מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאבודה, מותשת, בודדה, עייפה מהכל...

אבודה, מותשת, בודדה, עייפה מהכל...

10/06/17 17:26
16 תגובות

זו פעם ראשונה שאני כותבת בפורום כזה, ובכלל, תמיד כתבתי רק לעצמי כשהרגשתי ממש ממש חרא..
השבוע חגגתי את גיל 26, והיומולדת לוותה בתחושת דיכאון קשה... מרגישה שאין לי כלום בחיים, שאני כלום והכל רק כישלון...
אני לא עצמאית, רק עכשיו מתחילה לחפש דירה בתל אביב, אין לי אהבה וכל מערכות היחסים שהיו לי נגמרו רע וגרמו לי להגיע למצב שכבר אין לי חשק או כוח להכנס למשהו חדש ולהכיר מישהו.. רק אכזבות, אני מרגישה שהחיים שלי פשוט מציבים לי קשיים בזה אחר זה ואין שום דבר טוב שקורה לי.
אני סטודנטית,בקושי עובדת ובקושי מצליחה לפרנס את עצמי, מרגישה מפונקת וחסרת מוטיבציה לכלום. יש לי הרבה חברים אבל אני מרגישה שאףאחד לא מכיר אותי באמת,אני מופנמת ושומרת לעצמי את הבעיות שלי. כשכן מצליחה להיפתח, מרגישה שאף אחד לא מבין אותי. יש ימים שלמים שאני נמצאת במיטה שלי ובוכה... ומתחילות לצוץ מחשבות אובדניות מפעם לפעם. הדיכאון הזה חוזר אצלי לפחות פעם בחודש להרגשתי,כאילו מין התקפים כאלה שפתאום אני לא רואה שום סיבה לקום מהמיטה ולצאת ולחיות. ובאופן כללי, מין הרגשה כזאת שאני לא באמת חיה, שאני סוג של זומבי בתוך השגרה הזאת של הלימודים והכל חסר משמעות ונראה לי מטופש.... אני נמצאת בטיפול אצל מטפלת (לא פסיכולגית, יותר קואוצ׳רית) שהייתי אצלה לפני שנה בטיפול של חצי שנה, כשבחודש וחצי האחרונים חזרתי אליה. היא המליצה לי להתחיל טיפול תרופתי פסיכיאטרי..אבל לא מושך אותי להתחיל תרופות ואני חוששת. עבר גם הרבה זמן מאז וכאילו המצב השתפר,אבל עכשיו ביומולדת שלי פתאום הכל נפתח שוב, וקשה לי לתפקד ולבצע את המטלות שלי ואת החיים שלי ובא לי פשוט להיעלם מעל פני האדמה..
פונה לכאן כדי לפרוק, ואולי לשמוע עצות או אבחנה...:(


תגובות

ערן88
11/06/17 20:15

את סטודנטית למה? , נראה שעדיין יש לך גאווה.. , אחרת לא היית כותבת שזו פעם ראשונה שלך פה(:

n1
11/06/17 22:16

הי לא יודעת היקרה, הגעת למקום הנכון!!! כאן אפשר לשפוך את הלב ולשתף בכל דבר, וכאן אין כשלונות, רק התמודדויות. כל דקה שאת עוברת ואת עדיין נושמת היא בגדר הצלחה, כל יום שהצלחת לקום מהמיטה ולעשות אפילו קפה הוא בגדר צעד קדימה. גם אני סטודנטית וללא תמיכת הביטוח הלאומי (הם מכירים בי כנכה) לא הייתי עצמאית כלל. את לא מוגדרת כמוצלחת על ידי מה שיש לך, אלא על ידי מידת העניין שאת מייצרת, ואת נשמעת בחורה מאוד מעניינת. יש לנו קבוצת דיכאון וחרדה באפליקציית קיק, ובדיוק היום הצטרפה עוד סטודנטית. את מוזמנת לבוא ולספר מה שתרצי, כל מה שתגידי יתקבל בברכה, זה המקום לא להעמיד בו פנים. כתבי לי הודעה בקיק ואצרף אותך לקבוצה, הכינוי שלי הוא kerenlilach בברכה שי/ קרן

