מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןDYSPLASTIC NEVUS

DYSPLASTIC NEVUS

אנונימי
אנונימי
08/06/17 0:46
5 תגובות

היי.
אתמול הייתי אצל רופא עור שהפנה לפלסטיקאי להסיר "דיספלסטיק נבוס", בזמן שאני ממתין עד לניתוח אני קצת מטפס על הקירות - הרופא אמר שיש לשומה הספציפית שאובחנה בתואר הקשה-לביטוי הזה סיכוי להיות סרטנית, ואולי היא אפילו כבר עכשיו סרטנית בהתהוות... בכל אופן, אני חושב שאני הולך להתחרפן אז איך לדעת בודאות אם זה סרטני או לא (לפחות לפני הניתוח)?


תגובות

dafni
14/06/17 14:43

הי, טוב שהלכת להבדק, אבל ראשית, רוב השומות הן לא סרטניות. גם אם כן, זה ממש לא סוף העולם. אין טעם להכנס ללחץ, ובטח שאין טעם להתאבל על עצמך בטרם עת. [סתם! צוחקת]. היו לנו במשפחה כמה מקים של שומות, כולל לי, ולרוב זה נגמר בצפירת הרגעה. אבל היו בכל זאת 3 מקרים שבהם השומות כן התגלו כגידולים סרטניים. והנה, למרות הזמן שחלף מאז הגילוי, כל השלושה חיים ולגמרי בריאים. לגיסי הסירו שומה מהגב לפני יותר משלושים שנה, ולאחייניתי לפני כ -6 שנים, וחוץ ממעקב אין בחייהם שום דבר חריג מאז ועד היום. רק במקרה אחד באמת מישהו מקרובי היה בסכנת חיים. אצל בן-דודי התברר שמדובר במלנומה, והיא כבר הספיקה לשלוח גרורות לאיברים פנימיים. ולמרות זאת, גם בן-דודי הצליח לעבור בשלום ניתוחים, כימותראפיה ועוד, והיום הוא לגמרי נקי. כך שגם אם חלילה יתברר שאתה חולה, [וקשה לי להאמין בזה], זה לא סוף העולם. היום אנשים מחלימים גם ממחלות סרטן שפעם נחשבו לסופניות. זאת ועוד, היום הוכנסו תרופות חדשות לטיפול בסרטן העור. תרופות ביולוגיות עם הרבה פחות תופעות לוואי בהשוואה לכימותראפיה. בכל מקרה, לדעתי אתה דואג חינם, ואין לך כלום. בריאות שלמה.

StopFightingMe
14/06/17 21:30

אני מקווה מאוד שאין לי כלום ושזה הכל בראש שלי... בכל מקרה, אני לעולם לא אסכים להגיע למצב של כימותרפיה. מקווה גם לא להצטרך להגיע לשם... אעדכן (ואתעדכן) אחרי הביופסיה. תודה לך :)

מיקה47
05/11/17 13:34

שלום רב, אני פונה אליכם כי אין לי מושג למי עלי לפנות . לפני כשבועיים ראיתי בבוהן רגלי כתם כחול/חום/שחור, לא קיבלתי מכה וזה לא כואב או מציק בכלל. כמו כן בזמן הזה לא השתנה כלום פרט לכך שאולי (זה יכול להיות מהדמיון שלי..) הכתם התארך קצת... לא הייתי מייחסת לזה חשיבות לולא קראתי לצערי באינטרנט על מישהי שהיה לה פס בציפורן (אני יודעת ששם זה יד וכאן זה רגל אבל רק ליתר ביטחון...) אשמח לשמוע אם עלי לדאוג בעניין ולעשות משהו. צילמתי את הבוהן, אולי זה מטופש אבל ליתר ביטחון....... אשמח לתשובתכם. מיקה

Attached Picture
מערכת-כמוני
06/11/17 12:06

שלום מיקה, בכדי לקבל מענה מהצוות הרפואי, מומלץ לכתוב את שאלתך בדף השיחות הראשי שבלינק- https://www.camoni.co.il/%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%96%D7%99%D7%A1

dafni
18/11/17 19:11

למיקה שלום, למה לא לגשת פשוט לרופא עור ולשמוע מה הוא אומר? מי יוכל לענות לך טוב יותר ממנו? בכל מקרה, בהצלחה, ובריאות שלמה.