מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהקנאביס וחרדה

קנאביס וחרדה

03/06/17 20:33
11 תגובות

בן 20, כלפני 3 חודשים קנאביס כנראה היווה סוג של טריגר למשהו שהפריע בלא מודע, אני לא יודע אם באמת יש משהו שמפריע, אני לא יודע אם זה העניין או שזה משהו שפשוט לוקח לו זמן לחלוף, אחרי ההתקף פאניקה הראשון שהיה לי, 4 ימים אחרי הקנאביס, התחילו מחשבות לצוף בלתי פוסקות על המצב מתי יהיה שוב מתי יחזור מתי יעבור, מאז אני הייתי אצל פסיכיאטר שנתן ציפרלקס בניסיון לראות אם יעזור, ובמקביל התחלתי טיפול cbt שכרגע זה ממש עוד בהתחלה ולא משהו רציני, הפסקתי עם הציפרלקס לאחר שלא השפיע לגמרי אך ממשיך עם ה cbt. אני מתמודד עם הרגשות לא נעימות לפעמים אם זה פשוט עצב כללי או דה ראליזציה או דה פרסונליזציה וכו, פחות כרגע אך יש רגעים שחוזר, אך יש ימים שמרגיש סבבה ובסדר עם עצמי יחסית, בלילות פחות או יותר מנסה לישון פעם מצליח ופעם לא, אני פשוט מעוניין להבין האם באמת זה משהו שחולף לו או שיש משהו מתחת לכל שמפריע והוא לא במודע שלי ככה שקשה לי מאוד לשים עליו את האצבע? אני כן לוקח חצי כדור קלונקס לפני שינה ובבוקר לפעמים אם מרגיש צורך.


תגובות

אוליב1
03/06/17 23:22

דבר איתי בפרטי אם תרצה.הרבה ניסיון לצערי

גילה-פז
04/06/17 0:13

שלום לך חרדה כללית. קנאביס וחרדה, לצערי, הם חברים טובים. מניסיוני הרב בחדר הטיפולים, אדם שהוא בעל אישיות חרדתית גם אם במינונים נמוכים, עשוי לחוות התקף פאניקה כתוצאה משימוש בקנאביס. כל התופעות שאתה מתאר לעיל, הן חלק מהטריגר. לשאלתך אם זה עובר, אז כן. אתה בטיפול CBT וזה מצוין משום שהטיפול יסייע לך לעבור על המיקוד שכרגע נמצא במחשבות הקטסטרופליות ולא מציאותיות ועל המיקוד קשב, בגוף. הכי חשוב הוא, לא לחזור ולהשתמש. האם סבלת מחרדות בעבר?

מעולם לא סבלתי מחרדות, אבל כן יש משהו גנטי כי אבי סבל מחרדות כתוצאה ממשהו שקרה בחייו, אני עישנתי כ 2-3 כשבפעם השלישית זה קרה ומאז נלחם בזה כשיש ימים יותר טובים ופחות טובים, השאלה האם זה עובר עם הזמן או שיש משהו מתחת לכל שמפריע באמת בלא מודע?

אני מקווה שתיראי את התגובה כי אני לא בדיוק מתמצא עם איך להשיב תגובות, תודה!

חרדהכלליות
04/06/17 19:04

עוד דעות?

גילה-פז
04/06/17 20:51

חרדה כללית יקר. מתוך השאלה שלך שנשאלה פעמיים, אני מבינה שאתה בלחץ אדיר. אני אנסה להסביר ואכן מקווה שיהיו פה עוד מגיבים. מה שבעיקר חשוב להבין זה, שזהו מצב שחשוב לקבל אותו ולא להילחם. לרוב, זה מתמשך כי נוצרת תופעה של פחד מהחרדה ו הדבר הכי מרכזי הוא ללמוד להתנהל עם מה שקורה. לא בטוח שיש משהו בלא מודע , מה שבטוח הוא שאין מיומנות של וויסות רגשי, דהיינו ללמוד לקבל את המחשבה והרגש שבה בעקבותיה תוך ידיעה שזה יחלוף גם אם לא תעשה דבר. וזאת, בשל אופיו של הרגש. כשאתה חווה חרדה, סביר שאתה עושה פעולות המבקשות ״ לסלק״ אותה, והפעולות הללו, באופן פרדוקסלי, מגבירות את התופעות. אחד הדברים שמסייעים הוא קשיבות. מכיר, ניסית?

לא מכיר במה מדובר?

והאם זה דבר שעובר רק אחרי שמקבלים את זה ומבינים מה המצב? ולקחת הקלונקס חצי כדור 0.5 לפני שינה ובבוקר לא אמורה להיות בעייתי. מדי נכון?

חרדהכלליות
05/06/17 23:49

עוד אנשים?

גילה-פז
06/06/17 1:05

שלום לך חרדה כללית, תוכל להיכנס לאתר של מרפאת היבטים http://www.hebetim.co.il/therapy ואז להיכנס לקישור לפי השלבים להלן: מרפאת הבטים- פסיכותרפיה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, פסיכיאטר > היבטים – טיפול בהתאמה אישית: CBT > סוגי הטיפולים במרפאת היבטים > קשיבות (מיינדפולנס- mindfulness) שם תמצא הסבר על קשיבות בנוסף ולשאלתך, אני רוצה להסביר שוב, קל יותר להתמודד עם המחשבות כשמקבלים את מה שקורה ולא נלחמים. אתה בתהליך טיפולי ואני חושבת שכדאי שתשאל את המטפלת שלך. לגב הקלונקס, ככל הידוע לי, עדיף להשתמש בקלונקס לזמן מוגבל. לילה טוב

חרדהכלליות
06/06/17 14:45

אההה מיינדפולנס כמו במדיטציה שעושים, הבנתי את כוונתך עכשיו, אני הבנתי מאנשים שונים שכל אחד התהליך שלו יהיה שונה וייקח זמן שונה. אני הפחד העיקרי שלי זה שיש לי משהו אחר ולא חרדות שזה גם מחשבה מעצבנת למרות שהפסיכיאטר אמר לי שזה חרדות ותו לא, והקלונקס אני משתמש רק חצי כדור בבוקר ובלילה לפני השינה, וזה רק לזמן הזה בשביל להרגיע את עצמי קצת ולחזור לשיווי משקל עם עצמי