לא.יודעת
16/06/17 20:01

מצחיק שאת אומרת שאני נשמעת מעניינת לפי הודעה שנכתבה הכי מתוך כאב וייאוש תודה על התגובה מעריכה את זה 3>

בתאלי
16/07/17 1:20

היי קרן אני רוצה להוריד את האפליקציה קיק ולא מוצאת אני גם רוצה להצטרף

EitanMK
11/06/17 23:33

גם אני במקרה חגגתי 26 לפני שבוע מגניב ומבין את התחושב שלך לגמריי ואפילו יותר,לפחות את כן סטודנטית וכן יש לך הרבה חברים גם אם לא קרובים מספיק בשביל לדעת הכל, אני לא לומד, עובד בעבודה שאני שונא, גומר את החודש במינוס, בנוסף להכל גם אין הרבה חברים והמשפחה גרה במדינה רחוקה ככה שלא ראיתי אותם 3 שנים כבר, רק את הדירה הקטנה והחשוכה שלי כי אין לי מוטיבציה לצאת לחיות לפחות את במצב קצת יותר טוב ותרגישי חופשי לשפוך פה את הלב כי תתפלאי אבל הרבה מזדהים פשוט צריך לדעת איפה למצוא אותם :) ברוכה הבאה.

לא.יודעת
16/06/17 19:58

תודה ומזל טוב :) מקווה שהמצב שלך ישתפר. 3>

לא יודעת יקרה, ימי הולדת לא פעם מזמנים לנפשנו רגע של חשבונות, אנחנו מתחילים למדוד את הטוב והרע, ואם נטייתנו הטבעית היא להיות קשים ושיפוטיים כלפי עצמנו (מההודעה, כך נשמע לי שאת נוטה להסתכל על עצמך) - כך נראת גם המסקנה שלנו. את מספרת על ימים שהדיכאון חוזר בהם, מה קורה אחר כך? את, כנראה, מתאוששת - איך? תוך כמה זמן? אולי ממחשבה על זה נוכל ללמוד על הכוחות שלך ולרתום אותם יותר לעזרתך. הציעה המטפלת שלך שתפני לטיפול תרופתי, ולך יש הסתייגות - האם העלת זאת בפניה? את מכירה את המטפלת זמן מה, ואני מניחה שאת סומכת על דעתה - אני ממליצה לך לבקש ממנה לפרט למה המליצה על כך. אם תרצי, תוכלי גם ללכת להתייעץ עם פסיכיאטר.ית, לשמוע את דעתו.ה והמלצתו.ה, להעלות את חששותייך, ולהחליט. האופציה הזאת נמצאת כל יום על השולחן, ותמיד אפשר לבחור בה, וזה בסדר אם היום לא היום בעבורה.

לא.יודעת
16/06/17 20:00

הי שיר. תודה על התגובה. בדר״כ אני בדאון של מספר ימים ואז זה חולף מעצמו לאט לאט כשאני מתרכזת בלימודים ומנסה להדחיק את הכל או כשאני מעסיקה את עצמי עם חברים ולא נמצאת בבית בכלל וישנה אצל חברים. ואז בסופ״שים אני שוב מתרכזת בעצמי וברגשות שלי ורוצה רק להשאר בבית ולא להפגש עם אף אחד. הפירוט של המטפלת הוא שהטיפול כבר לא עוזר ושאני צריכה עוד דחיפה ועזרה...

