מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהדכאון עמיד- מיליון תרופות ומטפלים וכלום לא עוזר- עזרתכם מתחננת!!

דכאון עמיד- מיליון תרופות ומטפלים וכלום לא עוזר- עזרתכם מתחננת!!

19/06/17 16:36
19 תגובות

היי לכולם !
אני בת 28, סיימתי תואר ראשון, מגיל 22 מאובחנת כסובלת מחרדות- עברתי 7 פסיכיאטרים ו- 6 מטפלים בעיקר דינאמיים. 2 ניסו CBT אבל לא עבדו על הקוגניציקה ולכן לא יכלתי לבצע את הפעולות שניתנו לי .
ניסיתי מירו בהתחלה, ציפרלקס עם סימבלטה (הייתי שנתיים), ציפרלקס ואפקסור, סימבאלטה 90 לבד, עכשיו אני לקחתי ציפרלקס 10 מ"ג עם אפקסור 150 ו- 75 מ"ג סרווקואל בלילה.

לפני שבועיים העלו לי את האפקסור ל- 225, ולפני שבוע הורידו לי את הציפרלקס. במקומו, אני לוקחת לוסטראל מזה שבוע פעמיים ביום 50 מ"ג בערב ובבוקר בנוסף גם ל- 75 מ"ג אפקסור.
החרדות גברו, בכי כל הזמן, כאבים בחזה, ייאוש, עצבים, ואני לא רוצה ללכת לדירה שלי ולהיות לבד. יש לציין שאני כן מגיעה לעבודה, אבל מאטד משתעממת בה (אינטל, אדמיניטרציה), כיוון שנגמר התואר- פחות חברים, ניסיתי תואר שני אך עזבתי כי הייתי עצובה . אני לא עושה ספורט כי אין לי כוח, אין לי תחביב, רווקה, גרה לבד (בנתיים ישנה אצל דודים).
בתחלתי טיפול ב- CBT ביום שישי, מקווה שיהיה טוב, כי אני כבר מפסיקה להאמין.

יש לציין שהרופא טוען שזה על רקע אישיותי כי בילדות תמיד הייתה לי דוגמא למשפחה לא טובה (בעיות בין ההורים וריבים), חוסר הערכה של האב כלפי (כי לא למדתי משהו יוקרתי).
אני מנסה להתקבל למנהל עסקים, וצריכה ללמוד למבחן שמין הסתם לא מצליחה להתרכז בכלל , וגם פתאום אין לי כוח לתואר שני כלל.

אני עדיין לא יודעת מה לעשות , האם הטיפול החד מגביר הכל? לא שלפני זה הרגשתי יותר טוב אבל לא הייתי ככה באי - שקט.


סליחה על כמות המלל, אשמח אשמח לתגובתכם!

סיוון


תגובות

יוגב-1990
19/06/17 21:16

יש המון פסיכולוגים שמתהדרים בשיטת הטיפול cbt ואין להם מושג בעניין. אני הייתי אצל פסיכולוגית שטענה שהיא מטפלת בשיטה זו, והיא התחילה לעסוק בילדות שלי (ולא שיש לי בעיה להיפתח). רק שהגעתי למטפל cbt אמיתי הבנתי שחפירה בעבר לא קשורה לשיטה זו. בקיצור לי הטיפול עזר מאוד אבל יכול להיות שזה אינדיבידואלי אם תוכלי תתארי את הטיפול שעברת...

sivan3
20/06/17 17:35

נכון הן טענו שהן עשו את הקורס cbt . והטיפול הוא 12 פגישות

אלי000
19/06/17 21:41

כואב לשמוע. המון אנשים במצב כזה ואין פיתרון. דווקא בתקופה שלנו חיי חברה יורדים לאפס...

