מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

פחדים - ניתוח שרוול

22/06/17 10:46
2 תגובות

היי, אני בת 27 עם BMI 35.5 עם בעיות אורתופדיות וקצת אנמיה אבל חוץ מזה בריאה, והתחלתי תהליך לביצוע ניתוח שרוול. את התהליך התחלתי אצל ד"ר אברהים מטר באסותא ואחרי שקיבלתי אישור של הועדה התחילו הפחדים והחלטתי לעבור לרופא אנדריי קידר כי הוא נחשב יותר מומחה בתחום. אבל עדיין הפחדים גדולים מהסיכונים והסיבוכים של דמם, זיהום , דלף(סיכוי של 2.5%) ומוות (סיכוי של 0.1%), פוחדת שהאחוזים יפלו דווקא עליי. אני צעירה ולכן אני מאוד מפחדת כי אני לא רוצה לסיים את חיי בגלל ניתוח להרזייה, ומתחילות המחשבות שאולי ננסה עוד פעם לשנות אורך חיים ואולי הפעם אני אצליח (הצלחתי בעבר הרחוק מאוד לרדת 30 קילו ומאז עליתי לאט לאט ואחרי כל דיאטה שהתחלתי ונכשלתי בערך 40 קילו יותר ממה שירדתי).
האם יש עוד אנשים שעברו את כל התהליך וחשבו לבטל את הניתוח?
האם יש פה אנשים שעברו סיבוכים כאלו או מכירים אנשים שעברו סיבוכים כאלו אצל הרופאים אנדריי קידר או אברהים מטר? ומה נעשה בדבר על ידם ואיך הם מרגישים היום?
יש מקום שאני יכולה לבדוק בו סטטיסטיקות של מנתחים?
סליחה על ההודעה הארוכה פשוט אני מאוד מפחדת מהניתוח פתאום ולא יודעת מה לעשות...


תגובות

השמנה היא אחד מהנושאים המובילים את חיי ומחקריי... וכתבתי על זה הרבה כאן... ראי סיכום בפוסט - "להשמנה פנים רבות" ודברי איתי אם זה לדעתך רלבנטי.

לימור-מרדי-דיאטנית
26/06/17 20:14

שלום לך. אני מבינה לליבך. אין ספק שניתוח הוא פתרון לאנרגיל להשמנה והוא אכן לא קו ראשון לטיפול בהשמנה. בכל ניתוח קיים סיכון וגם בניתוח בריאטרי. אחוז קטן מסתבך. לא כל מי שמסתבך נפטר ....אני מכירה לא מעט אנשים שהיה להם סיבוך בניתוח ואחרי תקופה יצאו מזה וחזרו לחיים. וכן הם רזים. אף אחד לא יכול להבטיח לך שלא יהיה סיבוך גם לא המנתח הטוב ביותר. אבל הסטטיסטיקה מדברת על אחוז נמוך. השיקול הוא שלך בלבד מתוך שקלול של הסיכון מול היתרון של הניתוח. חשוב שתהיי שלמה עם ההחלטה שלך. גם אם עברת ועדה את יכולה לחכות ולנסות דיאטה אם זה מה שאת מרגישה שנכון לך כרגע. בהצלחה!!