שלום לך יקרה. כאשר שוקלים לקיחה של טיפול תרופתי שמים על המאזניים מצד אחד את הקשיים את המשך שלהם את הנזקים המשניים שהם יוצרים למול הצד השני שאף הוא מרכב אבל נושא את האפשרות להרגיש לגמרי אחרת. את מתארת מצב של דיכאון מתמשך וכשהדיכאון לא נוכח נראה שאת צריכה להשקיע מאמצים ואנרגיה להפנות את הקשב שלך למקום אחר בכדי לא לפגוש בו. האם את יודעת ממתי זה התחיל ומה הבסיס לכל החוויה הקשה הזו?

לא.יודעת
16/07/17 13:36

לפני 5 חודשים הייתה לי האכזבה הקשה ביותר שספגתי, לאחר פרידה ממי שחשבתי שהוא האחד בשבילי. אחרי כל כך הרבה אהבות נכזבות הרגשתי שזה הסוף לחיפושים.. ואז זה נגמר. מאז הכל התדרדר... ללא תקווה ללא חשק ללא כוח לכלום.פועלת על אוטומט.

מופי
15/07/17 20:23

לא יודעת היי, מה שלומך בינתיים? ויש לי שאלה שאולי תקומם אותך ואת המטפלת שלך?.... האם יתכן שהטיפול אכן כבר לא עוזר, אבל המענה לכך הוא בטיפול נוסף / או סוג עבודה עצמית אחר אולי מסוג אחר, או אולי במטפלת אחרת?...... (ולווא דווקא כדורים)?...

לא.יודעת
16/07/17 13:37

היי... אני במצב קצת יותר טוב. התחלתי לקחת ציפרקלס, מחר יתחיל השבוע השלישי. כרגע אני מרגישה כבוייה אבל מצליחה להתמודד עם החיים קצת יותר טוב. חשבתי על מהשאת אומרת בדיוק אתמול... מפחדת כרגע לקחת צעד כזה, אני נורא אוהבת אותה, אבל אולי את צודקת.

לא יודעת יקירה, נשמע שיש לך לא מעט כוחות ועיסוקים המאפשרים לך להשמר עם הראש מעל המים במשך השבוע. לעומת זאת, בסופי שבוע ועם עצמך עולה תמונה אחרת, וכנראה שם מרבית הקושי. סיפרת את עמדתה של המטפלת שלך, אבל עמדתך שלך לא מספיק ברורה לי. מה דעתך? האם את חשה שאת צריכה "עוד דחיפה ועזרה" כפי שכתבת?

לא.יודעת
16/07/17 13:40

היי שיר, אני כן הרגשתי שאני צריכה עזרה אחרת. כן, היה לי גם קשה להודות בזה, אבל לאט לאט הבנתי שכל החודשים האחרונים שהרגשתי שאני לא חיה באמת, זה תוצאה של משהו עמוק יותר כנראה. לא חייכתי כמה חודשים טובים, כנראה שזה דיכאון. נראה לי שהכדורים יעזרו והבנתי משיחות עם אנשים כמה זה נפוץ . ברור שלא צריך להקל ראש, ולא הקלתי . שקלתי את זה במשך איזה חודש... מחר יתחיל השבוע השלישי ואראה אם המצב באמת יישתפר. חוץ מזה, מצאתי פסיכיאטר מקסים שאני בוטחת בו, וזה מיד שיפר לי את הגישה כלפי זה.

לא יודעת יקירה, תודה על העדכון, נשמע שיש התרחשויות חיוביות בגזרתך. בהצלחה, נשמח לשמוע עדכונים נוספים אם תרצי

מופי
18/07/17 21:28

לא יודעת היי. ברור הקושי לעזוב מטפלת שאוהבים, ויכול להיות שאני משלשלת דלי לבאר ריקה, אבל בגלל שהבאר שלי הייתה כזאת , אשאל: האם זאת אהבה, או תלות?..... למה ככ קשה לך להודות שאי כבר לא ממש עוזרת לך?.... מכל מקום אני שמחה לשמוע שאת יותר טוב ושמצאת פסיכיאטר אחר, ואני מחזיקה בשבילך אצבעות שהכדורים יעבדו לך. ספרי אם תרצי