מופי
20/06/17 2:17

סיוון. מה ישמח אותך? מה משמח אותך? מה מעניין אותך מה ייתן משמעות לחיייך?....... ובינתיים תזיקי מעמד

sivan3
20/06/17 17:34

זהו בנתיים נרגעת רק בים, אבל ככה אין לי משמעות לא אוהבת את העבודה באינטל אבל גם מפחדת לחפש ולשנות, אין לי תחביב, לא מצליחה למצוא תחום עניין ואין לי פייסבוק (חחחח)

דודי12
20/06/17 14:50

שלום סיוון קודם כל אני חושב שאם כל הסמים הפסיכיאטרים לא באמת עוזרים לך אז אולי תנסי להפסיק אותם בהדרגה ובמקביל לעבור למשהו טבעי בלי תופעות לוואי, כמו למשל תוספי תזונה בהמלצת נתורופת או לבקש מרשם לקנאביס רפואי ודבר שני אני אשמח להכיר אותך בתור חברה ואולי אפילו בת זוג אם אנחנו מתאימים

sivan3
20/06/17 17:31

אני ממש מפחדת להפסיק...

סיוון שלום, באמת מצער לשמוע שעד היום לא נמצא טיפול אפקטיבי. עם זאת, חייב לומר שזה שטרם נמצא, עדיין אומר שצריך להמשיך לחפש. אשמח אם תתארי את התהליך של CBT. אני עצמי מטפל בשיטה זו בעיקר (מוסמך, בשונה מפסיכולוגים, שלעיתים יש להם היכרות שטחית עם השיטה) ואשמח למצוא קצה של חוט וכיוון בנידון. בברכה, אברהם

sivan3
20/06/17 17:33

הן יותר התבססו על התהגות: כלומר פסיכולוגית ראשונה בקשה שאלך למופעים, לשבץ פעילויות ולא יכלתי השנייה, התחילה מלשנות תזונה, להתנתק כלכלית מהוריי (שמשלמים לי שכר דירה) מה שיותר הכניס ללחץ וכל השיחות זה קדימה תרשמי לחוג כשבכלל לא היה לי כוח לחפש... זו השיטה? לעודד רק פעילות? מה עם המחשבות? רגש?

טל-מוזס
20/06/17 21:48

היי סיוון, ראשית, אני שמח מאוד שפרטת כי זה מסייע לאנשים להתחבר ולהבין. אז תודה מעבר לכך הדיון קצת הוסט ל CBT במקום להתרכז בך. אומר בקצרה שאכן ישנם אנשי מקצוע (פסיכולוגים, עו"ס וכו') שלא עברו הכשרה רשמית ב CBT, מאידך יש אנשים שהניסיון והידע הטיפולי שלהם יחסית צר אך עשו קורס ארוך ב CBT. לבסוף יש אנשי מקצוע (פסיכולוגים, עו"ס קלינים וכו') שמעבר למקצוע שרכשו גם עשו הכשרה רחבה ב CBT. אם זו שיטת הטיפול שבחרת, שאכן הוכחה כיעילה בטיפול בדיכאון וחרדה כדאי שתוודאי שהמטפל/ת שלך אכן עשו הכשרה שכזו. באופן אישי, אני מאוד מאמין ב CBT ובהמשך לשאלתך בודאי שטיפול CBT אמור לכלול רכיב קוגניטיבי משמעותי (הכולל לרוב עבודה על מחשבות, רגשות, תחושות ) וחלק נוסף שבוחן ומתייחס להתנהגות הקיימת וכחלק מהטיפול להציע חשיפות התנהגותיות. התיאורים שאת מתארת נשמעים לי יותר מתורת האימון (coaching) שכבודה במקומה מונח אך כאשר מגיעה אישה כמוך שמתארת שהיא ללא הרבה כוחות בשלב זה שינויים גדולים הם כנראה לא התשובה, הרי אם היית יכולה לעשות את מה שהם ביקשו, כנראה שלא היית זקוקה לטיפול. לגבי טיפול תרופתי, אינו ברור לי המעבר בין מטפלים רבים (פסיכיאטרים ופסיכולוגים), חשוב לי לומר כי מנסיוני (כמו גם ממחקרים) הקשר עם המטופל קובע פעמים רבות את הצלחת הטיפול, האם את מרגישה שהיה מטפל שהצלחת ליצור עימו קשר משמעותי? לגבי דיכאון עמיד, אחד הטיפולים היעילים ביותר הוא נזעי חשמל, לצערי בגלל סרטים משנות החמישים הוא קיבל שם רע. זו פרוצדורה שמבוצעת באופן מאוד תדיר במספר מרכזים רפואים (שכן הוא דורש הרדמה), תופעות הלוואי פחותות מרוב אלו של תרופות פסיכיאטריות. האם שמעת על זה, הוצא לך ? אשמח לשמוע מה את חושבת כמו גם סרוקוול ערב טוב

