מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותהיי אשמח לדעת אם מישהו

היי אשמח לדעת אם מישהו

01/06/17 19:53
3 תגובות

משתמש בתרופה מרוניל.. אשמח לשמוע איך התרופה משפיעה כולל תופעות לוואי ברור לי שאצל כל אחד זה מגיב אחרת אבל בכל זאת רוצה לשמוע מנסיון


תגובות

סימה-לבני
02/06/17 16:53

שלום רב,

מרוניל שמכילה Clomipramin הינה תרופה וותיקה, והעלון לצרכן שלה כאן.

תוכל לראות שם את כל תופעות הלוואי שדווחו אי פעם. וקרוב לוודאי שזה יראה לך מפחיד, כי לכל תרופה יש תופעות לוואי, ואם קוראים את הרשימה כמו סיפור לפני השינה, זה יכול לגרום לנדודי שינה.

ולכן, אני תמיד ממליצה הפוך:

1. לבדוק בעלון לצרכן את הסעיף של האזהרות כדי לוודא שאתה לא מקבל תרופה שאסור לך לקבל.

2. אם אתה לוקח תרופות אחרות, אזי חשוב לבדוק את סעיף ההתנגשויות עם תרופות אחרות, ולהתארגן בהתאם, כדי שלא יהיו הפתעות בהמשך.

3. לנהל יומן ללקיחת תרופה חדשה, ולעקוב אחר השיפור, כך שבביקור הבא אצל הרופא, תוכל לדווח אם התרופה השפיעה ועד כמה, ואם היו תופעות לוואי. בתחום הסוכרת והלחץ דם יותר מקובל לעשות זאת, לעקוב אחר רמות סוכר, ואחר לחץ דם. גם בנושאי דכאון, או השתנה לילית (שלזה נותנים את המרוניל לפעמים) אפשר וכדאי לנהל יומן לתיעוד השיפור.

4. לנהל יומן ללקיחת תרופה חדשה, ולעקוב גם אחר תופעות לוואי. אם מרגישים בתופעת לוואי, תופעה שלא היתה קודם, והופיעה ביחד עם הטיפול, זה הזמן ללכת לעלון לצרכן ולבדוק אם היא ברשימה. ואם היא לא ברשימה, אזי אפשר לחפש סיבה אחרת לתופעה, או לדווח עליה למשרד הבריאות. עוד מידע בקישור שכאן.

 

מקווה שעזרתי,


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

daaadi
03/06/17 15:21

סימה קצת התבלבלתי. יש לי כמה שאלות:א האם יכול להיות שמרוניל יכול לעזור לדיכאון וחרדה יותר מאשר ssri snri?למרות שזו תרופה ישנה יותר ?ב.אם לוקחים אותה בכמות נכונה לפי המצה של פסיכאטר הסיכונים שלה גבוהים מאשר ssri snri?שנים קיבלתי המלצות לתרופות וזו הפעם הראשונה שהרופא ממליץ לי על תרופה כזו מתוך כל הרשימה הארוכה שיש

סימה-לבני
03/06/17 23:25

שלום רב,

 

אכן לאחרונה אני פוגשת שאלות של מטופלים שהרופאים רושמים להם את התרופות הישנות יותר, וזאת לאור העובדה שהתרופות החדשות SSRI או SNRI לא היו יעילות עבורם.

יותר מזה, קיימת היום בשוק בדיקה גנטית להתאמת תרופות נוגדות דכאון, ואני מכירה שני מקרים שבעקבות הבדיקה הגנטית ההמלצה היתה לתרופה ממשפחת ה TCA כמו המרוניל, וההצלחה בטיפול היתה משמעותית.

מכאן, שראשית יש מקום לדבר עם הרופא ולברר איתו מדוע רשם תרופה וותיקה ולא תרופה חדשה.

שנית, אם התשובה ידועה, ואם כבר ניסית את כל התרופות החדשות ולא בהצלחה יתרה, אזי יש מקום לתת הזדמנות לתרופות הוותיקות והישנות.

מכאן שהתשובות לשאלות שלך הן:

א. כן, יכול להיות שמרוניל יעזור לדכאון וחרדה יותר מאשר SNRI או SSRI. זה תלוי בין היתר בגנטיקה שלך.

ב. הסיכונים של התרופה הם תופעות הלוואי שלה. הן יכולות להופיע או שלא, והן יכולות להיות נסבלות או בלתי נסבלות. זה לגמרי אינדיווידואלי, ואם הטיפול נחוץ, אזי כנראה שכדאי לתת לו הזדמנות. 

 

לגבי הבדיקות הגנטיות, אין לי כל עניין וקשר מסחרי איתן. וגם אינני ממליצה עליהן, שכן הרופאים יכולים לנסות טיפולים ישנים, גם ללא בדיקות גנטיות.

אני רק מציינת עובדות שפגשתי במהלך תפקידי כיועצת תרופתית. לכתבה בנושא מתוך YNET הקליקי כאן.

מקווה שעזרתי,


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"