מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק

חדשה כאן

29/05/17 13:59
4 תגובות

שלום לכולם ,אנסה לקצר ,לפני כ7 שנים היו לי תופעות נוירולגיות של נימול בפנים ,בידיים ,טשטוש ראיה וכו .התעקמות של הפה ועוד ,הופנתי לאמ.אר אי ,בבדיקה נתגלו נגעים המתאימים לטרשת ,אקצר ,הופנתי למרפאת טרשת ,עברתי בדיקות ,בניקור מותני לא היו ממצאים ,לאחר כשנה של ביקורים במרפאה ללא אבחנה סופית חזרתי לשגרה ,הריתי וילדתי לשמחתי ולאושרי .לפני כחודש התחילו כל מיני תופעות ,טשטוש ראיה ,נימול בפנים ,ידיים ,חוסר יציבות ,חולשה נוראית .בבדיקה של רופאת עיניים בצקת בעצב הראיה .הייתי במיון בעקבות הפניה של רופאת עניים ,סיטי תקין ,לא המתנתי במיון לנוירולוג וחזרתי הביתה לאחר יום שלם שם .
השאלה שלי האם יכול להיות שיש לי התקפי טרשת למרות שלא אובחנתי ? אז הייתי נחושה שאין לי ,נכון להיום חושבת שזה הכיוון .
כרגע אני מרגישה בסדר .האם לדעתכם יש להמשיך בירור? לחזור למרפאת טרשת ?

תודה הראש .
ומסר לערן הפסיכולוג ,זוכרת אותך ומעריכה ,הייתי בתקופה ההיא במצב נורא ,מודה על תמיכתך .


תגובות

ד--ר-יובל-כרמון
מומחה כמוני
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
29/05/17 14:31

שלום רב, לא יכול כמובן להעריך כמובן מה האבחנה מהפרטים שציינת, אבל במידה ונמצאה בצקת של עצב הראיה חשוב ביותר להגיע לבירור הממצא בהקדם האפשרי. יתכן שכל יוכלו להגיע לאבחנה על בסיס הממצאים וחומר מה הבעיה. חשוב לעשות זאת בהקדם האפשרי עלייך להיבדק ע"י נוירואופטלמולוג וגם נוירולוג. האישפוז היה חוסך לך התרוצצויות... רפואה שלמה

יעל551
29/05/17 14:34

תודה ד"ר

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
29/05/17 15:39

שלום יעל, אי אפשר לדעת האם את מתאימה לאבחנה של טרשת נפוצה או לא. התופעות שאת מתארת יכולות להתאים לטרשת נפוצה, אך ישנן עוד הרבה אפשרויות אחרות שיש לבחון ולשלול, לכן ההמלצה היא לפנות לנוירולוג ונוירואופטומולוג כמה שיותר מהר. כפי שהמליץ ד"ר כרמון. בנוסף חשוב להאיר לידיעת כל הקוראים שכמעט ואין ערך לבדיקת הסיטי (CT) לאבחנה של טרשת נפוצה וחייבים לעבור MRI כדי לגלות את הנגעים במוח שנוצרים בעקבות מחלת הטרשת הנפוצה (כמו גם הבנה של תהליכים ומחלות אחרות). במקביל להמלצה הברורה, אני שמח לשמוע שילדת לשמחתך ואושרך, כנראה שהיה זה הדבר הנכון ביותר בשבילך, באותה תקופה, לשחרר את המעקב הנוירולוגי. אך כעת חשוב לראות שאין הרצון לשים את "הבעיות הנוירולוגיות" בצד, מונע ממך לחכות לנוירולוג או לפנות לבדיקה נוירולוגית דחופה שצריך. תודה על המסר, מחמם את הלב ומחזק אותי לדעת שגם אחרי כל כך הרבה זמן זוכרים את התמיכה. וכמובן שאם את מרגישה שאולי גם בתקופה זו את יכולה להיעזר, לפנות. בכל המרכזים והמרפאות לטרשת נפוצה ישנם פסיכולוגים שמכירים את המחלה והמצבים המורכבים הללו והם שם כדי לעזור.

יעל551
29/05/17 15:58

תודה ערן ,בהחלט לא שוכחים .