sivan3
21/06/17 22:47

היי (: הפסיכיאטר טען שאיני צריכה את הטיפול בנזעי חשמל (שמעתי על זה). המעבר בין המון מטפלים נובע מהעבודה, שלא הייתה לי כימיה איתם. מבלי להשמע חצופה, המטפלים בזמן אמת שאני בחרדה ובמצוקה, לא עונים ולא חוזרים גם (וזה לא שאני מטרידנית, אני מקפידה לא להתקשר). הרופאים כאשר הם נותנים טיפול חדש, צריכים להיות זמינים בשל תופעות הלוואי ולצערי נתקלתי בפסיכיאטרית שנעלמת, פסיכאטרית ששולחת הודעה שהיא בסרט אך גם לא חוזרת, פסיכיאטרית שעונה רק במיילים (אך הייתי צריכה לבקש מהמזכירה שלה שתבדוק) - אז זה מאכזב אותי מאוד, כנ״ל לגבי פסיכולוגים שלא זמינים- אבא שלי הוא רופא והוא חוזר תוך כמה שעות ומשוחח עם מטופליו עד 23. אז אין תרוצים. וואו חפרתי לך בקשר לסרווקאל: הוא הרגיע אותו לתקופה, מרדים מאוד, מעורר תאבון . כמובן שזה במינון נמוך מאוד כשמדובר על דיכאון ומינון גבוה לחולי סכיזופרניה. לילה טוב!!

יוגב-1990
20/06/17 21:53

כמה שאלות סיוון. 1)יש לך איזה טריגר שמעורר אצלך את החרדה? 2)מה המחשבות והרגשות שעולים לך בזמן החרדה?

sivan3
21/06/17 22:49

אממ בתקופה האחרונה לא היה טריגר. מחשבות: ייאוש, בחיים זה לא יעבור, לא אתקדם, אני לא יודעת איך לצאת מהמקום הזה, חוסר תקווה, אי שקט, בכי .

סיוון יקרה. מבינה את המצוקה שלך. קשה לחוות חרדה לאורך זמן זה מתיש , מעייף וגזזל את שאריות התקווה. יחד עם זאת נראה שלמרות הכל את בחורה עם כוחות וכשאת קובעת מטרות את מצליחה לעמוד בהן יפה. נראה שאת עכשיו במקום של פרשת דרכים בחייך. סיימת לימודי תואר ראשון, העבודה לא מספקת אותך ותואר שני לא ״עושה לך את זה״. בנוסף, את מתקשה למצוא מקומות שתוכלי לפתח בהם את חייך החברתיים. כל אלו הם בעיות של החיים שחשוב להתעמק בהן ולתת להן מענה. כנראה, שהקשי שלך להתמודד עם הדברים יוצר את החרדות והחרדה עצמה מובילה לחרדה. הייתי מציעה לך לפנות לטיפול שבו יהיה דגש על מציאת משמעות והתארגנות חדשה בחיים ( עבודה, לימודים, תחביבים) ולאו דווקא גישה דינאמית. מה דעתך?

sivan3
21/06/17 22:40

תודה, אני מסכימה מאוד !

סיוון, תודה שענית על שאלותיי. להתרשמותי, וכפי שבעצמך כבר הבנת, כנראה שלא קיבלת טיפול CBT. זה פותח פתח לתקווה שאם תיגשי לטיפול הזה אצל מטפל שלמד את הכשרתו והוסמך אליה, ייתכן שתוכלי להתקדם ממצב הנוכחי המצער שנוצר. שילוב של טיפול CBT עם טיפול תרופתי מתאים עשוי לקדם אותך עוד יותר. בברכה, אברהם

sivan3
21/06/17 22:41

תודה רבה!

אמיר-חיים
25/06/17 21:06

זה יכול להיות שהאי שקט מהטיפול החדש

עמית25
25/06/17 21:46

נשמעת כמו בחורה להכיר בשבילי. ואני לא ציני