מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עידכון לגבי מצבי

31/05/17 2:41
7 תגובות

מי שעוקב אחריי יודע שאני מנסה לשלוט ב AS בעזרת תזונה ללא עמילן וללא דברי חלב. לפני כ 6-7 שבועות, החלתי להרגיש חוסר נוחות באגן שמאל. הצד הבעייתי שלי. מעין pinch עיצבי. זה לאט הלך והתגבר עד שלפני כמה ימים הפך להיות כמעט flare up מושלם. הסימן אצלי זה לקום באמצע הלילה בגלל כאבים ולהזיע בטירוף. לקחתי יום חופש ובימים האחרונים ניסיתי להבין למה זה קורה לי. אחרי כמעט 10 חודשים בכזאת דיאטה מטורפת יותר מ 7 חודשים ללא תרופות בכלל! ורוב הזמן ללא כאבים וללא סימפטומים. אפילו חזרתי לרכב על אופניים מרחקים קצת יותר ארוכים כמו 50 קמ.
לא שיניתי כלום. כלומר לא הוספתי סוגים חדשים של אוכל אבל אחרי מחשבה מעמיקה הבנתי שהוספתי מזון שונה מאותו סוג. ניסיתי לבדוק פירות שאני אוכל, חלת דבש שאכלתי לאחרונה ואז, הגעתי לכרובית אורז - cauliflower rise שהתחלתי לקנות לפני כחודשיים ואכלתי כמעט מידי צהריים וערב.
לא חשבתי לבדוק את זה. היה רשום שזה רק כרובית והתעצלתי. אשמתי לגמרי!
לפני כמה ימים בעודי מנסה להבין מה השתנה, בדקתי שאריות אוכל במקרר. אני מצרף תמונה. 3 העליונים זה סוגים שונים של cauliflower שהוספתי. העליון מכיל עמילן. יותר ממש שצריך אבל לא יותר מידי. השני מלמעלה פשוט השחיר לי את העיניים! יש שם רמת עמילן כמו אורז או תפוא! השלישי גם כרובים אפויה משקית (אני בדרכ אופה בעצמי אבל זה משקית). את כולם אכלתי המון לאחרונה ובעצם החזרתי את הגוף שלי 7-8 חודשים אחורה. כאילו אכלתי אורז ותפוא כמה שבועות. לאט לאט התפחתה לי דלקת שגרמה לי לכאבי SI חמורים.
סלרי - הצבע חום כ reference למה שאמור להיות אם אין עמילן.
מיום רביעי אני על celebrex. כאמור לא לקחתי תרופות מתחילת אוקטובר. אני כבר מרגיש יותר טוב היום אחרי שעברתי לתזונה יותר מצומצמת כדי לשלוט בדלקת. הצלחתי יותר בקלות לעשות יוגה עם ממש מינימום כאבים. הסתובבתי עם patch-ים באגן לכמה ימים כדי לשכך לי כאבים.
זה הכל בינתיים. ננסה לעדכן יותר מאוחר השבוע או שבוע הבא.
קובי


עידכון לגבי מצבי

תגובות

תמי-29
31/05/17 3:28

היי קובי, אני מקווה שתחזור למצב הרגיעה שלך במהרה. אני אוכלת את מה שאתה נמנע ממנו (ונהנית מהאוכל-במיוחד דברי חלב), מה ששומר עליי מהתלקחויות (בינתיים) זאת כנראה התרופה הביולוגית. בהצלחה עם החזרה למסלול.

קובי-סד
31/05/17 3:52

תודה תמי. אני מנסה להימנע בינתיים מביולוגי. ניראה שאני חוזר למסלול. זה יקח זמן לצערי.

אפרת_זיו
מנהל קבוצה
לשעבר מנהלת הקהילות והמדיה החברתית של כמוני.קופיהוליקית, צרכנית אינטרנט אובססיבית, ישנה למרחקים ארוכים, מתמודדת עם מחלה אוטואימונית הפוגעת במפרקים וברקמות החיבור של הגוף.
05/06/17 9:11

השפעת התזונה עליך מדהימה. מקווה שזה באמת יעזור

קובי-סד
05/06/17 21:56

זה עוזר אבל התקופה הככ ארוכה הזאת שאכלתי עמילן שברה אותי לגמרי וזרקה אותי 7 חודשים אחורה. אני על סלברקס וניסיתי להפסיק ליום אחד וישר חטפתי כאבים בלתי ניסבלים אז חזרתי לסלברקס. זה פשוט אומר שאני ממש ממש ברגרסיה והמערכת חיסון שלי סופר אקטיב. אחד הדברים שאני מנסה לחקור זה LDN. אני אפתח שירשור חדש.

טני-כליפה
01/08/17 14:34

הי קובי, מעניין אותי, איך אתה היום? הצלחת לחזור למסלול? איפה אני יכולה לקבל חומר על התזונה הזו שזו כבר הפעם השניה שאני שומעת עליה רק היום? תודה והרבה בריאות!!

קובי-סד
01/08/17 17:53

הי טוני. כן. חזרתי למסלול הרגיל. תזונה ללא תרופות. בעצם כמעט ללא תרופות. התחלתי לפני 6 - 7 שבועות LDN כרגע במינון 3.0. כנסי לפייסבוק והתחברי לקבוצה של no starch diet for AS. יש המון אינפורמציה שם וברשת. kickas.org מכיל המון אינפורמציה וגם אני כתבתי כאן המון לגבי התזונה הזאת. לוקח חודשים כמעט שנה להתאפס על זה. הורדתי 6-7 קג . (אני מתחת ל 60 קג). תחקרי ותחזרי עם שאלות ספיציפיות ואני אשמח לעזור.

קובי-סד
01/08/17 20:34

כמו כן אני ללא מוצרי חלב.