מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחרדות חרדות חרדות

חרדות חרדות חרדות

04/06/17 15:54
2 תגובות

אני בת 36, בעבר טופלתי 3 שנים בכדור אסטו לחרדות שמאד מאד עזר לי, לפני שנה וחצי הפסקתי את הכדור ובמשך כל התקופה לא חזרו החרדות, חייתי במצב מצויין מזה שנים, היה לי בן זוג שחיינו ביחד ועבודה טובה, לאחר שנה בעקבות מעבר מגורים אני והבן זוג נפרדנו ועזבתי את העבודה, כיום שנה וחצי אחרי חזרו כל החרדות בעוצמות הרבה יותר גבוהות, גם שאין התקף חרדה יש חרדה כללית כל הזמן,ומן הרגשת לחץ בחזה ובגרון ותחושות של באסה שלא בא לי לצאת מהבית, אני לא עובדת, ובעצם נמצאת באיזשהו מעגל שאני לא מצליחה להנות מכלום.
חזרתי לפני שבוע לקחת את הכדור.
השאלה שלי האם יש סיכוי שהפעם זה לא יעבוד? האם אני אחזור לעצמי ואהיה שוב אדם אופטימי ושמח? מתי כל המניעה והקושי לעשות דברים ייגמר?
אשמח לתמיכתכם.


תגובות

גילה-פז
04/06/17 20:38

שלום לך בר6. יש סוגיה שחשוב להבין, בכל הקשור לחרדות. אם בעבר סבלת מחרדה ולא טופלת בשום טיפול פסיכולוגי, הכדור למעשה מעמעם או משתיק את החרדה, אך לא מלמד להתמודד איתה. ברגע שהפסקת, החרדות עשויות להתעורר עם טריגר שמגיע ובמקרה שלך , כנראה שהמקום הבטוח התערער ואיתו הגיעו מחשבות קטסטרופליות עתידיות שלא היה לך מושג, איך להתמודד איתן. אז ראשית, יופי שהתחלת עם הטיפול התרופתי ואני מניחה שאם הוא עבר בעבר, זה גם יקרה עכשיו. ובנוסף, מאוד ממליצה ללכת לטיפול. האם את יודעת לאמר מהו הטריגר שכרם לחרדה? האם היית בטיפול בעבר?

בר6
05/06/17 14:25

הי גילה וראשית ותודה רבה על תשובתך הייתי בטיפול בעבר, והתחלתי גם כעט טיפול (CBT) הטריגר שהוציא את ההופעה המאד סוערת כרגע היה מחלה של בן משפחה, אבל כמובן שיש עוד דברים מסביב שלא תורמים כמו זה שחזרתי לארץ ואין לי עבודה כבר מס' חודשים, כמו זה שאין לי זוגיות וכדו'... אני לוקחת את הכדור 8 ימים וכל מה שבא לי כרגע לעשות זה להיות במיטה ולישון, חסרת מוטיבציה לעשות דברים ובכלל לצאת מהבית. אני לוקחת בחשבון שאלו תופעות של התחלת הטיפול. בתקוה שאכן זה ישתפר. הבור הוא כ"כ שחור שלא תיד אפשר למצוא נקודת אור.