מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניCRPSהחלמה מcrps וחזרה לתפקוד מלא

החלמה מcrps וחזרה לתפקוד מלא

19/06/17 17:17
9 תגובות

שלום לחברי הקבוצה, אני עוקבת אחר הספורים שלכם, הכאב והיאוש שלכם מובן ומוכר. אני רוצה לשתף אתכם בספור של תקווה שהוא הספור האישי שלנו כמשפחה שבה שתיים מבנותינו חלו במחלה והבריאו ממנה לחלוטין. אני משתפת כי חשוב שישמע כאן גם קול של תקווה. לא אכנס לכל הפרטים אבל אגיד כי בתי הבכורה חלתה במחלה בעקבות פציעה חוזרת בקרסול רגל ימין - בגיל 12. גיל של סיכון גבוה לפי הסטטיסטיקה. למזלנו היינו מאוד ערניים והבנו שיש לפנינו תרחיש אחר לגמרי מנקע בקרסול. בזכות האבחון היחסית מוקדם והפיזיותרפיה האינטנסיבית שהיא קיבלה בבית החולים והרבה עבודה נוספת בבית היא הבריאה כעבור חודשים ספורים. הבריאה לגמרי - חזרה לחייה הרגילים ללא שאריות של כאב ללא שום משככים. כעבור שנתיים היא נפלה שוב ותוך יומיים בדיוק החלו להופיעו כל הסימנים המוכרים. הפעם נסיון העבר עזר לנו והגענו מהר למסגרת טיפולית ושוב הרבה פיזיותרפיה ושוב היא הבריאה לגמרי. חלפו עוד שנתיים של שקט והפעם ההתפרצות הייתה ללא רקע של פציעה חוזרת אלא על רקע לחץ ממושך בתקופה שקדמה להתפרצות. הפעם היא החלימה עוד יותר מהר כי לא הייתה פציעה ובעיקר כי מיד התנפלנו על זה וטיפלנו. למזלנו היא מעולם לא נזקקה לזריקות וטיפולים תרופתיים. ההבראה שלה התבצעה גם בחדר הפיזיותרפיה אבל בעיקר בהתמדה שלה ושלנו לתרגל שוב ושוב , לגעת ברגל, ללטף, לעשות מאסג׳ על אף הכאב. השאלנו טנס מיש שרה, הלכנו איתה לדיקור סיני חיבקנו , נרתמנו באופן מלא להחלמה שלה כי אחרי כל מה שקראתי על המחלה הבנתי שמדובר במלחמה על איכות החיים שלה ואם נוותר לרגע ...לא רצינו בכלל לחשוב על זה.
שנתיים אחרי הפעם האחרונה - שוב נפל דבר בבית מכוון לא צפוי בכלל. מי האמין שעוד ילדה בבית תתקל באותה תסמונת נדירה. המשבר היה עמוק אבל לצידו גייסנו את אותם כוחות ששמורים למצבי חירום. הפעם הכנסנו לטיפול גם טיפולי הידרותרפיה ואני מברכת על היום שבו הגענו לטיפולים במים. היא אהבה ללכת לשם - שיחקו איתה במים ותרגלו איתה פעמיים בשבוע ואנחנו הלכנו גם בעצמנו לבירכה וחזרנו על אותם תרגילים. בבית לא הנחנו. אמבטיות לרגל, טנס (איתות חשמלי לרגל) תרגול בדשא, ליטופים, דיקור סיני צמחי מרא לחיזוק זרימת הדם. לבעיה מורכבת מגיע טיפול מורכב. כן..אחרי חודש וחצי היא חזרה ללכת ואחרי חודש גם כל הכאבים ואיתותי הכאב חלפו.

יש לי הרבה תובנות מהתהליכים שעבור בכל פעם מחדש ובעיקר אני חושבת שהבעיה הכי גדולה של כל החולים העתיידים להכנס למעגל הזה הוא שרופאי המשפחה והאורטופדים לא מכירים ולא מזהים את זה - והרי אדם שכואבת לו הרגל או היד יגיע לרופא המשפחה או לאורטופד - וגם יתחיל הנזק - סחבת של אבחון, בדיקות מיותרות והרבה בלבול. וכל יום שעובר המחלה מתקדמת ומתקבעת.

ולכל מי שחולה - ליבי איתכם. הלוואי ותמצאו כוחות להביא את השינוי ואת ההחלמה לחייכם. אל תוותרו על עבודה קשה ואל תוותרו על השמחה. המפתח הוא הרבה תרגול - ממש כמה פעמיים ביום, עבודה במים, בים, במקומות בריאים ופחות בבתי חולים. דיוקר סיני ושאר שיטות טיפול אלטרנטיבי שתורם לאיזון הוא חיוני כי מערכת הסטרס היא זו שמנהלת את כל העסק. החרדה מהמחלה היא הדבר הראשון שמונע מאתנו להאמין בהחלמה.

כיום שתי הבנות שלנו מנהלות חיים בריאים לחלוטין. הלוואי על כולם.

בריאות והחלמה.



תגובות

lio1
07/07/17 16:27

היי גליה! כתבת נכון, אני אמנם לא החלמתי לגמריי מכיוון שהכאב כבר התקבע, אבל בעזרת שיקום אינטנסיבי של חצי שנה בבית לווינשטין בהם לימדתי את עצמי ללכת מחדש - אחרי 4 וחצי שנים של הליכה בעזרת קביים וחוסר שימוש מוחלט ברגל - אני לגמריי איתך! המסר הוא להזיז ולהפעיל את הגפה הפגועה כמה שיותר! אני כרגע מתחילה בתהליך של אסיפת מקרים דומים לשלי כדי לתת תקווה לחולים נוספים שידעו שאפשר לצאת מזה אפילו אם לא לגמריי - לפחות להחזיר את הגפה לתפקוד מלא! אשמח לדבר איתך באופן פרטי אם תסכימי

גלי-אבידוב
07/07/17 17:10

היי, אשמח לשוחח איתך, נראה לי שאנחנו באותו ראש:) מוזמנת ליצור איתי קשר - המייל שלי: galiavidov@gmail.com

תמי
12/09/17 10:14

הי גליה, תודה רבה על השיתוף שנותן תקווה וכוח!

גלי-אבידוב
15/10/17 15:27

היי תמי, שמחה שנתתי תקווה וכוח. מוזמנת ליצור איתי קשר אם תרצי

חגית18
20/11/18 19:22

אמן ואמצא רופא שיוריד לי את הרגל ואפסיק לסבול

אגם-בן-אטר
24/03/19 14:01

היי אשמח לדבר עם הבת שלך. אני בת 13.5 וחולת crps כבר כשנה וחצי. חייבת שמישהו יכניס לי אופטימיות לחייים

גלי-אבידוב
24/03/19 20:27

היי לשורדת הראשית, מצטערת לשמוע על הסבל שלך. שלחי את כתובת המייל שלך ונקבע שיחה בהקדם

אגם-בן-אטר
05/04/19 12:00

אם אפשר לדבר פה ולא במייל. זה מאוד יעזור לי

אגם-בן-אטר
05/04/19 12:03

זה המייל שלי בכל אופן agamben64@icloud.com