקום לעבודה כשרק בא להיות במיטה. באופן כללי על הרצון לבלות חיים שלמים במיטה.
כלפי חוץ לא רואים כלום. אני מאלה- רזה, גבוהה, יפה, שנונה ורהוטה. מאלה שמקנאים בהן. ואף אחד לא יודע שאין במה לקנא. שהכל הצגה. וכדורים.


תגובות

יוני321
27/05/17 21:11

כל כך מובן

אאאא31
28/05/17 0:22

כל כך מזדהה עם מה שכתבת, אף אחד בעולם לא יכול לנחש איזה סיוט אני עוברת

מופי
29/05/17 2:54

ברוכה הבאה(: ולמה את בוחרת לחיות בהצגה? מקווה שזה בסדר שאני שואלת

נופר7
31/05/17 16:27

כי למדתי שהסביבה לא מקבלת קושי נפשי. חברות טובות יודעות. בעלי. את רוב היום אני מבלה בעבודה שאני מאוד אוהבת. ניסיתי לפתוח. זה נחשב בתור מגרעה " עובד לא יציב". אני יועצת חינוכית ומטפלת סיביטי. אני רואה את התגובות של הצוות כלפי תלמידים עם דיכאון, אנורקסיה ושאר ירקות. חלק ניכר רואה בזה "חולשה- הם לא מתאמצים מספיק". גם ככה הדביקו לי תוית של זאת שנותנת לגיטימציה להפרעות האלה ( חושבים שהלגיטימציה מעודדת את התלמידים) שבתקופתי כמות הדיווחים עלתה ( הם מרגישים נוח. זה הכל. אין לי כוחות על , אני לא יוצרת אישיות גבולית אצל תלמידות) . אם ידעו שאני גם מתמודדת עם קושי נפשי. ניסיתי בעדינות לפתוח את זה מול המנהל בלבד. ביטל את משרת היעוץ והחינוך שלי ( אני לא יציבה) אחרי שבועיים קשים שהיו לי ( פעם ראשונה בשלוש שנים אחרונות). אז אני מסתירה. שחברים לעבודה שואלים למה השינוי במשרה. אני אומרת. שלפעמים צריך שינוי. מחייכת והולכת להכין קפה

יעל-ירון1
29/05/17 12:17

שולחת חיבוק.

אמי28
29/05/17 19:59

כדורים פסיכאטרים הם בעצם סמים חוקיים. מבינה את כאבך. מאחלת לך שתצאי מהכאב הזה. ולאט לאט תנסי להוריד במינון של הכדורים עד שתוכלי להפסיק לגמרי. אני כרגע מנסה להגמל וזה לא קל.

הי יקרה. מה שכתבת מאוד נוגע ללב ומצד שני מדוע את חייבת לשים על עצמך מסיכה כל כך קשיחה. לא רק ב״כמוני״ אלא גם מסביבך האמיני לי שמסתובבים אנשים רבים עם ״שקים״ ששוברים את גבם. התיאטרון הזה שהכל ״סבבה״ אנחנו גבוהים יפים ומוצלחים - הרסני. אם תנסי לפתוח צוהר עם חברים או עם מישהו קרוב ביחס לרגשותייך האמיתיים את עשויה לגלות דברים מדהימים. כל הכבוד לך שאת שורדת וקמה ונלחמת למרות הכל - יש בך גם הרבה מאוד כוחות וגם זה חשוב. האם את יודעת ממה התחיל הדיכאון ?

נופר7
31/05/17 16:16

יודעת.אני יועצת חינוכית ומטפלת סיביטי. אני חושבת שכל חיי. עם אבא הלום קרב ממלחמת יוהכ ואימא חולה בפיברומיאלגיה. חיי הם רצף של מסכות. כדי לשמור על הורי ומשפחתי. בעלי יודע. שתי חברות טובות. התירפיסטית שלי. פוטרתי מעבודתי בגלל שבועיים קשים של התמודדות עם דכאון. פתחתי את זה מול המנהל והמפקחת. זה היה רע מאוד! אני עכשיו מוגדרת כלא יציבה. ואיך בכלל אפשר לסמוך עלי?? שלוש שנים של שביעות רצון מקיר לקיר התפוצצו. אם חס וחלילה היה לי סרטן והיו לי שבועיים קשים ( תפקדתי מעולה מול המטופלים, התלמידים והצוות, אבל רבתי 3 פעמים עם המנהל ופעמיים עם הסגנית מה שלא קרה אף פעם קודם. אף פעם!) אז היו מבינים, ומצקצקים בלשון שאני עוברת תקופה קשה. מחלת נפש היא טאבו , עדיין אז אני לא חושבת שאפשר להוריד את המשא. אין לי ספק שאני מטפלת יותר טובה, יועצת ואפילו מורה ( הוראה מתקנת) בין השאר בגלל המשא. אני רואה את מה שמעבר להעמדות הפנים. מבינה את הקושי בלדעת שאתה תלוי בכדורים ויודעת מה חשיבות של טיפול ותמיכה. לצערי. לפחות במיקרוקוסמוס שלי, אסור להוריד את המסכה.

דודי12
02/06/17 17:53

רגע, אם את מטפלת סיביטי אז איך את לא יכולה לעזור לעצמך עם הסיביטי? ואם את לא יציבה למרות הכדורים אז למה לא תנסי משהו אחר?

אני מבינה. שתלך העבודה לעזעזאל -. אני מאמינה שמגיע לך יותר מזה והאיכויות המיוחדות שלך יבואו לידי ביטוי בכל מקום. אני מבינה את הצורך להעטות מסיכה אבל מצאי כמה שיותר אנשים ששם אפשר להתאורר ולדבר רגשות. זה נהדר שעם הקרובים לך ביותר את כן גלויה ופתוחה. מה לדעתך יגרום לך עכשיו להרגיש טוב יותר?